600 Zs un gandrīz 118 000 eiro – “BMW” uzsāk jaunā “M5” ražošanu

No “BMW” rūpnīcas konveijera Vācijas pilsētā Dingolfingā noripojis pirmais jaunās paaudzes sedana “M5” eksemplārs. Gandrīz 118 000 eiro vērtā automašīna markas dīleru centros kļūs pieejama 2018.gada martā.

BMW uzsāk jaudīgā sedana M5 jaunā modeļa ražošanu. Savā sestajā paaudzē M5 aprīkots ar 4,4 litru Twin-turbo astoņcilindru motoru, kas attīsta 600 Zs un 100 km/h ļauj sasniegt 3,4 sekundēs. Tagad tas komplektēts ar pilnpiedziņu, taču braucējam dota iespēja to atslēgt.

Tāpat kā jaunā 5.sērija, arī topmodelis M5 izgatavots uz jaunas platformas ar izturīga tērauda, alumīnija un magnija komponentiem. Tieši tādēļ, kā arī pateicoties oglekļa šķiedras jumtam, alumīnija motora pārsegam un īpaši vieglai izplūdes sistēmai, jaunais modelis ir par 15 kg vieglāks nekā priekštecis pat neraugoties uz to, ka tagad tas komplektēts ar pilnpiedziņu un automātisko pārnesumkārbu.

No 5.sērijas standarta produkcijas M5 atšķiras ar agresīvāka izskata veidolu, lielākām gaisa pieplūdes atverēm, kam jādzesē jaudīgākais motors un bremzes, difuzoru un četriem apaļiem izplūdes sistēmas izvadiem. No rūpnīcas M5 tiek piegādāts ar 19 collu riteņu diskiem piecu spieķu dizainā un 275/40 (priekšā), 285/35 (aizmugurē) izmēra riepām, bet par piemaksu dabūjami 20 collu diski septiņu spieķu dizainā ar 275/40, 285/35 formāta riepām. Virsbūves krāsai rezervēts ekskluzīvais Marina Bay Blau Metallic tonis.

Motortelpā atrodas 4,4 litru Biturbo V8 dzinējs, kas pazīstams no krosoveru X5, X6 M versijām. M5 tas komplektēts ar jaunas konstrukcijas turbīnu un starpdzesētāju, attīsta 600 Zs jaudu un 750 Nm griezes momentu, kā arī agrāk izmantotās septiņu pakāpju divsajūgu kārbas vietā tagad sajūgts ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Iepriekšējā paaudzē M5 bija klasiskās piedziņas automobilis, taču tagad tiek izmantota pilnpiedziņa ar izteiktu uzsvaru uz aizmugures riteņiem. Paredzēts arī iestatījums, kas aizmugures riteņiem novadīs visu griezes momentu.

No 0 līdz 100 km/h jaunais M5 paātrinās 3,4 sekundēs, bet 200 km/h sasniedz 11,1 sekundē. Maksimālais ātrums ir 250 km/h (elektroniski ierobežots) vai 305 km/h, ja iegādāta “M Driver`s” pakete. Ražotāja norādītais degvielas patēriņš – 10,5 litri uz 100 km.  Automašīna komplektēta ar zilas krāsas sešcilindru bremžu skavām priekšā un viena cilindra aizmugurē, savukārt efektīvāku mehānismu tīkotāji var pasūtīt keramiskās bremzes, kas ne tikai ātrāk apstādinās 1930 kg smago spēkratu, bet būs par 23 kg vieglākas nekā standarta iekārta.

M5 jau sērijveidā ir salona ādas apdare un elektriski regulējami sporta sēdekļi, bet par piemaksu iegūstamas itin visas asistentu un elektronisko palīgu sistēmas, kas pieejamas 5.sērijai.

Jauno M5 varēs pasūtīt, sākot ar septembri. Automašīnas cena – no 117 900 eiro. Par 19 500 eiro vairāk maksās ekskluzīvais, bagātīgāk aprīkotais un tikai 400 vienībais solītais M5 First Edition, kas pasūtīšanai kļūs pieejams vienlaicīgi ar standarta modeli.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.