Nissan prezentējis bioetanola degvielas šūnu elektroautomobili ar vairāk nekā 600 km nobraucamo attālumu

Nissan Motor Co., Ltd. Brazīlijā prezentējis pasaulē pirmo ar cieta oksīda degvielas šūnām (Solid Oxide Fuel-Cell – SOFC) darbināmu automobiļa prototipu, kas darbojas ar bioetanola elektroenerģiju.

Jaunā sistēma nodrošina e-Bio Fuel-Cell ar SOFC enerģijas ģeneratoru, kas izmanto skābekļa reakciju ar vairākiem degvielas veidiem, ieskaitot etanolu un dabasgāzi, lai efektīvi ražotu elektroenerģiju.

e-Bio Fuel-Cell prototips ir pilnībā elektrisks vieglais komercautomobilis ar SOFC enerģijas avotu. Tas uzlādē 24 kWh akumulatoru ar 100% etanolu, kas nodrošina vairāk nekā 600 km nobraucamo attālumu. Nissan turpinās šī prototipa izmēģinājumus reālos ekspluatācijas apstākļos uz koplietošanas ceļiem Brazīlijā.

Nissan prezidents un izpilddirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn) teica: “e-Bio Fuel-Cell piedāvā videi draudzīgu mobilitāti un rada iespējas vietējiem energoresursu ražotājiem, vienlaikus izmantojot esošo infrastruktūru. Nākotnē e-Bio Fuel-Cell kļūs vēl praktiskāks lietošanā. Ūdens un etanola maisījums ir daudz vieglāk un drošāk lietojams nekā daudzi citi degvielas veidi. Tam nav nepieciešams veidot jaunu infrastruktūru, līdz ar to tas piedāvā lielu potenciālu tirgus izaugsmei.”

SPECIFIKĀCIJAS*
Bāzes automobilis e-NV200
Akumulatora kapacitāte 24 kWh
Enerģijas avots Elektroenerģija, etanols
Tvertnes tilpums 30 L
SOFC jauda 5 kW
Nobraucamais attālums Vairāk nekā 600 km

*Prototipa specifikācijas, specifikācija var mainīties.

Nissan paziņoja par e-Bio Fuel-Cell izpētes un attīstīšanas uzsākšanu šī gada jūnijā Jokohamā. Šis piedziņas agregāts ir “tīrs”, ļoti efektīvs, viegli apgādājams un darbojas ar 100% etanolu vai etanola un ūdens maisījumu. Tā oglekļa neitrālie izmeši ir tikpat “tīri” kā apkārtējā atmosfēra un veido daļu no dabiskā oglekļa cikla. e-Bio Fuel-Cell arī piedāvā elektroautomobilim raksturīgu strauju paātrinājumu un klusu braukšanu, zemas ekspluatācijas izmaksas un nobraucamo attālumu kā ar benzīnu darbināmiem automobiļiem. 

Bioetanola degvielu pamatā iegūst no cukurniedrēm un kukurūzas. Šie degvielas veidi ir plaši pieejami Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, kur tiem jau ir izplatīta infrastruktūra. Pateicoties plašajai etanola pieejamībai un etanola un ūdens maisījuma zemajai uzliesmojamībai, sistēmu neierobežo esošā uzlādes infrastruktūra, un tāpēc to ir viegli ieviest tirgū. Iespējams, ka nākotnē cilvēkiem būs tikai jāapstājas nelielos veikalos, lai iegādātos kannu ar degvielu.

Tiecoties realizēt nulles izmešu un nulles bojāgājušo uz ceļiem stratēģiju sabiedrībai, Nissan turpina veicināt Inteliģento mobilitāti un elektrisko mobilitāti. Nissan zīmola saukli – “Inovācijas, kas iedvesmo” (Innovation that excites) papildina Nissan Inteliģentā mobilitāte, kas pēta automobiļu piedziņu, braukšanu un integrāciju sabiedrībā, radot patīkamāku braukšanas pieredzi. e-Bio Fuel-Cell ieviesīs Nissan inteliģentās jaudas koncepciju dzīvē, veicinot labāku efektivitāti, elektrisko mobilitāti un braukšanas prieku, papildus elektriskajiem automobiļiem, kam enerģiju nodrošina akumulators – Nissan LEAF, Nissan e-NV200 un e-Power, kas ir aprīkots ar īpaši lielas jaudas motoru un jaudas ģeneratoru zem dzinēja pārsega. Nissan turpinās sniegt papildu vērtību saviem klientiem, piedāvājot sistēmas, kas ļauj iegūt elektroenerģiju no dažādiem degvielas veidiem, un vienlaikus risinot ar energoapgādes infrastruktūru saistītos jautājumus visos pasaules reģionos.

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.