Scania izveido klimatisko vēja tuneli kravas transportlīdzekļu un autobusu testēšanai

Viens no vadošajiem kravas transportlīdzekļu ražotājiem Eiropā „Scania” savā pētniecības un inovāciju centrā Zviedrijā ir izveidojis klimatisko vēja tuneli, kas pēc tā aprīkojuma un testu iespējām ir Eiropā labākais klimatiskais vēja tunelis pilnizmēra kravas automobiļu un autobusu testēšanai.

Laikapstākļiem, ar kuriem kravas automašīnu vadītājiem jāsastopas ikdienas darbā, ir būtiska loma drošības, degvielas patēriņa, autovadītāja komforta ziņā. Līdz ar to Scania kravas automašīnu vadītāji varēs baudīt priekšrocības, ko sniedz uzlabota kravas automobiļu veiktspēja, drošība un degvielas ekonomija izteiktā salā, sniegā un apledojumā, kā arī sliktas redzamības apstākļos.

Scania vēja tunelī Foto: Publicitātes foto

Aigars Pušinskis, SIA „Scania Latvia” vadītājs: „Sauszemes kravu pārvadājumos jāmēro lieli attālumi, līdz ar to ir svarīgi, lai kravas transportlīdzekļi būtu piemēroti un parādītu savas labākās īpašības krasi atšķirīgos laikapstākļos. Jau līdz šim Scania ir bijis spēcīgs ražotājs inovāciju un tehnoloģiju jomā, bet jaunais testēšanas poligons ļaus vēl vairāk pārsteigt Latvijas uzņēmumus ar jauniem uzlabojumiem un labāku kravas automobiļa veiktspēju.”

Jaunā testēšanas iekārta ļauj ieprogrammēt datus, atbilstoši ceļu apstākļiem dažādos pasaules reģionos. Līdz ar to tajā varēs ievadīt datus, kas atbilst arī Latvijas situācijai, ņemot vērā krasi atšķirīgos laika un ceļa apstākļus dažādos gadalaikos.

Klimatiskais vēja tunelis atrodas pētniecības un izstrādes centrā Sēderteljē, Zviedrijā. Pateicoties iespējai testēt pilnizmēra kravas automobiļus un autobusus vēja tunelī, Scania nebūs tik ļoti atkarīga no testēšanas reālos apstākļos, kas nozīmē, ka samazināsies laiks no produktu izstrādes līdz to laišanai tirdzniecībā. Tā izveidē Scania ieguldījusi 400 miljonu Zviedrijas kronu jeb 42,7 miljonu eiro.

Temperatūra -30C Foto: Publicitātes foto

No Arktikas sala līdz svelmīgam karstumam.

Testēšanas iekārtā iespējams simulēt temperatūru no -35 līdz +50 grādiem pēc Celsija, kā arī mitruma līmeni no 5% līdz 95%. Gaisa kanālu sistēma ir veidota no vairākiem maziem sniega lielgabaliem, kas ražo dažāda veida sniegu. Sniegu var aizstāt ar dažāda stipruma lietu, un ir pat iespējams iestatīt lietus lāšu lielumu. Lietus ūdenim pievienojot ķīmisku vielu, ko iespējams saskatīt ar ultravioleto (UV) starojumu, un pēc tam apgaismojot testējamos transportlīdzekļus ar UV stariem, ir iespējams precīzi noteikt, kur atrodas lietus ūdens un netīrumi un kādā veidā tie nonāk nost no transportlīdzekļa.

Scania vēja tunelī Foto: Publicitātes foto

Testa transportlīdzeklis tiek novietots uz rotējošajiem cilindriem attiecīgi katram riteņu pārim. Tādējādi ir iespējams simulēt ātrumu līdz 100 km/h, kas ir optimālais ātrums kravas automobiļu un autobusu pārbaudēm.

Ar testēšanas iekārtu ir iespējams pārbaudīt transportlīdzekļa detaļu izturību pret karstumu un salu, lietusūdens notecēšanu no transportlīdzekļa, autovadītāja redzamību lietus un snigšanas laikā, vējstikla aizsalšanas pakāpi, vēja radīto troksni un to, kā netīrumi pielīp pie transportlīdzekļa sāniem, spoguļiem un durvju rokturiem.

Scania vēja tunelis no ārpuses Foto: Publicitātes foto

Piedāvājam noskatīties arī informatīvu video par šo vēja tuneli:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.