Volvo dinamiskā stūrēšanas sistēma mazina traumu risku

Garās darba dienas pie stūres daudziem kravas automašīnu vadītājiem rada sāpes muguras augšdaļā. 27 gadus vecais Henriks Gustafsons (Henrik Gustafsson) ir viens no viņiem. Pirms pieciem gadiem viņš veica tālos pārvadājumus uz Norvēģiju, un tajā laikā viņam sākās problēmas ar kreisā pleca muskuli. Šī iemesla dēļ viņš pārstāja veikt tālos pārvadājumus un pievērsās kokmateriālu pārvadāšanai kopā ar savu tēvu. Viņš arī sāka apmeklēt svaru zāli, bet tas pilnībā neatrisināja problēmu. Un tad pirms pusotra gada Henrikam kravas automašīnas izmēģinājuma braucienu laikā radās izdevība izmēģināt Volvo FH ar Volvo dinamisko stūrēšanas sistēmu. Kopš tā brīža viņa mugurai ir kļuvis daudz labāk.

Foto: Publicitātes foto

„Galvenā atšķirība ir tā, ka es vairs neesmu tik sasprindzis un uztraucies. Volvo dinamiskā stūrēšanas sistēma padara kravas automašīnu ļoti stabilu,” atklāj Henriks Gustafsons.

Katru sekundi kāds autovadītājs saskaras ar problēmām

Arodtraumu izraisītās problēmas jau izsenis ir apzinātas. Volvo Trucks veica pētījumu, kurā piedalījās 160 kravas automašīnu vadītāji visā Eiropā, un pētījumā atklājās, ka vairāk nekā puse cieš no muguras, kakla un plecu sāpēm. Pētījums tika veikts 2011. un 2012. gadā, un vairums dalībnieku bija vīrieši, kas veic tālos pārvadājumus.

Citā pētījumā, kuru 2011. gadā veica Eiropas Darba drošības un veselības aizsardzības aģentūra, noskaidrots, ka 54% sieviešu un 37% vīriešu, kas Eiropā nodarbināti transporta sektorā, ir muskuļu un skeleta sistēmas problēmas. Visbiežāk šīs problēmas skar autovadītāja muguru, plecus un kaklu.

Problēmu iemeslus skaidro Peters Barks (Peter Bark) – cilvēks, kurš Transporta izpētes institūtā (transportēšanas un loģistikas izpētes iestāde) veic pētījumus par veselības un darba drošības problēmām.

„Muskuļu sasprindzinājums rokās un kaklā apvienojumā ar vienveidīgām kustībām ievērojami noslogo noteiktas muskuļu grupas. Un cieša stūres satveršana šo sasprindzinājumu tikai palielina. Lielākos muskuļus, piemēram, bicepsu, tas tik ļoti neietekmē, taču, ilgstoši sasprindzinot apakšdelmu un noteiktus muskuļus, kas savieno pirkstus ar roku, var rasties noguruma sajūta. Plecu sasprindzināšana arī rada nogurumu, kas var tālāk ietekmēt arī muguru un kaklu.”

Foto: Publicitātes foto

Volvo dinamisko stūrēšanas sistēma ievērojami mazinātas vibrācijas

Volvo dinamiskā stūrēšanas sistēma ievērojami mazina nelīdzeno ceļu izraisīto stūres rata kustību. Šī sistēma autovadītāja dzīvi padara vienkāršāku un ērtāku, kā arī ilgtermiņā mazina negatīvo ietekmi uz muskuļiem un locītavām.

Braucot nelielā ātrumā pa labas kvalitātes ceļiem, Volvo dinamiskā stūrēšanas sistēma samazina piepūli, kas vajadzīga stūres rata pagriešanai, par aptuveni 75%. Uz nelīdzeniem ceļiem sistēma gandrīz pilnībā neitralizē (95–100%) vibrācijas. Apvienojumā ar I-Shift automatizēto pārnesumkārbu autovadītāja slodze ievērojami mazinās. Jonass Nordkvists (Jonas Nordquist), Volvo Trucks produkta funkciju un rentabilitātes nodaļas vadītājs.

