“Toyota” pasaulē atsauc 520 000 automašīnu

Japānas autobūves kompānija “Toyota Motor Corp.” piektdien paziņoja, ka pasaulē atsauc aptuveni 520 000 automašīnu saistībā ar vairākām problēmām, tostarp stiprinājumu koroziju, kas var izraisīt rezerves riteņa nokrišanu.

Uzņēmums norāda, ka šis atsaukums aptver aptuveni 450 000 “Sienna” modeļa automašīnu, kas ražotas laika periodā no 2004.gada līdz 2011.gadam, tostarp 370 000 automobiļu ASV un 80 000 Kanādā.

“Toyota” skaidro, ka atsaukums saistīts ar bažām, ka abās valstīs ziemas laikā uz sniegotajiem ceļiem izmantotais sāls var saēst stiprinājumu, kas notur automašīnas rezerves riteni.

“Ārkārtas gadījumā šis stiprinājums pārmērīgas korozijas dēļ var saplīst un rezerves ritenis var atdalīties no automašīnas,” vēsta kompānija.

Tāpat “Toyota” atsauc arī 55 000 “Highlander” modeļa automašīnu saistībā ar defektu programmatūrā, kas kontrolē priekšā sēdošā pasažiera drošības jostas. Šie automobiļi, kas ražoti no 2013.gada novembra līdz šā gada maijam, galvenokārt pārdoti ASV, Kanādā un Meksikā.

Vēl tiks atsaukti arī 2012.gadā ražoti 16 000 “Lexus GS 250” un “GS 350” automobiļu galvenokārt Ziemeļamerikā, Eiropā un Ķīnā saistībā ar bremžu pedāļa problēmām, kas var likt automašīnai samazināt ātrumu vairāk, nekā paredzēts.

Kā ziņots, “Toyota” jau pagājušajā mēnesī pasaulē atsauca 6,39 miljonus automašīnu saistībā ar piecām atšķirīgām problēmām.

Toyota” reputāciju pēdējo gadu laikā iedragājuši jau vairāki automašīnu atsaukumi. 2012.gada oktobrī uzņēmums pasaulē atsauca 7,43 miljonus automobiļu saistībā ar iespējamiem aizdegšanās riskiem, bet februārī kompānija atsauca 1,9 miljonus “Prius” hibrīdautomašīnu.

Savukārt martā “Toyota” piekrita maksāt 1,2 miljardus dolāru, lai ASV izbeigtu tiesvedību saistībā ar apsūdzībām par akseleratora pedāļa problēmu slēpšanu “Toyota” un “Lexus” automašīnās, kuru dēļ radušies vairāki avārijas un nāves gadījumi.

“Toyota” 2009. un 2010.gadā visā pasaulē kopumā atsauca aptuveni astoņus miljonus automašīnu, lai tajās novērstu problēmas ar gāzes pedāļiem, kas mēdza iesprūst daļēji nospiestā stāvoklī vai ieķerties nenostiprinātos grīdas paklājiņos.

Toyota RAV4 Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.