Toyota sola akumulatoru vismaz 800 kilometru sniedzamībai; 2027. gadā arī 1000 km

Jaunās konstrukcijas akumulatori tiks iebūvēti nākamās paaudzes elektroautomobiļos, sākot ar 2026.gadu.

Japānas autobūves uzņēmuma inženieri strādā pie jaunas konstrukcijas akumulatora, kas elektroautomobiļa sniedzamību ar vienu uzlādi paceltu virs 800 kilometriem. Būtiski, ka šāda „Performance” akumulatora ražošanas izmaksas ir par 20 procentiem mazākas, bet uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem aizņem vien 20 minūtes. Jaunos akumulatorus sāks izmantot Toyota mašīnās, sākot ar 2026.gadu, taču paralēli Toyota inženieri izstrādā vēl zemāku izmaksu akumulatorus, kas tirgū gaidāmi 2026. vai 2027. gadā.

Tā sauktais “Popularisation” akumulators ir balstīts uz bipolāru tehnoloģiju, ko Toyota jau ir ieviesusi ar saviem niķeļa metāla hidrīda hibrīda akumulatoriem, un kā galveno materiālu izmanto litija dzelzs fosfātu (LiFePO). Paredzams, ka akumulators piedāvās par 20 procentiem lielāku diapazonu, apvienojumā ar 40 procentu zemākām izmaksām, salīdzinot ar pašreizējo akumulatoru paaudzi. Uzlāde no 10 līdz 80 procentiem atbilstošās uzlādes stacijās aizņem apmēram 30 minūtes.

Izstrādes procesā atrodas vēl viens projekts, kas tirgum varētu būt gatavs tirgum 2027. vai 2028. gadā. Tas ir akumulators, kas apvieno bipolāro struktūru ar litija jonu ķīmiju un niķeļa katodu. Kopā ar uzlabotu aerodinamiku un samazinātu transportlīdzekļa svaru mērķis ir sasniegt vairāk nekā 1000 kilometru tāldarbību bez papildu uzlādes. Paredzams, ka ātrās uzlādes stacijās uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem būs 20 minūtes vai mazāk.

Tiek runāts par vēl kādu Toyota cietvielu akumulatoru, kas arī piedāvā aptuveni 1000 kilometru diapazonu un uzlādes laiku no 10 līdz 80 procentiem 10 vai mazāk minūtēs. Iespējams, ka šī akumulatora komerciāla izmantošana būs iespējama 2027. vai 2028. Gadā.

Foto: Toyota

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.