Renault-Nissan Alliance pārdošanas apjoms pieaug līdz 8,5 miljoniem transportlīdzekļu

Papildus pieaugošajam pārdošanas apjomam Savienotajās Valstīs un Rietumeiropā, 2014. gadā Renault-Nissan Alliance pārdeva rekordlielu skaitu transportlīdzekļu — 8 470 610 vienību.

Pārdošanas apjoms pieauga piekto gadu pēc kārtas, par 2,5 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Renault, Nissan un Krievijas lielākais automobiļu ražotājs AVTOVAZ kopā veido vienu desmito daļu no pasaulē pārdotajām automašīnām.

  • Lielāks pārdošanas apjoms, kas pieaug Apvienotajās Valstīs un Rietumeiropā
  • Alianses pārdošanas apjoms, ieskaitot AVTOVAZ, veido vienu desmito daļu no visā pasaulē pārdotajām automašīnām
  • Alianse saglabā līdera pozīciju pasaules mērogā nulles emisijas līmeņa transportlīdzekļu jomā; EV pārdošanas apjoms palielinājies par 24 procentiem

„Spēcīgais pieprasījums Savienotajās Valstīs, atkopšanās Rietumeiropā un lielisku jaunu modeļu klāsts ir sekmējis alianses pārdošanas apjoma pieaugumu vēl vienu gadu pēc kārtas arī 2014. gadā,” saka alianses priekšsēdētājs un ģenerāldirektors Karloss Gosns (Carlos Ghosn). „Mēs saglabājam izdevīgu pozīciju un optimismu attiecībā uz ilgtermiņa izredzēm globāli augošajos tirgos, neskatoties uz neseno kritumu Krievijā un Brazīlijā.”

Renault Twingo Foto: iAuto.lv

Renault SAS, Eiropas trešais lielākais automobiļu ražotājs, 2014. gadā pārdeva 2 712 432 transportlīdzekļus visā pasaulē, kas ir par 3,2 procentiem vairāk nekā 2013. gadā. Rietumeiropā Renault pārdošanas apjoms sasniedza 1 464 611 vienību — par 12,5 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā, tādējādi vairāk nekā divas reizes pārsniedzot tirgus vidējo rādītāju. Renault tirgus daļa Eiropā sasniedza 10 procentus, kas ir par 0,6 procentu punktiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Dacia bija Eiropas visstraujāk augošais zīmols, iegūstot 0,4 procentu punktus no tirgus daļas.

Dacia Duster Foto: iAuto.lv

Sakarā ar ekonomiskās izaugsmes palēnināšanos daudzu valstu tirgos ārpus Rietumeiropas Renault pārdošanas apjoms šajos tirgos samazinājās par 5,9 procentiem, un tika pārdots 1 247 821 transportlīdzeklis. Neraugoties uz izaugsmes palēnināšanos, Renault guva visu laiku lielāko tirgus daļu Brazīlijā un Krievijā — savā otrajā un trešajā lielākajā tirgū pēc Francijas.

Nissan Motor Co., Ltd.pārdeva rekordlielu skaitu automašīnu un kravas automašīnu visā pasaulē — 5 310 064 vienību, kas ir par 4,1 procentu vairāk nekā iepriekšējā gadā.  Nissan turpināja pārdot vairāk nekā vienu miljonu transportlīdzekļu savos divos lielākajos tirgos — Savienotajās Valstīs un Ķīnā.

AVTOVAZ pārdeva 448 114 transportlīdzekļus, t.i., par 16,3 procentiem mazāk nekā iepriekšējā gadā sakarā ar Krievijas kopējā tirgus izaugsmes palēnināšanos. Renault-Nissan Alliance pieder akciju kontrolpakete AVTOVAZ, kas automašīnas pārdod zem LADA zīmola caur kopuzņēmumu, kas izveidots ar valsts sabiedrību Rostec. Renault-Nissan Alliance un AVTOVAZ kopā pārdod aptuveni vienu trešo daļu no automašīnām Krievijā.

Svarīgākais par Renault-Nissan tirgu

Alianses 10 lielākie tirgi 2014. gadā bija Savienotās Valstis, Ķīna, Krievija, Japāna, Francija, Meksika, Brazīlija, AK, Vācija un Itālija.

Ķīnā — pasaules lielākajā auto tirgū — Nissan ar sava vietējā partnera Dongfeng Motor starpniecību pārdeva 1 221 598 transportlīdzekļus, kas ir par 0,5 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Nissan ir vadošais japāņu auto ražotājs Ķīnā ar 5,5 procentu tirgus daļu. 2016. gadā Renault kopā ar Nissan ilgtermiņa partneri Dongfeng Motor sāks ražot transportlīdzekļus Ķīnā. Jaunajā kopuzņēmuma ražotnē Uhaņā sākotnējais ražošanas apjoms būs 150 000 transportlīdzekļu gadā ar potenciālu nākotnē šo skaitli divkāršot.