„Ja mēs neņemam vērā visu to, kas ar autovadītāju var notikt ārpus kravas automašīnas, vienveidīgās kustības, ko izraisa nelīdzeni ceļi un stūrēšana un pārnesumu pārslēgšana (t. s. visa ķermeņa vibrācijas), ir galvenais arodtraumu iemesls. Neviens ceļš nav pilnībā līdzens, un vienmēr būs novērojamas ķermeņa vibrācijas. Tas izraisa RSI (Repetitive Strain Injury) jeb atkārtota sasprindzinājuma traumas. Tā ir muskuļa nolietošanās. Līdzīga kā tenisistiem ar elkoni.”

Tieši tas pats notiek, kad kravas automašīnu vadītāji sāk izjust muguras un kakla sāpes, – viņi sēž nekustīgi, bet viņu ķermenis kustas uz augšu un uz leju. Lai pagrieztu stūres ratu, ir vajadzīga piepūle, un jo lielāka piepūle, jo lielāks ir traumas risks.

Henrika Gustafsona muguras sāpes bija klasiska arodtrauma. Tāpēc, kad viņš un viņa tēvs iegādājās jaunu kravas automašīnu, izvēle bija viegla – Volvo FH ar Volvo dinamisko stūrēšanas sistēmu.

„Agrāk, braucot pa šauriem un līkumainiem ceļiem, es biju ļoti sasprindzis. Ar Volvo dinamisko stūrēšanas sistēmu stūres rats nekustas arī tad, ja braucat pa nelīdzeniem ceļiem. Šīs kustības neitralizē sistēma, tāpēc es varu sēdēt ērti un varu atslābināties. Tagad, kad es vadu kravas automašīnu, es sēžu pilnība citādi,” saka Henriks Gustafsons.

Foto: Publicitātes foto

Volvo dinamiskās stūrēšanas sistēmas darbības princips

Volvo dinamiskās stūrēšanas sistēmas pamatā ir klasiska stūres sistēma, kurā stūres vārpsta ir savienota ar stūrēšanas mehānismu. Hidrauliskais servomotors rada griezes momentu, kas palīdz autovadītājam griezt kravas automašīnas riteņus. Volvo sistēmā ir arī elektroniski vadāms elektromotors, kas piestiprināts stūres vārpstai. Tas darbojas kopā ar kravas automašīnas hidraulisko stūres pastiprinātāju, un tā darbību elektroniskā vadības ierīce regulē tūkstošiem reižu sekundē. Braucot lēni, elektromotors rada papildu jaudu, bet, braucot ātrāk, tas automātiski regulē stūrēšanu un izlīdzina traucējumus, kas ceļa nelīdzenumu un sānvēja dēļ parasti tiek novadīti uz stūres ratu.

Fakti – autovadītāja ID

Volvo Trucks autovadītāju ID pētījums tika veikts 2011. un 2012. gadā, un tajā piedalījās 160 kravas automašīnu vadītāji no visas Eiropas. Vairāk nekā puse no aptaujātajiem atklāja, ka cieš no muguras, kakla un plecu sāpēm. Vairums dalībnieku bija vīrieši, kas veic tālos pārvadājumus.

Foto: Publicitātes foto

Fakti – darba drošība un veselības aizsardzība transporta sektorā

Pētījumā, kuru 2011. gadā veica Darba drošības un veselības aizsardzības aģentūra (OSHA), noskaidrots, ka 54% sieviešu un 37% vīriešu, kas nodarbināti transporta sektorā, ir muskuļu un skeleta sistēmas problēmas. Kravas automašīnu vadītājiem šīs problēmas visbiežāk skar muguru, plecus un kaklu. Pētījumā noskaidrots, ka Vācijā 43% transporta sektorā nodarbināto sūdzas par sāpēm muguras lejasdaļā. Beļģijā transporta nozarē strādājošie visbiežāk sastopas ar muguras problēmām, kuras parasti izraisa mehāniskās vibrācijas. No visām arodtraumām, par kurām no 2000. līdz 2005. gadam ziņoja Spānijas transporta nozarē strādājošie, 90% bija muskuļu un skeleta problēmas.

Šeit arī video par pēdījumu:

Dalies:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *