Volkswagen grupa veic pārstrukturēšanu: Porsche zīmols apvienojas ar Bentley un Bugatti

Uzraudzības padome piektdien Volfsburgā atbalstīja jaunu grupas un zīmolu, kā arī Ziemeļamerikas reģiona pārvaldības struktūru. Uzraudzības padomes pagaidu priekšsēdētājs Bertolds Hūbers paziņoja: “Jaunā struktūra stiprina zīmolus un reģionus, piešķir grupas valdei nepieciešamo rīcības brīvību, lai plānotu stratēģiju un īstenotu uzņēmuma vadību, kā arī pievērš pastiprinātu uzmanību mērķtiecīgai attīstībai jomās, kas orientētas uz nākotni.”

Ziemeļamerikas reģions

Uzraudzības padome lēma reorganizēt grupas darbību Ziemeļamerikā. ASV, Meksikas un Kanādas tirgi tiks apvienoti un būtiski spēcināti, veidojot jaunu Ziemeļamerikas reģionu. Sākot no 1. novembra, grupas darbību šajā reģionā vadīs profesors Vinfrīds Vālands (58), bijušais Škoda direktoru valdes priekšsēdētājs, kurš šajā jaunajā lomā kļūs par Volkswagen zīmola valdes locekli. Profesora V. Vālanda sekotājs Škoda direktoru valdes priekšsēdētāja amatā būs Bernhards Maiers (55), kurš līdz šim bija Porsche AG valdes loceklis tirdzniecības un mārketinga jautājumos. Mihaels Horns (52) arī turpmāk būs Volkswagen grupas Amerikas atzara prezidents un ģenerāldirektors.

Foto: iAuto.lv

Porsche zīmols apvienojas ar Bentley un Bugatti

Vadības struktūra grupas līmenī vēl mērķtiecīgāk orientēsies uz moduļu platformu. Šajās platformās ietilpst standartizēti katra automobiļu segmenta (masveida, premium, sporta auto un komerctransports) tehniskie komponenti. Attiecīgi tiks izveidota Porsche zīmola grupa kopā ar Bentley un Bugatti sporta automašīnu un M4 dzinēja platformai. Grupas ģenerāldirektors vēl rūpīgāk uzraudzīs šo platformu stratēģiju; šim nolūkam tiks izveidota īpaša nodaļa. Tiks turpināta Audi zīmola grupas darbība kopā ar Lamborghini un Ducati, kā arī kravas automobiļu kontrolakciju sabiedrība, enerģētikas tehnoloģiju un finanšu pakalpojumu biznesa līnijas. Katru masveida zīmolu Volkswagen (primārā atbildība par modulāro platformu un MQB tehnoloģiju), SEAT un Škoda grupas valdē pārstāvēs viens loceklis.

Grupas jaunā darbība jomās, kas saistītas ar efektivitāti un orientētas uz nākotni

Grupas darbība vairāk pievērsīsies jomām, kas saistītas ar efektivitāti un orientētas uz nākotni. Tiks izveidotas jaunas organizācijas struktūrvienības, kas atbildēs par, piemēram, grupas produktu stratēģiju, jaunām biznesa jomām, sadarbību un ieguldījumiem, ar elektrību darbināmiem automobiļiem un CO2 pārraudzību. B. Hūbers paskaidroja: “Jaunas, spēcīgas grupas darbības jomas, piemēram, veltītas standartizācijai un saskaņotiem ražošanas procesiem, savlaicīgi ieliks pamatus efektīvai lēmumu pieņemšanai. Mūsu darbība kļūs ātrāka un intensīvāka.” Turklāt galvenais tehnologs varēs analizēt tehniskos pilnveidojumus visā grupā un, ja nepieciešams, palīdzēs vadīt darbu saskaņā ar grupas valdes lēmumiem.

Zīmolu un reģionu modernizēšana

Vienlaikus tiks racionalizētas esošās organizācijas, struktūras un procesi grupas līmenī. Īpaši tiks stiprināta zīmolu un reģionu atbildība. Lai sasniegtu šo mērķi, Volkswagen plāno ieviest vadības struktūru, kuru veido četri reģioni. Katru no tiem vadīs vietējais ģenerāldirektors, kas būs tieši pakļauts zīmola priekšsēdētājam Herbertam Dīsam.

Grupas valdes racionalizēšana

Tiks nekavējoties pārtraukta grupas līmeņa ražošanas nodaļas darbība, ko līdz šim vadīja pagaidu vietas izpildītājs Tomass Ulbrihs. Tas ir saistīts ar lēmumu uzticēt atbildību zīmoliem un reģioniem. Bertolds Hūbers paskaidroja: “Turpmāk zīmoli un reģioni būs neatkarīgāki ražošanas jautājumos, līdz ar to tiem būs jāuzņemas arī atbildība par savām darbībām.”

Uzraudzības padomes pagaidu priekšsēdētājs uzsvēra, ka “mēs cenšamies vienkāršot grupas struktūru. Pēdējo nedēļu laikā jau esam īstenojuši vairākus nozīmīgus pasākumus, piemēram, esam nošķīruši grupas un zīmolu funkcijas”. Viņš piebilda, ka dažu pēdējo dienu notikumi ir pierādījuši, cik steidzams ir šis projekts: “Mēs nezaudēsim laiku. Jaunais vadības modelis tiks ieviests 2016. gada sākumā.” Tas sniegs valdei lielāku brīvību, risinot ar grupas stratēģiju, attīstību un vadību saistītus steidzamus jautājumus.

Foto: iAuto.lv

Citas izmaiņas valdes sastāvā

Uzraudzības padome par pieciem gadiem pagarināja līgumu ar Volkswagen Aktiengesellschaft valdes locekli Fransisko Havjeru Garsiju Sansu (58), kura pārziņā ir iepirkumi.

Kristiāns Klinglers (47), Volkswagen Aktiengesellschaft valdes loceklis tirdzniecības un mārketinga jautājumos, kā arī Volkswagen zīmola valdes loceklis tirdzniecības un mārketinga jautājumos, nekavējoties pamet uzņēmumu. Šis lēmums ietilpst ilgtermiņā plānotajās strukturālajās pārmaiņās un ir rezultāts domstarpībām par biznesa stratēģiju. Tas nav saistīts ar nesenajiem notikumiem. Jaunais ģenerāldirektors Matiass Millers pagaidām vadīs tirdzniecības nodaļu grupas līmenī līdz turpmākam paziņojumam.

Bijušais SEAT priekšsēdētājs Jirgens Štakmanis (54) pārņems Kristiāna Klinglera pienākumus Volkswagen zīmola valdes locekļa lomā. J. Štakmaņa amatu ieņems Luka de Meo (48), pašreizējais AUDI AG valdes loceklis tirdzniecības un mārketinga jautājumos. Šīs personāla izmaiņas stāsies spēkā no 1. oktobra.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.