Auto tests: Pavisam cits pikaps no Mitsubishi L200 (+ FOTO)

Pikapus jeb pilnpiedziņas apvidus automobiļus ar kravas kasti pie mums visvairāk ir iecienījuši lauksaimnieki un mežsaimnieki. Bezceļa pārvarēšanas īpašību ziņā pikapi pārspēj pasažieru apvidus auto, pie mums tautā sauktos džipus. Tas tādēļ, ka pikapi pie līdzvērtīgiem dzinējiem un transmisijas ir vieglāki un ar augstāku klīrensu. Tomēr, ja salīdzina dažādu ražotāju jaunākās paaudzes pikapus ar priekšgājējiem, skaidri iezīmējas virzība komforta un modernāka dizaina virzienā.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mūsdienu pikapi pamazām kļūst citādāki – no utilitāriem darba zirgiem tie savās dārgākajās versijās pārvērtušies par stilīgiem aktīvās atpūtas automobiļiem, kas ļauj ērti pārvadāt motociklu, kvadriciklu vai ūdens motociklu. Pikaps šodien vairs nav askētisks kravinieks, bet gan stilīgs darbīga cilvēka braucamais. Taču potenciālais pircējs, piemēram, lauksaimnieks, izvēloties vienkāršākās un pieejamākās pikapa versijas ikdienas darba vajadzībām, tomēr lielu vērību pievērš arī izturības jeb uzticamības reputācijai, kas tiešā veidā atspoguļo potenciālās ekspluatācijas izmaksas. Mitsubishi L200 līdz šim ar reputāciju viss ir bijis kārtībā. To atspoguļo arī jaunu auto tirdzniecības statistika vairāku gadu garumā. L200 piekāpies vienīgi Toyota Hilux.

Kamēr daļa no pikapiem šajā segmentā aiziet no tirgus pēc salīdzinoši neilgas uzturēšanās, piemēram, Mercedes-Benz X-klase un Volkswagen Amarok, L200 ir viens no šīs nozares veterāniem, palīdzot ikdienas darbos jau vairāk nekā četras desmitgades. Tagad piektās paaudzes L200 ticis modernizēts. Tehnoloģiskā attīstība komforta un drošības jomā Mitsubishi pikapu padarījusi ne vien par labāku sabiedroto ikdienai, bet arī vēl nopietnāku sāncensi segmenta konkurentiem.

TESTA AUTO

L200 pieejams ar 2,2 litru DID dīzeļdzinēju

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

  • 2,2 l DID dīzeļdzinējs ar 150 Zs pie 3500 apgr./min., 400 Nm pie 1750apgr./min., Super Select 4WD-II pilnpiedziņu un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Izmēri:

  • Garums: 5225 mm
  • Platums: 1815 mm
  • Augstums: 1780 mm
  • Riteņu bāze: 3000 mm
  • Klīrenss: 205 mm
  • Pašmasa: 1970 – 2035 kg
  • Kravas kastes izmērs: 1520 mm, platums 1470 mm, augstums 475 mm.

Cenas:

L200 pieejams trīs komplektācijās

Invite kalpo kā bāzes versija un būs pieejama tikai komplektā ar Easy Select pilnpiedziņu un mehānisko transmisiju. Aprīkojumā iekļauta motora aizsargpanna, kruīza kontrole, elektriskie logi, diferenciāļa bloķēšana, ISOFIX stiprinājumi un citas funkcijas. Cena ar PVN – 26 990 eiro.

Intense papildina iepriekšminēto ar vairākām komforta un drošības sistēmām, piemēram, priekšējo lukturu apskalotājiem, lietus sensoru, 18 collu diskiem, stūres apsildi, LED lukturiem, 7 collu centrālo displeju, joslu asistentu un citām ekstrām. Cena ar PVN – 6MT versijai 30 990 eiro, bet 6AT versijas gadījumā 32 490 eiro.

