“Audi e-tron quattro” prototips: sportisks, efektīvs un piemērots ikdienas lietošanai

Uzlabots gaisa plūsmas dizains ar gaisa pretestības koeficientu 0,25; jaudīga, pilnībā elektriska e‑tron quattro piedziņa ar kopējo jaudu līdz pat 370 kW – Audi prezentē Audi e‑tron quattro prototipu Starptautiskajā autoizstādē IAA 2015 Frankfurtē. Šis automobilis ir uzņēmuma vīzija par nākotnes elektrisko mobilitāti: tas ir sportisks, efektīvs un piemērots ikdienas lietošanai.

Elektriskā jauda
Audi e‑tron quattro prototips balstās uz trīs elektromotoru jaudu: Viens elektromotors darbina priekšējo asi, bet pārējie divi – aizmugurējo asi. Kopējā jauda ir 320kW. Autovadītājam paātrinājuma laikā ir iespējams attīstīt pat 370 kW jaudas un vairāk nekā 800 Nm griezes momenta, līdz ar to prototipa veiktspēja pielīdzināma sporta automobilim. Nospiežot attiecīgo pedāli līdz galam, Audi e‑tron quattro prototips no nulles līdz 100 km/h ieskrienas 4,6 sekundēs un ātri sasniedz elektroniski noteikto maksimālo ātrumu – 210 km/h.

Trīs elektromotoru koncepcija, ko Audi prezentē pirmo reizi, tehnoloģisko prototipu padara par e‑tron quattro. Inteliģenta piedziņas vadības sistēma kontrolē to mijiedarbību, pielāgojoties konkrētajai situācijai. Uzsvars tiek likts uz vislielāko iespējamo efektivitāti. Autovadītājs izvēlas rekuperācijas pakāpi, braukšanas programmu S vai D un braukšanas režīmu Audi braukšanas režīmu izvēles sistēmā.

Lielais litija-jonu akumulators iebūvēts pasažieru nodalījuma grīdā. Tādējādi Audi e‑tron quattro prototips iegūst līdzsvarotu slodzes sadalījumu pa asīm un zemu gravitātes centru, kas ir priekšnosacījums dinamiskai braukšanai. Akumulatora jauda 95 kWh nodrošina vairāk nekā 500 kilometru lielu nobraukumu. Kombinētā uzlādes sistēma (CCS) ļauj akumulatoru uzlādēt gan ar līdzstrāvu, gan maiņstrāvu. Lai pilnībā uzlādētu akumulatoru ar līdzstrāvu pie uzlādes punkta ar strāvas padevi 150 kW, nepieciešamas vien nieka 50 minūtes. Kā alternatīva, prototips aprīkots arī ar Audi bezvadu uzlādes tehnoloģiju, nodrošinot bezkontakta indukcijas uzlādi. Uzlādes process ir ļoti ērts. Audi e‑tron quattro prototips izmanto bezpilota parkošanās sistēmu, kas novieto automobili pareizajā pozīcijā pie uzlādes stacijas. Turklāt saulainajās dienās piedziņas sistēmas akumulatoru ar elektrību nodrošina plašs solārais jumts.

Arī šasija iemieso prototipa izteikti tehnoloģisko raksturu. Adaptīvā pneimatiskā piekare, kas aprīkota ar kontrolētu amortizāciju, pie lielāka ātruma pazemina automobiļa augstumu, lai samazinātu pretestību. Dinamiskā visu riteņu piedziņa apvieno dinamisko stūres sistēmu uz priekšējās ass ar aizmugurējo riteņu stūres sistēmu.

Aerodinamika: Ārējais dizains
Audi e‑tron quattro prototips harmoniski apvieno aerodinamisko dizainu ar pilnībā elektrisko piedziņas sistēmu. Piecdurvju tehnoloģiskais prototips ir 4,88 metrus garš, 1,93 metrus plats un nieka 1,54 metrus augsts. Kupejas-tipa siluets ar izteikti plakano augšdaļu, kas aizmugures daļā ir sašaurināta, piešķir tam ļoti dinamisku izskatu. Automobiļa gaisa pretestības koeficients 0,25 ir labākais rādītājs apvidus automobiļu kategorijā, kur tas parasti pārsniedz 0,30.

Tas viss kopā nodrošina vairāk nekā 500 km nobraukumu. Braucot ar ātrumu no 80 km/h, elektriski vadīti aerodinamikas elementi uz motora pārsega, sānos un aizmugurē regulē gaisa plūsmu pēc nepieciešamības, uzlabojot plūsmu caur un ap automobili.

Visas galvenās apgaismojuma funkcijas automobiļa priekšpusē izmanto Matrix lāzera tehnoloģiju. Apakšējā daļa aprīkota ar jaunu, progresīvu apgaismes sistēmu, kas sastāv no pieciem apgaismojuma elementiem. Katrs no tiem apvieno LED gaismekli un izteikti plakanu OLED elementu (organisko gaismstarotāju). Audi pašlaik izstrādā Matrix OLED tehnoloģiju izmantošanai sērijveida automobiļiem un pirmo reizi to demonstrēs ar e-tron quattro prototipu Starptautiskajā autoizstādē IAA.

Vispusīga izbūve: Salons

Audi e‑tron quattro prototipa pakete piedāvā plašu, ērtu salonu četrām personām un bagāžas nodalījumu ar 615 litru ietilpību. Automobiļa interjeram piemīt gaisīga un atvērta atmosfēra; tā uzbūve harmoniski sader ar vadības un displeja koncepciju. Visi interjera displeji aprīkoti ar OLED tehnoloģiju. Izteikti plānās plastmasas plāksnes iespējams izgriezt jebkurā vēlamajā formā.

Audi virtuālā autovadītāja kabīne ar liekto OLED tehnoloģiju ir nākamais solis 2014. gadā debitētajai Audi virtuālajai autovadītāja kabīnei sērijveida automobiļos. Zem pilnībā digitalizētā instrumentu paneļa labajā un kreisajā pusē atrodas divi OLED skāriendispleji ar melnu stiklu un smalku alumīnija rāmi.

Zem selektora sviras viduskonsolē atrodas vēl divi OLED displeji, kas atspoguļo piedziņas sistēmas statusu, klimata kontroli un ļauj brīvi programmēt informācijas funkcijas. Liektie displeji, kas iestrādāti durvju priekšējā daļā, kalpo kā digitālie sānskata spoguļi.

Divi aizmugurē sēdošie pasažieri bauda komfortu uz atsevišķiem sēdekļiem. Viņiem ir iespēja izmantot viduskonsolē esošos OLED displejus, lai konfigurētu klimata kontroli un informācijas un izklaides sistēmu, vai lai apmainītos datiem ar autovadītāju. LTE modulis savieno Audi e‑tron quattro prototipu ar Internetu. Prototipā esošās savienojamības funkcijas ir augstākajā līmenī.

zFAS: bezpilota braukšanas centrālais punkts

Prototips aprīkots ar visām tehnoloģijām, ko Audi izstrādājis bezpilota braukšanai: radara sensori, videokamera, ultraskaņas sensori un lāzera skeneri. Šo tehnoloģiju piedāvātie dati nonāk centrālajā autovadītāja palīgsistēmu vadības panelī (zFAS), kas atrodas bagāžas nodalījumā. Tas izskaitļo automobiļa apkārtējo situāciju reālā laikā un padara šo informāciju pieejamu visām palīgsistēmām un bezpilota braukšanas sistēmām. Arī šīs tehnoloģijas ir gandrīz gatavas izmantošanai sērijveida automobiļos

 

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.