Testējam Toyota Yaris (+ FOTO)

2017. gada pirmajā pusē “Toyota” bija iecienītākais automobiļu zīmols Latvijā, kura pārdošanas apjomi bija palielinājušies gandrīz par 25%. Protams, lauvas tiesu šeit deva veiksmīgie krosoveri “RAV-4” un “CH-R”, taču domājams, ka nozīme bija tam, ka “Toyota” atgriezusies pasaules rallija čempionātā ar agresīvā izskata mazuli “Yaris WRC”, kam gan patiesībā ar ielas auto kopīgs tikai nosaukums un virsbūves forma.

2017.gadā “Toyota Yaris WRC” ar somu pilotiem Jari Mati Latvalu un Esapeku Lapi pie stūres uzvarēja Zviedrijas un Somijas rallijos un Tomi Makinena vadītā “Toyota Gazoo Racing WRT” komanda čempionāta kopvērtējumā ierindojās 3.vietā. Šogad komandas somu pilotiem pievienojās igaunis Ots Tanaks un aprīļa beigās novinnēja Argentīnas ralliju, izcīnot pagaidām vienīgo “Toyota” uzvaru šajā sezonā. Trīs pasaules čempionāta ralliju (2017.gadā Itālijā un Vācijā, 2018.gadā Argentīnā) uzvarētājs Ots Tanaks Igaunijā šobrīd ir tikpat populārs kā Kristaps Porziņģis Latvijā, un tas noteikti pozitīvi ietekmē “Toyota” zīmola prestižu un pārdošanas rādītājus kaimiņzemē.

Mēs pie Tanaka “Yaris WRC” stūres pagaidām netiekam, tāpēc testējam “Toyota Yaris” ielas auto  jaunāko versiju.  “Yaris” pēdējā atjaunināšana bija uzticēta japāņu autoražotāja Eiropas komandai. Eksterjers gan nav būtiski mainījies, taču zem virsbūves gan ir daudz pārmaiņu, tai skaitā 900 jaunu detaļu, kas prasījis vismaz 89 miljonus eiro produkta attīstības izmaksās. “Yaris” tagad izskatās agresīvāks, jaunā sejas izteiksme sevišķi varētu būt pa prātam jauniešiem, kas Rietumeiropā ir šādu mazauto galvenā auditorija. Par supermini mašīnītēm tur jau sen vairs neviens nesmejas. Tu vari braukt ar supermini un būsi “cool”!

Ražotājs ar zināmu lepnumu uzsver, ka “Yaris” joprojām ir viens no kompaktākajiem savas klases modeļiem. Bet kompakti gabarīti šajā klasē tiek uzskatīti par priekšrocību! “Yaris” virsbūves garums ir 3945 mm, platums 1695 mm, augstums 1510 mm, bagāžnieka ietilpība ir 286 dm3. Pēc izmēriem “Yaris” daudz neatšķiras no klasesbiedriem “Peugeot 208”, “Nissan Micra” un “Škoda Fabia”. Bet “Renault Clio”, “Ford Fiesta”, “VW Polo” un “Opel Corsa” ir nedaudz lielāki.

Savulaik “Toyota” pieteica modeli “Yaris” ar devīzi „mazs un liels vienlaikus”, ko Latvijas importiera mārketologi latviskoja ar jaunvārdu „lielmazs”. Tagad šī ideja ieguvusi vēl precīzāku saturu. Brauc ar mazo, bet jūties kā lielais! Pēc vizuālā iespaida “Yaris” ir maziņš, tomēr tas ir piecvietīgs auto ar piecām durvīm. Tiesa, ceļojot piecatā, no fiziska kontakta izvairīties neizdosies, arī bagāžu daudz paņemt līdzi nevarēs, toties četratā būs diezgan komfortabli, ja vien neesat Porziņģa augumā. Mazā pilsētas spēkrata salons priecē ar negaidītu ietilpību, priekšā sēdošajiem plašums jūtams gan galvas/plecu, gan ceļu zonā, ērti jutīsies pat visai gara auguma braucēji, bet aizmugurē ērti varēs justies vien divi pieaugušie. Tiesa, aizmugures sēdekļus gan nevarēs pabīdīt uz priekšu vai atpakaļ, bet starp priekšējiem sēdekļiem nav paredzēta vieta, kur novietot mobilo tālruni. Bagāžas nodalījums 286 dm3 “Yaris” ir lielāks kā Premium klases mazuļiem “Audi A1” un “Mini”.

 Salonā “Yaris” ir kļuvis daudz pievilcīgāks apdares materiālu kvalitātes un montāžas akcentu ziņā – mīkstas plastmasas apdare uz priekšējā paneļa rada nelielu elegances piesitienu, ko akcentē hromēti materiāli un slēdži, interjers kopumā izskatās svaigi un moderni. Vadītāja vieta iekārtota ergonomiski saprotami, tikai “Sport” režīma poga, pretizslīdes atslēgšanas un sēdekļu apsildes pogas nobāztas salona vidū, gandrīz vai zem rokasbremzes sviras. Un, taisnais automātiskās pārnesumkārbas sviras “štoks” šodien jau izskatās nedaudz arhaisks. Toties mūsu testētajam auto ir efektīgi sarkana salona paneļu un sēdekļu apdare un milzīgs panorāmas stikla jumts. “Toyota Touch 2” informācijas un izklaides sistēma darbojas ātri, taču “Yaris” komplektācijā netiek piedāvāta  Apple CarPlay un Android Auto savienojuma sistēma viedtālruņiem. „Yaris” vairāk orientējas uz gados jaunākiem pircējiem, tāpēc mērķtiecīgi realizē personalizācijas ideju, kas pēdējos gados ir kļuvusi par savdabīgu modes tendenci. „Yaris” katalogā pircējiem tiek piedāvāta neparasti plaša krāsu un materiālu izvēle, dažādi virsbūves un salona dekoratīvie elementi, ko var atšķirīgi kombinēt pat vienas komplektācijas ietvaros. Bāzes aprīkojums ir diezgan plašs, taču dārgākajās modifikācijās pieejama “Toyota Touch 2” infosistēma, navigācija un priekšējie distances sensori, kā arī atpakaļskata kamera. Visdārgākajiem “Yaris” pieejama arī ādas un alkantaras apdare salonam, klimata kontrole un panorāmas stikla jumts. “Toyota Safety Sense” drošības aprīkojuma pakotne ir pieejama pamataprīkojumā, tā ietver automātisko ārkārtas bremzēšanas sistēmu, joslu maiņas brīdinājuma sistēmu un automātiskas tālās gaismas.

