No 57 500 eiro – BMW prezentējis jauno 5.sēriju (+ FOTO)

BMW iepazīstinājis ar jaunās G60 paaudzes 5.sērijas modeli, kas šajā paaudzē jau pieejams arī pilnībā elektriskā modifikācijā i5 un apveltīts jaunām inovatīvām sistēmām.

Jaunajā paaudzē 5.sērija pieaugusi izmēros garumam pieliekot 86 mm, platumam 33 mm un riteņu bāzei 20 mm. Līdz ar to automašīnas garums sasniedz 5,06 m, bet riteņu bāze pietuvojas 3 m (2,99 m). Bagāžas nodalījuma ietilpība atšķiras – benzīna un Plug-in hibrīdmodeļiem tā ir 520 litri, elektriskajam i5 – 490 litri. Tikpat dažāds ir arī modifikāciju svars. Tā versijai 520i tas ir 1725 kg, bet elektriskā i5 M60 sver par 600 kg vairāk – 2305 kg.   

Motoru palete aptver jaudas diapazonu no 197 līdz 601 Zs. Iekšdedzes motoru piedāvājumu sākumā veido divlitru četrcilindru turbo ar 259 Zs apvienojumā ar pakaļējo vai visu riteņu piedziņu, kā arī sešcilindru 380 Zs, kas savienots ar pilnpiedziņu versijā 540i xDrive. Vēlāk izvēli kuplinās 520i ar 208 Zs, 520d ar 197 Zs, kā arī divas Pluig-in hibrīdversijas: 530e (299 Zs) un 550e xDrive (489 Zs).

Vēl vairāk jaudas var gaidīt ierodoties Plug-in hibrīdam apvienojumā ar V8 motoru versijā M5 (650 Zs), turklāt kuluāros minēta vēl jaudīgāka modifikācija, kas varētu sasniegt pat 750 Zs.

5.sērijas piedāvājumā tagad arī divas pilnībā elektriskās versijas. Bāzes modelis i5 eDrive40 būs komplektēts ar elektromotoru aizmugurē un aizmugurējo riteņu piedziņu, savukārt pilnpiedziņas i5 M60 ar diviem motoriem nodrošina 601 Zs un 100 km/h sasniedz 3,7 sekundēs. Abiem iebūvēta 84,3 kwh baterija, kas mazāk jaudīgajam i5 ļaus nobraukt 475 – 582 km, kamēr jaudīgākā gaitas rezerve sniegsies 455-517 km attālumā.

TKlientiem, kas īpaši prasīgi attiecībā uz braukšanas īpašībām BMW piedāvā četrus dažādus piekares variantus: standarta tērauda šasiju; stingrāku, zemāka standarta M sporta šasiju; adaptīvo tērauda šasiju ar aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēmu (standarta aprīkojumā i5 eDrive40) un adaptīvo M sporta šasiju ar aizmugurējo riteņu stūrēšanu un aktīvo virsbūves sasveru stabilizāciju. Pēdējais ir standarta aprīkojumā i5 M60, un pēc tam to vajadzētu izmantot arī 550e.

 Jaunā sedana interjers manāmi atšķiras no priekšgājēja, galvenokārt tāpēc, ka instrumentu panelis tagad sastāv no diviem displejiem: mērinstrumentu bloka un multimediju ierīces ekrāna. Kā papildaprīkojums ir pieejams arī projekcijas displejs.

Līdz ar elektriskā modeļa ieviešanu 5. sērijai pieejamas dažādas jaunas iespējas, piemēram, salona apdare bez īstas ādas, ko novērtēs zaļi domājuši BMW tehnikas cienītāji, vai AirConsole videospēļu komplekts, kura vadīšanai var izmantot lietotāju viedtālruņus.

Galvenais jaunievedums tomēr ir jaunais šosejas palīgs. Braucot ar ātrumu līdz 130 km/h, jūs varat noņemt rokas no stūres tik ilgi, cik vēlaties, taču – acu skatam jābūt vērstam uz ceļu (to kontrolē instrumentos iebūvētā kamera), citādi sistēma nestrādās.

Vēl vien interesanta un absolūti jauna „fīča”- joslu maiņas palīgs ar vizuālu apstiprinājumu. Tā funkcionē sekojoši: transportlīdzeklis piedāvā joslu maiņu, ko pēc tam var veikt, ieskatoties ārējā spogulī. Joslu maiņas palīgs automātiski pārņem nepieciešamās stūres kustības un izpilda manevru, ja to atļauj satiksmes situācija. Noderēs arī parkošanās un manevru palīgs (papildmaksa; darbojas līdz 200 m attālumam), ko var pārvaldīt ar viedtālruni arī neatrodoties mašīnā.

Jaunās BMW 5. sērijas piegādes sāksies 2023. gada oktobrī. Tas ietver divus elektriskos i5 variantus jau no paša sākuma. Plug-in hibrīdi sekos 2024. gada pavasarī. 520i cenas sākas no 57 550 eiro, bet pie elektriskā i5 eDrive40 varēs tikt, ja pircējs nepažēlos vismaz 70 200 eiro.

Foto: BMW

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.