Īsa saruna pirms sezonas starta ar Reini Nitišu

Jau pavisam drīz, 5.aprīlī Abū Dabi tiks aizvadīts pasaules rallijkrosa čempionāta pirmais posms. Šajās sacensībās dalībnieku vidu būs arī jēkabpilietis Reinis Nitišs.

Pirms došanās uz sezonas pimajām sacensībām Reinis izbrīvēja laiku īsai sarunai.

Jānis Grīnhofs. Bija veiksmīgi aizvadīta 2018.gada sezona. Kādi bija plāni, kā nokļuvi GRX komandā?

Reinis Nitišs. Bija liela gandarījuma sajūta par paveikto. Nebija vēl nogūlušās emocijas, kad GRX komanda jau pirmdienā pēc Rīgas posma uzaicināja mani uz nelieliem testiem ar Hyundai auto Biķernieku trasē. Daudz pabraukt neizdevās, jo uzbnāca lietus un slapjajiem laika apstākļiem mums nebija atskaites punkta. Taču iespētais apmierināja komandu un iegūtā informācija tika izmantota pēdējos čempionāta posmos. Tā arī sākās plāšāka komunikācija ar komandu par nākotni. Pēc Rīgas posma uz testiem pavisam aicināja trīs komandas, bet GRX bija pirmā un ar optimālāko piedāvājumu tehnikas, finanšu un attīstības ziņā. Turklāt tā strādā kopā ar SET Promotion komandu, kuru es pārstāvēju 2018.gadā. Tādēļ arī pieņēmu viņu piedāvājumu. Un ap jauno gadu bija skaidrs, ka startēšu GRX komandā. Viennozīmīgi, ka mūsu lēmumu ietekmēja arī manas finansiālās iespējas.

J.G. Vai šis piedāvājums atviegloja lēmuma pieņemšanu par jaunās sezonas startiem?

R.N. No vienas puses jā, taču ja ir ierobežots finansējums, tad ir jāpieņem izdevīgākais piedāvājums. Ir jāizvēlas vai braukt sezonu vājākā komandā, vai arī x skaitu posmu spēcīgākā komandā. Konkrētajā gadījumā mums šī ir labākā izvēle.

J.G. Kā uzņēmi to, ka sezona tev būs šogad īsāka?

R.N. Esam pietiekami ilgi šajā sportā un mums vairs nav ambīciju tērēt personīgos līdzekļus un ģimenes ietaupījumus. Šā brīža situācija ir tāda, kādu finansējumu ar sponsoru palīdzību esmu nodrošinājis, tik posmos arī startēšu. Taču liels darbs norisināsies aizkulisēs – prom no publikas acīm. Tur palīdzēšu komandai attīstīt un testēt auto. Protams arī darbs ar sponsoriem netiek pārtraukts, tādēļ skatīsimies, kā ies. 

J.G. Vai tev startiem ir noteikts konkrēts posmu skaits?

R.N. Kā jau tika izziņots, braukšu sezonas pirmajā posmā Abū Dabi. Par pārējiem iespējamajiem posmiem jautājums vēl ir atklāts. Ļoti ceru stāties uz starta Rīgas posmā.

J.G. Kāda ir GRX komanda?

R.N. Komanda ir ļoti profesionāla, un tas ir likumsakarīgi, jo tās īpašnieks ir divkārtējais pasaules rallija čempions Markus Gronholms. 2014.gadā Gronholms bija mans treneris Olsbergs MSE komandā. Pašlaik Markusa kamandas tehniku apkalpo SET Promotion komanda, kuras sastāvā esmu izcīnījis divus FIA Eiropas čempiona titulus. Būtiskos lēmumus Gronholms pieņem kopīgi ar Jussi Pinomaki(SET Promotion vadītājs). Domāju, ka mūsu sadarbību veicināja jau iepriekšējā pieredze un mana veiksmīgā sadarbība ar SET Promotion. Taču jāņem vērā, ka GRX nav rūpnīcas komanda – vienīgais, kas komandu saista ar Hyundai ir Markusa personīgie kontakti un daži tehniskie risinājumi.

J.G. Kāds būs 2019.gada čempionāts, kādi jūs(GRX) tajā būsiet?

R.N. Šogad čempionāts būs izdevīgāks visiem. Sakarā ar posmu skaita samazināšanu(2 posmi mazāk), tiks pasaudzēti komandu budžeti. To pierāda 16 pastāvīgie čempionāta dalībnieki. Aizejot no čempionāta rūpnīcu komandām, nav samazinājies dalībnieku skaits. Tas pierāda čempoionāta dzīvotspēju, un to, ka cīņas būs spraigākas, par uzvaru cīnīsies vairāk braucēju. To, ka līmenis ir pietiekami augsts, norāda 5 pagājušā gada rūpnīcu komandu auto klātbūtne. Domāju, ka par uzvaru cīnīsies 5 – 6 braucēji. Ceru, ka GRX arī būs konkurēt spējīgi. Ziemā ir cītīgi pastrādāts un domāju, ieguldītais darbs dos labus rezultātus. Pagaidām melnais “zirdziņš” ir Lietuvas komanda ar Škoda spēkratu un Rokas Baciušku pie stūres.

J.G. Kāds ir tavs jaunais sporta auto?

R.N. Pirmajos šā gada testos auto man bija īsts nezināmais. Pēc ziemas miega es biju pirmais, kurš sēdās pie Hyundai stūres. Man kopā ar inženieriem bija jātiek pie kaut cik sakarīgas vadāmības, kas lielā mērā arī izdevās. Salīdzinājumā ar Ford, vairāk jāstrādā ar regulējumiem. Manam pērnā gada auto konkrēti regulējumi ir izmantojami plašākā diapazonā, nelielas atkāpes no ideālā varianta netraucē uzrādīt pienācīgus rezultātus. Hyundai ja ar regulējumiem netrāpīsi precīzi, rezultāts nebūs, ja trāpīsi, būsi ātrs. Hyundai ir ar potenciālu, to pagājušajā gadā pierādīja Gronholms juniors, sasniedzot vairākus finālbraucienus. Lai auto attīstītu, pie tā vēl jāstrādā un rezultāts domāju neizpaliks. Gaidīsim sacensības.

J.G. Kāda ir komunikācija komandā?

R.N. Komandā atmosfēra ir laba. Man jau daudz nekas nav mainījes. Tur pat vien esmu, kur pagājušajā gadā. Pusdienas ēdu kopā ar tiem pašiem puišiem. Sajūtas labas, jūtos kā mājās. Arī ar jaunajiem komandas biedriem saprotos labi. Timurs Timerzijanovs ir liels “pļāpa”. Sarunās ar viņu jāmāk izšķirt tukšas runas un būtiskais. Pieredze viņam liela un viņš labprāt ar to dalās. Niklas Gronholms ir klusāks, taču var “izšaut”. Viņam patīk humors. Tas ļauj vieglāk saprasties. Esam diezgan atšķirīgi, tomēr mums trijiem ir līdzīgs braukšanas stils. Mēs ātri atklājam nepilnības auto vadāmībā, dalāmies iespaidos. Tas ļauj ātrāk tikt pie optimāliem regulējumiem. Noskaņojums pirms sezonas man ir labs un ceru trasē parādīt labu sniegumu.

Foto: reinisnitiss.com

Foto: facebook.com/ReinisNitissofficial

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.