“Yaris” dzinēju klāstā vecā 1,33 litru tilpuma motora vietā tagad atrodams jauns 1,5 litru tilpuma VVT-iE motors, kas ir ne vien jaudīgāks (112 Zs), bet arī ekonomiskāks (degvielas patēriņš 4.7 l/100 km). Pieejams arī ekonomiskais 1,0 litru tilpuma trīscilindru benzīna motors ar 69 Zs jaudu un degvielas patēriņu 4.3 l/100 km. Atšķirībā no konkurentiem “Yaris” ir pieejams ar hibrīddzinēju un elektriski vadāmu bezpakāpju variatora transmisiju, kas, pārvietojoties pa pilsētu, nodrošina degvielas patēriņu  3.3 l/100 km. Azartiskākas braukšanas piekritējiem gan piemērotāks būs 1,5 litru tilpuma benzīna motors, kas ir par 0,8 sekundēm ātrāks līdz 100 km/h nekā 1,33 litru dzinējs, ko tas aizvieto. Šim motoram jaudas netrūkst arī uz šosejas, un tas pēc izvēlas komplektējams vai nu ar 6 pakāpju manuālo kārbu, vai ar Multidrive S automātu. “Yaris” tagad pieejama arī īpaši jaudīga 210 zirgspēku modifikācija. Un tas jau norāda, ka šī mašīnīte noteikti ir kas vairāk, nekā tikai dīkdienīgu cacu rokassomiņa uz riteņiem…

„Toyota” inženieri ir piestrādājuši, lai samazinātu trokšņa un vibrāciju fonu mazā hečbeka salonā. Brauciena laikā „Yaris” ekipāžu īpaši nenogurdina ne motora, ne rites trokšņi. Yaris ir ieguvis uzlabotu balstiekārtu, lai labāk absorbētu dažādus ceļa nelīdzenumus. Balstiekārtas regulējums pirmajā brīdī šķiet tāds pamīksts, taču ikdienas režīmos praksē tas izrādās pietiekami stingrs un nodrošina mazajam hečbekam visnotaļ labu gaitas stabilitāti. Saīsināta stūres mehānisma pārnesumu attiecība nodrošina asākas reakcijas un augstāku vadības precizitāti. Patiecoties kompaktajiem gabarītiem, automobilis ir viegli braucams. „Yaris” priecē ar lielisku manevrētspēju un izceļas ar mazāko apgrieziena rādiusu (4,7 m) savā klasē, kas padara to par ideālu auto pilsētā. Stūres reakcijas šķiet nedaudz par vieglu, arī virsbūves svārstības asākos pagriezienos apslāpē sportiskas braukšanas ambīcijas. Tomēr stūre ir gana precīza un saķere ar ceļu – laba, taču šis “Yaris” ir un paliek auto, kas vispirms ir funkcionāls un tikai pēc tam – aizraujošs. Vislabāk jūtas pilsētā, bet der arī braucieniem pa šosejām. Cerams, ka izdosies notestēt arī jaudīgo 210 zirgspēku modifikāciju, un tas jau būs pavisam cits stāsts.

Secinājumi

„Yaris” pēc modernizācijas ir kļuvis stilīgs un dzīvesprieka pilns, tādēļ lielpilsētu ielās tas izpelnīsies vairāk uzmanības. Turklāt patīkami, ka šo stilīgumu japāņi spēj papildināt ar salīdzinoši augsta līmeņa un tehniski uzticamu funkcionālo saturu. Tagad “Jarim” ir labs aprīkojums, jauns 1,0 litra tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors, plašs standarta aprīkojums un komfortabla gaita. Lielākā pircēju uzmanība, protams, tiks vērsta uz šajā segmentā unikālo hibrīdversiju, kā arī uzlabojumiem stūres pastiprinātājā, balstiekārtā, kā arī citām izmaiņām, kuru mērķis ir slīpēt līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību. Mūsdienās liela daļa cilvēku jaunas automašīnas iegādes procesā kā vienu no pamatfaktoriem izvirza degvielas ekonomiju, un pilsētas vidē “Yaris Hybrid” patērē vien 3,3 l/100km. Toyota dzelžainā uzticamības reputācija un standarta piecu gadu garantija ir ne mazāk būtiski faktori, lai izvēlētos “Yaris”. Automašīnas cena sākas no 10 990 eiro (1.0 litra 69 zs dzinējs, MT), savukārt “Yaris” ar 1.5 litru 112 zs dzinēju un MT cena sākas no 13750 eiro, bet 1.5 HSD 100 zs, e-CVT Hibrīdversijas cena sākas no 16780 eiro. Rallija faniem, protams, vairāk interesēs “Yaris” ielas auto jaudīgā 210 zirgspēku modifikācija, kas, protams, nav WRC, taču ļauj emocionāli sasaistīt sevi ar talantīgā igauņu pilota panākumiem pasaules rallijos.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.