Instyle ir bagātīgākā L200 modifikācija. Šeit būs elektriski regulējami sēdekļi ar ādas apdari, distances sensori, aklās zonas uzraugs, UMS sistēma, automātiskās tālās gaismas, kā arī bezkontakta durvju atvēršana un dzinēja iedarbināšana. Cena ar PVN – 36 990 eiro.

Mēs izmēģinājām greznāko versiju!

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Modernāks un izskatīgāks

Jaunākais pikaps no Mitsubishi L200 ir modernizācija jeb “feislifts”. Turklāt šis ir tas gadījums, kad modernizācija tiešām ir pamanāma un apzīmējums atbilst notikušajam – priekšdaļa, jeb seja ir tieši tas, kas šim modelim izmainījies visbūtiskāk, aizgūstot sejas vaibstus no citiem Mitsubishi saimes modeļiem. Apjomīgāka radiatora reste, pamanāma aizsargpanna un augstu novietoti LED lukturi veido tā saukto “dinamiskā vairoga” konceptu. Pateicoties pilnīgi atšķirīgai dizaina valodai, jaunais modelis patiešām izskatās jauns. L200 pieejams piecu sēdvietu versijā un aizmugurē būs vieta ne tikai instrumentu kastei, bet pat trim pasažieriem. Augstā grīda nedaudz ierobežos brīvo vietu kājām, taču īsākās distancēs tas neradīs neērtības.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Interjers un salons nav būtiski mainījies. Ir jauna stūre ar apsildes funkciju, kā arī atsvaidzināts instrumentu paneļa noformējums. Multimediju sistēmā tagad 7 collu ekrānā redzama jaunā 360 grādu kamera (Intense un Instyle versijās), turklāt sistēmai ir Android Auto un Apple CarPlay atbalsts. Modernizētajā interjerā vieta atradusies arī divām USB ligzdām un pat HDMI pieslēgvietai. Instrumentu panelī starp tahometru un spidometru izvietots krāsainais displejs, kurā var pārskatīt galvenos braukšanas rādījumus, piemēram, degvielas patēriņu, kas pēc WLTP būs 8,5 līdz 9,7 l/100km robežās, reālajā satiksmē patēriņš būs ap 10 l/100km.

Foto: iAuto.lv

Laiki, kad L200 atgādināja vienkāršu lauktehniku ir aiz muguras. Tagad japāņu pikaps kļuvis gan komforta ekstrām bagātāks, gan drošāks. Feisliftotā modeļa elektronisko asistentu saraksts papildināts ar drošības sistēmu, kas palīdz turēties joslā un signalizē par cita ceļu satiksmes dalībnieka atrašanos aklajā zonā. Atšķirībā no priekšteča, jaunais L200 arī brīdinās par iespējamu sadursmi – tai skaitā, braucot atpakaļgaitā. Tāpat tas palīdzēs uzsākt kustību stāvā slīpumā.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Interesanti, ka līdz ar feisliftu L200 ieguvis UMS jeb nejaušas akcelerācijas novēršanas sistēmu, kas vairāk būtu raksturīga pilsētas krosoveru segmentam. Gadījumā, ja uzsākot kustību automašīnai tuvumā būs kāds šķērslis un jūs netīšām strauji nospiedīsiet akseleratora pedāli, šī sistēma neļaus strauji paātrināties. Šī funkcija būs noderīga arī tad, ja izbraucot no stāvvietas netīšām sajauksiet D (drive) un R (reverse) pārnesumus, uzsākot doties pretējā virzienā tuvāk šķērslim. Sistēma automātiski uztvers vadītāja kļūdu un ar skaļiem signāliem brīdinās par potenciālo kļūmi.

Foto: iAuto.lv

Protams, veclaicīgie sēdekļu apsildes slēdži un daži zemākas kvalitātes apdares elementi norāda uz L200 patieso raksturu – tas radīts kā darba zirgs, galveno uzsvaru liekot uz smagumu celšanu un sarežģītu vietu izbraukšanu nevis liekām greznībām. Kopumā gan jāteic, ka pikapa salonā jutāmies labi.

