Audi turpina “dresēt” A7 bezpilota automobili

Audi atkal pierāda savu vadošo lomu bezpilota vadības jomā. Zīmola pēdējais pētniecības auto — Audi A7 bezpilota prototips „Jack“ („Džeks“) ir ne tikai iemācījies, kā veikt visus braukšanas manevrus uz ātrgaitas automaģistrāles. Vissvarīgākais ir tas, ka šis auto ir iemācījies ņemt vērā arī citus ceļu satiksmes dalībniekus.

„Džekam“ piemīt braukšanas stils, kas pielāgojas attiecīgajai situācijai, ir drošs un īpaši interaktīvs — tas ir pētniecības auto ar sociālo kompetenci.

Audi pastāvīgi attīsta bezpilota testa automobiļa izstrādi. Tagad „Džeks“ — iekšējā iesauka Audi A7 bezpilota prototipa tehnoloģijas platformai — brauc vēl dabiskāk. Par to liecina tas, cik pārliecinoši tas tiek galā bīstamās vietās uz ceļa. Kravas automobiļus „Džeks“ tagad apbrauc ar lielāku līkumu. Tas arī signalizē par gaidāmo joslas maiņu, vispirms ieslēdzot pagrieziena rādītāju un pietuvojoties joslas apzīmējumam — tāpat kā to darītu cilvēks, kurš vēlas informēt par savu tālāko rīcību.

„Džeka“ spēja sadarboties ir īpaši redzama tad, kad automobilis vēlas iebraukt kādā joslā, piemēram, uz ātrgaitas automaģistrāles. Tādā brīdī testa auto atkarībā no iestatītā braukšanas profila izvēlas, vai uzņemt ātrumu vai bremzēt, pielāgojoties satiksmes situācijai līdz ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Vēl viens jaunums: navigācijas sistēma pēc pieprasījuma var aprēķināt maršrutu ar lielāko daļu bezpilota vadības posmu.

Bezpilota vadības supersmadzenes ir centrālais autovadītāja palīgsistēmu vadības panelis zFAS. Tas izmanto progresīvus un jaudīgus procesorus, lai reāllaikā izvērtētu signālus no visiem sensoriem un uzmodelētu automobiļa apkārtni. Šis modelis atspoguļo satiksmes situāciju tik precīzi, cik vien iespējams. Tas ļauj zFAS laikus aprēķināt gaidāmos manevrus, praktiski skatoties nākotnē.

Bezpilota vadība piedāvā lielāku drošību, efektīvāku transporta sistēmas izmantošanu un vairāk miera autovadītājam. Audi no pārbaudītajām sistēmām jau ir atvasinājis atsevišķus elementus autovadītāja palīgsistēmām. Šobrīd Audi piedāvā sērijveida automobiļu sistēmas, piemēram, sastrēgumu palīgsistēmu, tādos modeļos kā Audi A4 un Audi Q7.

Audi turpina dokumentēt savu progresu bezpilota vadības jomā dažādos iespaidīgos pasākumos. Piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs bezpilota Audi TTS iegravēja zīmola četrus gredzenus sāls līdzenumā un arī iekaroja leģendāro Paikspīkas virsotni Klinšu kalnos bez autovadītāja. Hokenheimas motodromā 2014. gada rudenī bezpilota Audi RS 7 Sportback pārbaudīja braukšanas fizikas robežas. Kopš tā laika Audi demonstrē tālāku progresu bezpilota vadībā arī uz koplietošanas ceļiem, piemēram, reālā satiksmē uz Amerikas autoceļiem no rietumu piekrastes līdz Lasvegasai.

Nākotnes pamatā ir sakari, un tas jo īpaši attiecas uz bezpilota vadību. Nākotnē automobiļi un infrastruktūra mijiedarbosies arvien vairāk. Izplatītas informācijas saskarnes tam ir svarīgs priekšnosacījums, lai bezpilota vadības priekšrocības varētu labāk izmantot uz ātrgaitas automaģistrālēm. Digitālā testēšanas vieta uz autoceļa A9, ko izziņojusi Vācijas Federālā transporta un digitālās infrastruktūras ministrija, nodrošina ideālus apstākļus tālāku funkciju un koncepciju izvērtēšanai un izstrādei kopā ar pārstāvjiem no Bavārijas brīvvalsts, autonozares un IT nozares. Četru gredzenu zīmols šeit var atkal izmēģināt Car-to-X komunikācijas sistēmas tehniskās iespējas — reālos apstākļos un reālā laikā.

Piemēram, nākotnē informācija par mainīgām ceļa zīmēm tiks digitāli pārraidīta uz automobili, lai uzlabotu satiksmes plūsmu. Papildus Audi izstrādā un testē elementus atbilstoši nākotnes standartam 5G sadarbībā ar IT partneriem. Car-to-X komunikācijas sistēma nekavējoties atļauj bezpilota automobiļiem izmantot asfaltētas avārijas apstāšanās joslas, kad tās ir atvērtas.

Vēl viens solis uz priekšu ir Car-to-Car komunikācijas sistēma tādu automobiļu starpā, kas pārvietojas pa vienu un to pašu maršrutu. Tā var reāllaikā ziņot par bīstamām vietām un negadījumiem. Citu ar bezpilota automobiļiem braucošu satiksmes dalībnieku braukšanas ātrums tiek automātiski pielāgots potenciāli bīstamajām vietām.

Īpaši liela nozīme bezpilota vadībā uz ātrgaitas automaģistrālēm ir vietējai infrastruktūrai. Papildus sensoriem automašīnā apkārtējās vides signāli ļauj autovadītājam priekšskatīt priekšā esošo ceļu. Audi partneri digitālajā testēšanas vietā uz autoceļa A9, piemēram, testē ceļmalas izkārtņu mainītās materiāla struktūras iekšējo sastāvu. Tās ir jāveido tā, lai atstarotu radara sensorus pat no lielāka attāluma. Tāpat projektā iesaistītie testēšanas parametru ietvaros pēta īpašās ceļa zīmes, kas ļauj testa transportlīdzekļiem īpaši precīzi noteikt to atrašanās vietu ar dažādiem braukšanas joslu apzīmējumiem.

Lielākajai daļai klientu satiksmes apstākļu struktūra kļūst ievērojami sarežģītāka ceļa posmos no ātrgaitas automaģistrāles nobrauktuves līdz pilsētas zonām. Audi pēta un izstrādā vēl vienu testēšanas vietu tā sauktajai „pirmajai jūdzei“ pie pārstrādātās automaģistrāles nobrauktuves Ingolštates dienvidos. No 2017. gada Audi kopā ar Ingolštates pilsētu testēs būvniecības metodes, piemēram, dažāda veida ceļa segumu izmantošanu, kā arī tehniskos risinājumus, piemēram, sensoru izmantošanu krustojumos. Audi bezpilota vadības pētniecības automobiļi jau tiek iekļauti jaunās infrastruktūras dizainā. Darbību testa režīmā plānots uzsākt 2018. gadā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.