EuroNCAP testi – “Audi TT” nav perfekts (+ foto)

No vācu “Premium” klases automobiļiem vienmēr tiek gaidīts perfekts sniegums, turklāt visās jomās. Jaunākie EuroNCAP drošības testi pierādījuši, ka mēdz būt atkāpes. Uzreiz gan jāpiebilst, ka 2015.gada testi notiek pēc jauniem un stingrākiem kritērijiem.

Jaunākajos EuroNCAP drošības testos , kas veikti pēc jauniem un stingrākiem kritērijiem, “Audi TT” jaunās paaudzes modelis spēja iegūt vien četras no piecām iespējamām zvaigznēm.

Maksimālo rezultātu sportiskā kupeja nespēja sasniegt tādēļ, ka nav aprīkota ar automātisko bremzēšanas sistēmu, kas iedarbina bremzes, ja vadītājs nereaģē situācijā, kad automobilis strauji tuvojas priekšā braucošajam transportlīdzeklim, gājējam vai kādam citam šķērslim, kas gadījies tā ceļā. Palīgsistēmu vērtējumā “Audi TT” ieguva vien 64 procentus no 100 iespējamiem un arī par bērnu drošību tika saņemti pārmetumi (68% no 100).

Foto: Publicitātes foto

Eksperti atzīmēja, ka “Isofix” stiprinājumi vadītāja blakussēdētāja sēdeklim ir tikai par piemaksu tāpat kā integrētie bērnu sēdeklīši aizmugurē. Kopumā drošības problēmas bija septiņiem no deviņiem instalētajiem bērnu sēdeklīšu modeļiem. Pieaugušo pasažieru drošība tika novērtēti ar 81 procentu, kas ir labs rezultāts. Lai gan “Audi” rekomendē aizmugures sēdekli personām, kuru garums nepārsniedz 1,45 m, EuroNCAP tajā iesēdināja drošības manekenu, kas imitēja 1,50 m garu sievieti.  Tika secināts, ka avārijas gadījumā cilvēka galva nonāk kontaktā ar priekšējā sēdekļa atzveltni, taču kopumā arī aizmugurē sēdošo aizsardzība tiek vērtēta kā laba. Eksperti aizrādīja konstruktoriem par to, ka “TT” nav ceļgalu aizsardzības spilvenu un sānu drošības spilvenu aizmugures pasažieriem.

Frontālais trieciens, kas notika pēc jaunajiem standartiem ar pilnu priekšējās daļas pārklājumu, triecoties pret nekustīgu šķērsli ar ātrumu 50 km/h, ļāva secināt, ka “TT” priekšējā pasažiera ķermeņa augšdaļas iespējamais traumu risks „ir tuvu kritiskajam,” bet trieciens no aizmugures aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem var draudēt ar kakla skriemeļu traumu.

Par gājēju aizsardzību (82% no 100) “Audi TT” saņēma uzslavu – „aktīvajam motora pārsegam” un priekšējam buferim ir veiksmīga konstrukcija un šīs automašīnas detaļas spēj mazināt traumu risku sadursmē ar dažāda auguma gājējiem, turklāt visai lielā braukšanas ātruma amplitūdā.

Foto: Publicitātes foto

 

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.