Tehniskie jauninājumi

Lai arī dizains kļuvis izsmalcinātāks, tehniskajā ziņā jaunajā modelī var saskatīt pārmantojamību no priekšgājēja. Klīrenss virs 20 centimetriem, nesošā rāmja konstrukcija, dīzeļdzinējs, pilnpiedziņa, pazeminātais pārnesums un aizmugures tilta diferenciāļa bloķētājs. L200 joprojām ir klasiski veidots pikaps – tieši to sagaida tā potenciālie pircēji.

Pateicoties stingrākām ekoloģiskajām prasībām Mitsubishi inženieriem Eiropas tirgum nācās uzstādīt common-rail 2,2 litru tilpuma dīzeļdzinēju ar 150 Zs jaudu (atbilst Euro 6d normām), kas būtībā ir solis atpakaļ, salīdzinot ar iepriekšējo 2,4 litru 181 Zs spēka agregātu. Tādas nu ir mūsdienu zaļās tendences. Tas gan samazinājis L200 muskuļu daudzumu — japāņu pikaps joprojām spēj vilkt līdz 3,1 tonnu smagu piekabi, turklāt tam pieejama arī piekabes stabilitātes kontroles sistēma (TSA). Gadījumā, ja sistēma sajutīs piekabes sašūpošanos, automātiski tiks pielāgota dzinēja jauda un bremzēšana katram ritenim atsevišķi, uzlabojot stabilitāti.

Lai nodrošinātu atbilstību stingrajām izmešu normām, jaunā dzinēja izplūde aprīkota ar AdBlue šķīduma iesmidzināšanas sistēmu. L200 AdBlue uzpilde ir ļoti ērta – pa atsevišķu lūciņu, kas atrodas tieši blakus degvielas uzpildes lūkai.

Jaunums ir sešpakāpju automātiskā transmisija, kuru var lietot arī manuālajā režīmā, izmantojot lāpstiņas pie stūres. Tāpat iespējams aktivizēt arī sporta režīmu un mainīt pārnesumus, nospiežot ātrumpārslēga sviru uz augšu vai leju. Lielākam bremžu spēkam L200 ieguvis priekšējos ventilētos bremžu diskus. Tiesa, tie būs pieejami tikai tām versijām, kas komplektētas ar 18 collu riteņiem.

Visu uzlabojumu rezultātā pikapam diemžēl nav izdevies saglabāt vienu no saviem trumpjiem – pilnu masu zem trīs tonnām, kas jaunajam īpašniekam nozīmē par 300 eiro gadā augstākus nodokļus.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Gaita, bezceļš un pilnpiedziņa

Uzreiz jāteic, ka par dzinēja jaudas trūkumu sūdzēties nevaram, taču jāatzīmē tā klusāka darbība, kas droši vien ir saistīts ar skaņas izolācijas uzlabošanos. Neraugoties uz visai raženo virsbūves augumu, vairāk kā 5,2 metrus garais pikaps ir visai izveicīgs arī pilsētas apstākļos. Pateicoties 5,9 metru apgriešanās rādiusam, kas ir viens no mazākajiem klasē, ar L200 izdevās iestūrēt arī šaurākās stāvvietās.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

L200 ir klasisks rāmja pikaps – kamēr kravas kaste būs tuksa, tikmēr virsbūvei ceļa risēs un bedrēs būs tendence lēkāt. Tiklīdz pusotru metru garo kravas kasti izmantosiet kā paredzēts, gaita kļūs plūdenāka. Ja ņemam vērā, ka L200 uzskatāms par īstenu darba pikapu, tā uzvedība uz ceļa kopumā ir laba.

