BMW iepazīstina ar iX – X5 izmēru elektrisko krosoveru (+ FOTO)

BMW iepazīstinājis ar elektrisko krosoveru iX, kas pēc izmēriem līdzinās X5 un pieder Sports Activity Vehicle (SAV) segmentam.

Pēc izmēriem iX tiešām līdzinās bavāriešu iksiem: garumā un platumā tas salīdzināms ar X5, pēc augstuma ir identisks X6, bet attālums starp asīm ir tieši trīs metri. iX apveltīts ar izvelkamiem durvju rokturiem, bezrāmju durvīm un bagāžas nodalījuma vāku, kas aizņem visu virsbūves aizmuguri. Jāatzīmē arī visplānākie priekšējie lukturi (LED standartā, lāzertehnoloģijas – par papildmaksu), kas jebkad uzstādīti BMW kādā automašīnā, kā arī divu vertikālu sekciju panelis ar integrētu kameru, radaru un sensoriem, kas aizstāj tradicionālo radiatora režģi.

BMW uzsver, ka panelim ir poliuretāna pārklājums, kas ļauj nelieliem paneļa skrāpējumiem izzust pašiem – 24 stundu laikā istabas temperatūrā un piecu minūšu laikā, ja tam uzpūš karstu gaisu.

Elektriskā krosovera dzinējspēks ir divi elektromotori ar kopējo jaudu 500 Zs. Zināms, ka 100 km/h automašīna sasniedz piecās sekundēs, bet bet akumulators, kura kapacitāte “pārsniedz 100 kilovatstundas”, ar vienu uzlādi ļaus nobraukt vairāk nekā 600 kilometrus pēc WLTP cikla.

Lai akumulatoru uzlādētu līdz 100 procentiem no parastā tīkla, nepieciešamas 11 stundas, tomēr ir arī ātrāks uzlādes paņēmiens – 200 kW līdzstrāvas iekārta, kas līdz 80 procentiem uzlādē 40 minūtēs. Ja nav pacietības pat šādam laika nogrieznim, 10 minūtēs var „uztankoties” 120 km distancei.

iX ir pirmais bavāriešu modelis, kas saņem jaunas autonomas braukšanas un parkošanās palīgsistēmas funkcijas. iX atbalsta 5G, bet automašīnā iebūvētais kompjūters ļauj apstrādāt divreiz vairāk datu nekā citi BMW.

Salonā gandrīz visu priekšējo paneli aizņem izliekts ekrāns, kas apvieno 12,3 collu ciparu mērinstrumentus un 14,9 collu multimediju displeju. Centrālā konsole sadalīta divos līmeņos – priekšpusē braukšanas režīmu izvēles panelis, aizmugurē – elkoņbalsts ar glāžu turētājiem, bezvadu lādētāju viedtālrunim, 12 V ligzdu un divām USB-C pieslēgvietām.

Pamataprīkojuma sarakstā būs audio iekārta ar 12 skaļruņiem un 205 vatu pastiprinātāju (Harman/Kardon sistēma ar 18 skaļruņiem par piemaksu), 20 collu riteņi (par 15% vieglākie 21 un 22 collu Air Performance Wheels par piemaksu)

Jau agrāk bija zināms, ka elektriskais krosovers būs dārgāks par X5 – ASV tirgū topmodelis maksās vismaz 100 000 dolāru, kamēr visdārgākāis X5 versijā M50i – 82 000 dolāru.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.