Rīgā prezentē jauno Lexus UX (+ foto)

Šodien Andrejsalā tika prezentēts jaunais Lexus modelis UX, kas auto ražotāja modeļu gammā būs mazākais krosovers. Plānots, ka pie pircējiem Latvijā tas nonāks nākamā gada martā-aprīlī.

UX tiek pozicionēts kā pilsētas automobilis trīsdesmitgadniekiem, un tas būs pieejams divās versijās:

  • Priekšpiedziņas UX 200 ar no jauna izstrādātu 2 litru četrcilindru benzīna dzinēju un Direct Shift CVT automātisko pārnesumkārbu. Tā maksimālā jauda būs 171 Zs pie 6600 apgr./min., un maksimālais griezes moments būs 205 Nm pie 4800 apgr./min. Paredzētais vidējais degvielas patēriņš 5.6-5.8 l/100 km, CO2: 132-138 g/km.
  • Otrā versija ir UX 250h, kurā šis pats dzinējs ir aprīkots ar hibrīdistēmu un ECVT automātisko pārnesumkārbu. Maksimālā jauda būs 146 Zs pie 6000 apgr./min., maksimālais griezes moments 180 Nm pie 4400 apgr./min. UX 250h būs pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan E-Four pilnpiedziņu, kur aizmugurējās ass piedziņu darbinās atsevišķs elektromotors. Paredzētais degvielas patēriņš 4.1-4.3 l/100 km, CO2: 96-114 g/km.

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Izmēri:

  • Garums: 4495 mm
  • Platums: 1840 mm
  • Augstums: 1540 mm
  • Garenbāze: 2639 mm

Lexus pārstāvji uzsver to, ka UX automobilim ir klasē labākais zemākais smaguma centrs, kas nodrošina automobiļa stabilitāti un precīzu vadāmību. Apgriešanās loks ir 5.2 metri.

Informācija par automobiļa cenu tiks sniegta vēlāk, taču tiek prognozēts, ka cenas ziņā jaunais UX ierindosies starp CT un IS modeļiem.

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Pirmie iespaidi

Prezentācijas pasākumā bija apskatāms izstādēm gatavots UX prototips, tāpēc testa brauciens šoreiz izpalika. Tāpat vēl nevaram spriest par apdares materiāliem, jo sērijveida automašīnās tie būs kvalitatīvāki.

UX ārienē ir ievērota aktuālā Lexus dizaina valoda – milzīga, vidū sašaurināts radiatora režģis, hromēta sānu logu aploda, L burta formas dienas gaitas lukturi un vertikālas dekoratīvās joslas priekšējā bufera sānos. UX ticis pie masīvām plastmasas uzlikām ap riteņu arkām, kā arī uz augšu izvirzītiem aizmugures lukturiem, kas nedaudz atsauc atmiņā 20. gs. 50.-60. gadu amerikāņu autobūvi.

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Dažādi dizaina elementi no citiem modeļiem aizgūti arī salonā, piemēram, klimata kontroles vadības panelis, braukšanas režīmu pārslēdzēji, durvju rokturi, tomēr tas viss meistarīgi integrēts savā – unikālā UX salona izkārtojumā.

Ņemot vērā automobiļa kompaktos izmērus, aizmugurē vietas nav pārāk daudz. Šķiet, ka inženieri vairāk vietas atvēlējuši bagāžniekam, kura grīda, savukārt, atrodas augstu aizmugurē novietotās baterijas dēļ. Bet, lai arī sēdēšana aizmugurē ir visai iespiesta, ir diezgan ērti. Salons prototipā dekorēts ar japāņu ‘sashiko’ stila ādas tapsējumu. Bet kopumā būs pieejami 15 ādas un auduma apdares veidi, kā arī 13 virsbūves krāsu veidi.

 

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Lexus UX 250h Foto: iAuto.lv

Dalies:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.