Atskaitot bāzes versijas, kas ieguvušas vienkāršākā tipa cieti pieslēdzamo Easy Select pilnpiedziņu, pārējām L200 modifikācijām būs ar diferenciāļa starpniecību pieslēdzama Super Select 4WD-II pilnpiedziņa. Šī sistēma kontrolē katram ritenim piemēroto jaudu un bremzēšanu, lai panāktu maksimālu stabilitāti un vilcējspēku.

Pilnpiedziņas sistēmas izmantošana ir gaužām vienkārša un pielāgojama pēc vadītāja ieskatiem un ceļa apstākļiem. Braucot pa pilsētu vai šoseju sausa seguma apstākļos, centrālajā konsolē esošo slēdzi var atstāt 2H režīmā. Šajā gadījumā jauda tiek novadīta tikai uz aizmugures tiltu, ļaujot samazināt degvielas patēriņu. Tiklīdz jūtat, ka ceļa segums kļūst slidens vai aizmugurē velkat piekabi, slēdzi var pārslēgt 4H režīmā, aktivizējot pilnpiedziņu. Būtiski, ka priekšējo tiltu var pieslēgt neapturot auto – tas izdarāms braukšanas laikā ar ātrumu līdz pat 100 km/h.

Foto: iAuto.lv

Automātiskais 4H režīms palīdzēs tikt galā ar lielu daļu grūtībām, kas sastopamas apgrūtinošos ceļa apstākļos. Tiklīdz grasāmies pārvarēt patiesi sarežģītu ceļa posmu – dubļu vannu, grūti izbraucamu stigu, smilšainu kāpu, irdenu sniegu – tā laiks apturēt auto un aktivizēt kādu no diviem pilnpiedziņas režīmiem, kas paredzēti smagiem apstākļiem. 4HLc režīmā tiks nobloķēts starpasu diferenciālis, vienmērīgi sadalot griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Otra izvēle ir 4Llc režīms – pazeminātie ātrumi, nobloķēts starpasu un aizmugurējā tilta diferenciālis un maksimālais griezes moments riteņiem. Pat, ja būsiet jau iestidzis kādā vietā pirms “pazemināto” aktivizēšanas, L200 lēni, bet pacietīgi rāpsies ārā no šīm problēmām.

Līdzās pilnpiedziņas režīmu slēdzim atrodas arī jauna poga – bezceļu režīms. Šī funkcija ļaus pielāgot motora, transmisijas, elektrisko drošības sistēmu un bremžu darbību dažādiem apvidiem. Instrumentu panelī būs iespējams izvēlēties gravel (grants), nud/snow (dubļi/sniegs), sand (smiltis) vai rock (akmeņi) apvidus.

Turpat blakus bezceļu režīma slēdzim atrodas arī Hill Descent Control, jeb sistēma, kas atvieglo braukšanu lejup pa stāvām nogāzēm, pašam atliek vien grozīt stūri.

Plusi un mīnusi

Mitsubishi L200 joprojām ir kārtīgs pikaps visās tā raksturīgākajās izpausmēs, bet savā dārgākajā versijā arī ar gana mūsdienīgām komforta un drošības tehnoloģijām aprīkots auto. Lieliski, ka pircējiem tiek dotas gana plašas izvēles iespējas starp vienkāršāko darba versiju un greznāko izpildījumu, kuru turklāt iespējams padarīt vēl pamanāmāku ar dažādām papildaprīkojumā pieejamām stila lietiņām.

  • Moderns dizains
  • Labas bezceļu braukšanas spējas
  • Multimediju sistēma un iespēja sinhronizēt ar viedtālruni
  • Visai plašs komforta un drošības aprīkojums
  • Nezinu kā, bet tie daži kg ir jānoņem nost no auto svara, lai būtu mazāks nodoklis
  • Ļoti smagos darbos ar 150 Zs var nepietikt

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Tumsā ļoti palīdz apgaismojums, kurš ir iestrādāts kravas kastes cietajā jumtā Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Dalies:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.