Eksperti: Attīstības tirgi veicina automašīnu tirdzniecību pasaulē

Kopumā OICA aprēķinājusi, ka pasaulē 2011.gadā bijuši 1,097 miljardi automašīnu, kas ir par 4% vairāk nekā 2010.gadā. 73% no šī apjoma ir vieglās automašīnas.

Straujais pieprasījums pēc mobilitātes attīstības valstīs veicina jaunu automašīnu pārdošanas apjoma pieaugumu pasaulē, kompensējot kritumu Eiropā, trešdien paziņoja Starptautiskā Autoražotāju asociācija (OICA).

Šā gada pirmajos sešos mēnešos jaunu automašīnu tirdzniecība pasaulē pieaugusi par 2,8% – līdz 42,64 miljoniem vienību, norāda OICA.

“Ņemot vērā to, ka mums Eiropā ir ievērojama krīze, tas nav slikts rezultāts,” skaidro OICA vadītājs Patriks Bleins.

 

Foto: iAuto.lv

Aplūkojot reģionus, jaunu automašīnu tirdzniecība Eiropā pirmajā pusgadā sarukusi par 6% – līdz 9,3 miljoniem vienību, Dienvidamerikā un Ziemeļamerikā tā augusi par 6,6% un veidojusi 12,38 miljonus vienību, bet Āzijas, Klusā okeāna reģionā un Tuvajos Austrumos jaunu automobiļu pārdošanas apjoms palielinājies par 4,9% – līdz 20,19 miljoniem vienību, liecina asociācijas dati.

“Attīstības tirgi kārtējo reizi vada šo izaugsmi. Nobriedušie tirgi šobrīd veido vien 47% no globālā pārdošanas apjoma. Tie šobrīd ir minoritāte,” sacīja Bleins.

Latvijas Gada auto 2013 Foto: iAuto.lv

Bleins piebilda, ka Ķīna un ASV ir pasaulē lielākie tirgi pārdošanas apjoma ziņā.

Jaunu automašīnu tirdzniecība Ķīnā pusgadā augusi par 12,3% un veidojusi 10,78 miljonus vienību, bet ASV tā palielinājusies par 7,3% – līdz 7,96 miljoniem vienību.

Foto: iAuto.lv

Pieprasījuma kāpums attīstības ekonomikās veicina arī automašīnu ražošanu, kas pasaulē sešos mēnešos pieaugusi par 1,8% – līdz 43,7 miljoniem vienību.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.