“BMW” plāno superhibrīdu “i9” (+ foto)

Vācu kompānija “BMW” izgatavos superhibrīdauto “i9,” kas tiks veltīts kompānijas 100 gadu pastāvēšanas jubilejai 2016.gadā, vēsta “Auto-Motor-Und-Sport” interneta vietne.

Tas būs sporta automobilis ar “Plug-in” tehmoloģiju un hibrīdiekārtu, kuras sastāvā darbosies elektromotors un rindas sešcilindru benzīna motors. Tehniskie raksturlielumi šobrīd nav zināmi, tomēr pēc “Auto-Motor-Und-Sport” informācijas, jaunā superauto jauda krietni pārsniegs “i8” hibrīdsistēmas kopējos 362 ZS. “i9” pašmasa būs lielāka par i8 1490 kilogramiem, taču 100 km/h tas sasniegs ātrāk par 4 sekundēm, pateicoties optimālam svara sadalījumam uz abām automobiļa asīm.

Tehniski līdzīgā un jau minheniešu piedāvājumā esošā “BMW i8” gabarīti ir sekojoši: garums – 4689 mm, platums 1942 mm, augstums – 1293 mm, bet riteņu bāze – 2800 mm. “BMW i8” galvenās sastāvdaļas ir alumīnija šasija, oglekļa monokoks un virsbūves paneļi, kas izgatavoti no plastikāta un pastiprināti ar oglekļa šķiedru. Automobilim ir lielisks gaisa pretestības koeficients (tikai 0,26) un svara sadalījums (50:50), bet par dzinējspēku kalpo hibrīdiekārta, kuras sastāvā ir 1,5 litru trīscilindru benzīna turbo motors ar 231 ZS jaudu un 131 ZS elektromotors. Komplektu papildina litija-jonu akumulatoru bloks, kura uzlādēšanai no mājas elektrotīkla būs nepieciešamas 1,5 stundas.

Ar elektropiedziņu i8 var nobraukt 35 kilometrus, bet kopējais nobraukums, izmantojot visus resursus, var sasniegt 500 km. Braucot ar elektrību sportkāra maksimālais ātrums nevar pārsniegt 120 km/h, bet, izmantojot benzīna motoru elektronika neļaus braukt ātrāk par 250 km/h. Ražotāja dati liecina, ka 100 kilometru distancei “BMW i8” pietiks ar 2,5 litriem degvielas. BMW i8 dzinējs var darboties piecos režīmos, sākot ar īpaši ekonomisku un beidzot ar drastiski sportisku.   

“BMW i8” Vācijā maksā 126 000 eiro.

BMW i8 Foto: Publicitātes foto

BMW i9 Foto: Auto-Moto-Und-Sport

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.