Kariņš: Izmeklēšanas komitejas sēdē “Volkswagen” bija ieinteresēts tikai mierināt savus akcionārus un pārvaldi

Eiropas Parlamenta (EP) auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēdē, kurā autobūves pārstāvjiem bija jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem, radusies sajūta, ka “Volkswagen” pārstāvji ir ieinteresēti tikai mierināt savus akcionārus un pārvaldi, žurnālistiem sacīja EP deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš ir pārstāvēts EP izmeklēšanas komitejā saistībā ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē.

Politiķis pēc vairāku stundu garās uzklausīšanas žurnālistiem sacīja, ka “Renault” grupa, kura uz deputātu jautājumiem atbildēja pirmā, atzina, ka pastāv zināmas grūtības tieši pastāvošās regulācijas dēļ, kas ļāva industrijai rīkoties. Tikmēr “Volkswagen” pārstāvji, kā šķita politiķim, bija ieinteresēti vien mierināt savus akcionārus, pārvaldi un pircējus, sacīdami, ka ļoti nožēlo līdzšinējās kļūdas un darīs visu iespējamo, lai tas vairs neatkārtotos.

“Godīgi sakot, esmu vīlies par to, kā uz jautājumiem atbildēja “Volkswagen” pārstāvji. Mēs taujājām, kādā veidā līdzšinējā pārvaldes sistēma varētu tikt uzlabota, kur ir robi, kurus nepieciešams aizpildīt, bet viņi vien sacīja, ka viss patiesībā ir kārtībā. Tomēr tas, ko esam iepriekš dzirdējuši no ekspertiem, liecina, ka viena no grūtībām ir tieši šī regulēšanas sistēma, kur faktiski industrijai ir pārāk liela līdzdalība,” sprieda deputāts.

“Volkswagen” pārstāvji gan tam nepiekrīt, skaidrojot, ka līdzdalība esot vien attālināta. Kariņš gan uzsvēra, ka Eiropa ir ieinteresēta, lai tādi koncerni kā “Volkswagen” strādā labi un pelna naudu, jo tas arī ietekmē Latvijas ekonomiku.

“Nekādā gadījumā neuzskatu, ka mums tagad būtu jāvēršas pret industriju. Mūsu mērķis ir atklāt, kas līdzšinējā regulējumā ir uzlabojams. “Volkswagen” neatzina, ka sistēma būtu nepilnīga. Tas gan ir saprotami no uzņēmuma viedokļa, bet mums sistēma ir jāmaina,” sprieda Kariņš.

Jau ziņots, ka šodien Briselē norisinās EP auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēde, kuras laikā autobūves pārstāvjiem jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem.

Kariņš, kurš vada lielākās EP frakcijas darbu šajā komitejā, iepriekš žurnālistiem uzsvēra, ka izmeklēšanas komiteja savā darbā iegūst aizvien jaunus faktus, kas norāda uz krāpšanos ar auto izmešu rādītājiem un dīzeļautomašīnu lielo lomu gaisa piesārņošanā.

Tikmēr EP kreisā flanga politiķi aizvien skaļāk runā par dīzeļa automašīnu aizliegšanu. Kariņš uzskata, ka tas nav risinājums. “Tiem, kuri krāpušies, ir jāsaņem sods, savukārt mums, politiķiem, jāatrod risinājums, kā aizsargāt vidi un saglabāt darbvietas Eiropā,” pauda Kariņš.

Jau vēstīts, ka EP izveidojis izmeklēšanas komiteju ar plašām pilnvarām, kas izvērtē Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu atbildību par pieļautajiem pārkāpumiem. Komiteja jau ir uzklausījusi Eiropas Komisijas pārstāvjus un neatkarīgus nozares speciālistus.

 

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.