Tesla elektromobili nobrauc mazāk nekā solīts

Auto nozares eksperti no Edmunds.com pārbaudījuši, cik nobrauc dažādu marku elektroautomobiļi „nevis uz papīra”, bet gan reālos apstākļos. Tesla ražojumi izrādījās pārsteigums ar negatīvu pieskaņu.

Atšķirībā no ASV pieņemtās EPA, globālās WLTP un Ķīnas NEDC metodikas, kas balstās uz izmēģinājumiem stendā, Edmunds automobiļa nobraukumu pārbaudīja koplietošanas satiksmē 60 procentu maršruta nospraužot pa apdzīvotām vietām un 40 procentus atvēlot lielceļiem. Pie stūres sēdās parasti autovadītāji, kas brauca tiktāl, kamēr elektronika brīdināja par atlikušās jaudas rezervi 10 jūdzēm (16 km).

Vistālāk tika Porsche Taycan 4S, kas noripināja 520 km – par 59,3% vairāk nekā ražotāja norādītais pēc EPA cikla (327 km). Pārsteidza arī Mini Cooper SE (241 km pret ražotāja 177), Hyundai Kona Electric (507 km pret 415) un Kia Niro EV (459 km pret 385).

Tesla turpretim izrādījās pārsteigums ar negatīvu pieskaņu, jo neviens no tā ražojumam nespēja izpildīt specifikācijā solīto: Model 3 Performance nobrauca vien 412 km solīto 499 km vietā (-17,4 procenti), Model X Long Range – 473 nevis 528 km, kā bija uzrādījis ražotājs (-10,4%), bet Model Y Performance veica 380 km neaizsniedzoties līdz tehniskajā dokumentācijā ierakstītajiem 468 km (-9,6 %).

Arī Model 3 Standard Range Plus un Model S Performance līdz solītajam pietrūka attiecīgi 7,2 un 2,5 procenti: pirmais nobrauca 373 km (solīts 402) otrs – 512 km (solīts 525).

Tiesa, Tesla rezultātu varēja iespaidot fakts, ka Īlona Maska vadītā uzņēmuma ražojumi par mazu atlikušās enerģijas daudzumu ziņo agrāk nekā citu zīmolu modeļi. Tas nozīmē, ka Tesla ar atlikušo krājumu var nobraukt krietni vairāk par 10 jūdzēm jeb 16 km.

 

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.