Savienotajās Valstīs Nissan pārdeva rekordlielu skaitu transportlīdzekļu — 1 386 895 vienību, kas ir par 11,1 procentu vairāk nekā iepriekšējā gadā. Rezultātā tas veidoja rekordlielu tirgus daļu — 8,4 procentus. Nissan uzstādīja ikgadējo pārdošanas apjoma rekordu arī modeļiem Altima, Rogue, Versa, Juke, NV200 un simtprocentīgi elektriskajam Nissan LEAF.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi Krievijā, alianse guva 30,7 procentus lielu tirgus daļu, kas ir par 1,1 procentu punktu vairāk nekā iepriekšējā gadā. AVTOVAZ Krievijā pārdeva 387 307 transportlīdzekļus, jeb par 15 procentiem mazāk nekā iepriekšējā gadā. AVTOVAZ tirgus daļa bija 15,5 procenti, kas ir par 0,9 procentpunktiem mazāk nekā iepriekšējā gadā. Renault pārdeva 194 531 transportlīdzekli, kas ir par 7,4 procentiem mazāk nekā iepriekšējā gadā, bet tā tirgus daļa pieauga līdz rekordlielumam — 7,9 procentiem, kas ir par 0,3 procentu punktiem vairāk. Par to jāpateicas apvidus auto Duster panākumiem un veiksmīgajai trīs jauno modeļu — jaunā Logan, jaunā Sandero un Sandero Stepway — izlaišanai. Nissan pārdeva 182 412 transportlīdzekļus, kas ir par 17,7 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Nissan tirgus daļa bija 7,3 procenti, kas ir par 1,8 procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Japānā, savā vietējā tirgū, Nissan pārdeva 670 263 transportlīdzekļus, kas ir par 1,3 procentiem mazāk nekā iepriekšējā gadā. Nissan tirgus daļa veidoja 12 procentus.

Nissan X-Trail Foto: iAuto.lv

Francijā, savā vietējā tirgū, Renault pārdeva 577 601 transportlīdzekli, kas ir par 5,5 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Tā tirgus daļa sasniedza 26,6 procentus, par 1,3 procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Clio bija vispārdotākā automašīna tirgū, savukārt Captur — vispārdotākais krosovers.

Meksikā Nissan piedzīvoja rekordlielu pārdošanas apjomu — 293 204 transportlīdzekļus, par 10,9 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā, pārspējot vidējos nozares rādītājus. Nissan ir vadošais zīmols Meksikā ar 25,8 procentu tirgus daļu.

Brazīlijā Renault pārdeva 237 187 transportlīdzekļus, par 0,3 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Renault tirgus daļa sasniedza rekordu — 7,1 procentu.

Svarīgākais par nulles emisijām  

Renault-Nissan Alliance 2014. gadā pārdeva 82 602 elektroauto, par 24 procentiem vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, tādējādi tam nodrošinot globālo tirgus daļu 56 procentu apmērā. Nissan LEAF bija pasaules vispārdotākais EV ar 61 507 pārdotiem transportlīdzekļiem, savukārt Renault bija līderis Eiropā ar 17 813 pārdotiem transportlīdzekļiem.

Kopš 2010. gada decembra, kad pārdošanā nonāca Nissan LEAF, alianses pirmais plaša patēriņa EV, alianse kopumā visā pasaulē ir pārdevusi 217 365 elektroauto. Nissan LEAF lielākie tirgi ir Savienotās Valstis ar 72 322 pārdotiem transportlīdzekļiem kopš tā izlaišanas, Japāna ar 48 641 pārdotu transportlīdzekli un Eiropa ar 33 481 pārdotu transportlīdzekli. Tikmēr Renault kopā ir pārdevis 56 499 elektroauto visā pasaulē kopš tā pirmā EV, Kangoo Z.E., kas pārdošanā nonāca 2011. gada oktobrī.

Alianse pārdod aptuveni vienu no diviem elektroauto visā pasaulē, tostarp Twizy, Renault divvietīgo pilsētas auto, kā arī Nissan e-NV200 furgonu, kas kopš 2014. gada ir pārdošanā Eiropā un Japānā.

10 lielākie alianses tirgi

 Valsts

Kopējais pārdošanas apjoms

Tirgus daļa

ASV

1 386 895

8,4%

Ķīna

1 255 665

5,7%

Krievija*

764 245

30,7%

Japāna

674 922

12,1%

Francija

653 326

30,2%

Meksika

318 093

28%

Brazīlija

309 547

9,3%

AK

259 762

9,3%

Vācija

240 181

7,4%

Itālija

184 416

12,5%

*Tai skaitā AVTOVAZ

 

10 lielākie Renault tirgi

Valsts

Kopējais pārdošanas apjoms

Tirgus daļa

Francija

577 601

26,6%

Brazīlija

237 187

7,1%

Krievija

194 531

7,9%

Vācija

173 479

5,3%

Turcija

133 212

17,4%

Itālija

130 996

8,9%

Spānija

127 666

13,2%

AK

109 014

3,9%

Alžīrija

91 800

26,9%

Argentīna

84 946

12,9%

 

10 lielākie Nissan tirgi

Valsts

Kopējais pārdošanas apjoms

Tirgus daļa

ASV

1 386 895

8,4%

Ķīna*

1 221 598

5,5%

Japāna

670 263

12,0%

Meksika

293 204

25,8%

Krievija

182 412

7,3%

AK

150 748

5,4%

Kanāda

115 445

6,2%

Francija

75 725

3,6%

Brazīlija

72 360

2,2%

Vācija

66 702

2,1%

 *Tai skaitā Venucia zīmols

Par Renault–Nissan Alliance                                                                                     

Renault–Nissan Alliance ir stratēģiska partnerība starp Renault, kas atrodas Parīzē (Francijā), un Nissan, kas atrodas Jokohamā (Japānā), un kas kopā pārdod vienu desmito daļu no automašīnām visā pasaulē. Uzņēmumi, kas ir stratēģiskie partneri kopš 1999. gada, 2014. gadā pārdeva 8,5 miljonu automobiļu gandrīz 200 valstīs. Papildus AVTOVAZ, alianse īsteno stratēģisku sadarbību ar citiem automobiļu ražotājiem, tostarp Daimler Vācijā, Mitsubishi Japānā, Dongfeng Ķīnā un Ashok Leyland Indijā.

Nissan Pulsar Foto: iAuto.lv

Nissan Qashqai Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.