Vācu autobūves kompānija Opel publicējusi GT Concept interjera attēlus, ļaujot ar tiem iepazīties vēl pirms automobiļa oficiālās pirmizrādes Ženēvas autoizstādē (no 3.03).
Šis sapņu auto pārsteidz gan ar virsbūves, gan salona dizainu: Opel GT Concept parāda kā nākotnē izskatīsies populārais sporta auto – tīras formas un elpu aizraujošs. Kupeja savu pirmizrādi svinēs Ženēvas Motoršovā (no 3. līdz 13. martam). Apmeklētājiem sākotnēji būs iespēja aplūkot tā skulpturālo formu. Tad viņi varēs iztēloties, kā izved labi apmācīto sportistu ārā no pilsētas uz kalnu pāreju un izbauda tā dinamiskumu katrā matadatas līkumā. Papildu tā satriecošajai ārpusei, Opel dizaineri arī ir izveidojuši interjeru, kurā lieliski saplūst tipiskas sporta kupejas nianses un futūristiski cilvēka-mašīnas sasaistes risinājumi. Viss GT Concept ir paredzēts tīram priekam un aizraujošam braucienam. Divi sporta sēdekļi pieguļ kā skrodera šūts uzvalks, stūres rats un pedāļi ir elektriski regulējami līdz milimetra precizitātei, zemā durvju līnija atļauj dabisku rokas atbalsta pozīciju, krāsas un formas veido perfektu telpisku sajūtu un debesis skrien virs panorāmas jumta. Cilvēks un mašīna kļūst par vienu veselu.
Tomēr nekas nenovērš vadītāja un priekšā sēdošā pasažiera uzmanību no svarīgā. Interjers ir tikpat tīras formas kā virsbūve. GT Concept mērinstrumentu panelis izgatavots no matēta alumīnija, kas vizuāli uzlabo vieglā svara konstrukciju (kopējais svars ir mazāk nekā 1000 kg), un, šķiet, ka peld gaisā priekšā sēdošo acu priekšā. Tomēr tā ir strukturāla vienība starp vējstikla slaidajiem A statņiem – šeit struktūra kļūst par skulptūru. Opel dizaina filozofija “Skulpturālā māksla sastopas ar vācu precizitāti” ir sastopama visā interjerā. Tāpat kā uzmanības veltīšana detaļām: apaļi ekrāni ir iestrādāti alumīnija ventilācijas atverēs ar pulētu GT emblēmu. Monitori uztver transportlīdzekļa apkārtējo vidi un aizstāj sānu durvju spoguļus. Sarkani, spīdoši drošības jostu spriegotāji arī ir kā mākslas darbs, un dizainiski sasaucas ar sarkanajām priekšējām riepām. Stūres rats ar tā spieķu dizainu ir veltījums leģendārajam Opel GT no 1960. un 1970. gadiem.
Īsts draugs: GT Concept paredz katru vadītāja vēlēšanos
Pogas nav atrodamas nekur. Sporta auto tiek vadīts tikai ar balss vadību un centrālo skārienekrānu. Eksperti uz automašīnas vadības konceptu atsaucas kā uz cilvēka-mašīnas saskarni (Human Machine Interface – HMI). Opel koncepts ierodas ar revolūciju. GT Concept adaptīvā sistēma ir gatava iepazīt vadītāju un pielāgoties viņa vai viņas vajadzībām. Tā ir automašīna, kas pielāgo sevi vadītājam, nevis otrādi. Tā rezultātā veidojas dialogs, kura laikā auto atbild ar burvīgu balsi un, piemēram, izvēlas pareizo mūziku, maršrutu vai situācijai atbilstošu temperatūru. Opel HMI ir kā draugs pasažiera sēdeklī – tas atpazīs, vai ir nepieciešams hiphops vai nomierinoša mūzika. Lai vienmēr momentāni varētu piedāvāt vispiemērotāko atbalstu, programmatūra mācās no katras komandas, no katra stūres rata pieskāriena un katra uzstādījuma dienu, mēnešu vai gadu garumā. Līdzīga pieeja ir jau zināma ar pašmācošajām adaptīvajām automātiskajām pārnesumkārbām. Tās pielāgojas attiecīgā vadītāja braukšanas stilam vai nu ar sportisku, vai ekonomisku pārnesumu pārslēgšanu. Adaptīvajai HMI sistēmai ir visaptveroša pieeja, un tas liecina, ka tāda transportlīdzekļa ekspluatācija, kas ir bijusi redzama zinātniskās fantastikas filmās, pamazām kļūst par realitāti.
Instrumentu panelis arī atspoguļo Opel GT Concept atmosfēru. Ja vadītājam ir bijusi saspringta diena un viņš vēlas sērfot pa izvēlnēm, nepasakot ne vārda, viņam vienkārši jāpieskaras apaļajam viduskonsoles skārienekrānam, no kura viņš viegli var izmantot visas sniegtās iespējas. Divi klasikas iedvesmotie apaļie rādītāji patiesībā ir projekcijas virsmas, kas var tikt apgaismots dažādās krāsās un spēj parādīt informāciju trīs dimensijās – tā ir 2013. gadā Opel Monza Concept prezentētās sistēmas nākamā attīstības pakāpe. Dzinēja apgriezieni un ātrums vienmēr ir skaidri redzams kreisajā pusē, bet labajā pusē esošā informācija var tikt pielāgota individuāli.
Ja ar GT Concept dodaties komandējumā, būdams pastāvīgi savienots ar biroju vai klientu, labās puses rādītājs atvieglo navigāciju ar intuitīvu grafiku bez jebkādām skaitliskām vērtībām; kad nozīme ir laikam, tas parāda patēriņu. Kad dienas beigās mainās noskaņojums un vadītāja braukšanas stils ir sportiskāks, akseleratora, transmisijas un dzinēja vadība tiek attiecīgi optimizēta un labajā instrumenta paneļa rādītājā tiek parādīts gravitācijas spēks un garenvirziena paātrinājums.
Auto var pat runāt, un izteikt brīdinājumu, piemēram: “Esi uzmanīgs. Atceries par motociklu aiz mums!”. Galu galā, GT Concept seko līdzi satiksmes situācijai – un ne tikai pielāgojas vadītāja gaumei un noskaņojumam, bet arī ārējiem apstākļiem, lai uzlabotu drošību. Lai parādītu to, kas notiek aiz muguras un blakus auto, sānu durvju spoguļu vietā GT Concept paļaujas uz kamerām, kuras uzstādītas aiz priekšējo riteņu arkām. Attēli tiek nosūtīti uz apaļajiem monitoriem pa kreisi un pa labi no vadītāja. Papildus lielais centrālais ekrāns parāda visu vēlamo informāciju. Adaptīvā Opel HMI ir vairāk nekā tikai labs draugs – tas ir papildu sargeņģelis.