Priekšroka elektrībai – Volkswagen upurē CNG modeļus

Volkswagen izraisījis viļņošanos vāciski rakstošajos medijos – pretēji agrāk solītajam, Eiropas lielākais autobūves koncerns atteiksies no CNG dabasgāzes modeļiem par labu elektriskajai piedziņai.

Neraugoties uz agrāk dotajiem solījumiem un ieguldītajiem līdzekļiem CNG dabasgāzes modeļu izstrādē, Volkswagen nolēmis atteikties no CNG modeļiem, skarot arī koncernā ietilpstošās markas Audi, Seat un Škoda.

Vācu izdevums Handelsblatt raksta, ka šo lēmumu Volkswagen vadītājs Herberts Dīss izklāstījis marta sākumā sanāksmē, kas bija pulcējusi 120 vācu koncerna vadošos darbiniekus. Dīss uzsvēris, ka koncerns pakāpeniski atteiksies no CNG modeļiem, tādēļ, ka šis virziens nav perspektīvs. Statistika rāda, ka šajā segmentā nav vērojams pietiekoši liels pienesums, tādēļ Volkswagen pārorientēsies uz elektriskās piedziņas modeļiem.

Tas nozīmē, ka pamazām no tirgus izzudīs ne tikai Volkswagen zīmola CNG modeļi (Eco-Up, Polo, Caddy, Golf TGI), bet arī meitasuzņēmumu Audi (A3 un A5 Sportback g-tron), Škoda (Octavia, Scala, Citigo, Kamiq G-Tec) un Seat (Arona, Ibiza, Leon, Leon Sportstourer TGI), tādejādi Vācijas tirgū piedāvājumā paliks vien Fiat produkcija, ko pārstāv CNG Panda, Qubo, Doblo un Ducato.

Saskaņā ar Vācijas Federālā motorizēto transportlīdzekļu aģentūras KBA datiem 2020.gada sākumā Vācijā bija reģistrēti 82 200 CNG transportlīdzekļu – par 1,8 procentiem vairāk nekā pērn, kas atbilst tirgus daļai 0,2 procentu apmērā. Sašķidrinātās gāzes (LPG) automobiļu skaits pat sarucis par 6,1 procentu, nokrītoties līdz 371 470 vienībām. 2020.gada sākumā Vācijā bija piereģistrēti vien 507 ūdenraža auto, tādēļ arī šo virzienu, tāpat kā citus sintētisko degvielu veidus Dīss uzskata par nepietiekami progresīviem.

Volkswagen savu izvēli ir izdarījis un tā ir elektrība – tuvākajos gados šī segmenta attīstībā tiks investēti 33 miljardi eiro un līdz 2029.gadam laisti klajā 75 jauni ar elektrību darbināmi modeļi.

Lielākās cerības Volkswagen liek uz jaunizveidoto ID. saimi, kuras pirmajam modelim – ID.3 – uz konveijera vajadzēja nonākt jau šopavasar, taču elektronikas problēmu dēļ starts tiek atlikts uz nezināmu laiku.       

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.