Autovadītājiem jāgatavojas salam – laiks mainīt riepas

Lielākā daļa jeb 46% autovadītāju brīdī, kad pienācis laiks nomainīt iepriekšējās ziemas riepas, mēdz iegādāties gan jaunas, gan lietotas riepas, un viņu izvēle atkarīga no konkrētā piedāvājuma.

Lielākā daļa jeb 46% autovadītāju brīdī, kad pienācis laiks nomainīt iepriekšējās ziemas riepas, mēdz iegādāties gan jaunas, gan lietotas riepas, un viņu izvēle atkarīga no konkrētā piedāvājuma, – atklāj apdrošināšanas sabiedrības ERGO veiktā aptauja internetā. Savukārt 40% vienmēr iegādājas jaunas ziemas riepas brīžos, kad pienāk laiks iepriekšējās nomainīt. Tajā pašā laikā 14% ERGO aptaujas dalībnieku atzinuši, ka pērk lietotas ziemas riepas savam automobilim.

“Tas, ka autovadītāji nopietni uztver jautājumu par ziemas riepu kvalitāti, ir pozitīvi. Tajā pašā laikā daudzi joprojām iegādājas lietotas riepas, tāpēc to kvalitātei būtu jāpievērš īpaša vērība. Sezonai atbilstošām ziemas riepām minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kā to nosaka likumdošana. Jāņem vērā, ka, līdz ar temperatūras pazemināšanos, pirmo salu un kritušajām lapām nolietotas riepas var nenodrošināt nepieciešamo saķeri, un aug negadījumu risks,” norāda ERGO Risku parakstīšanas nodaļas vadītājs Ritvars Heniņš.

Tomēr, neskatoties uz to, ka lielākā daļa autovadītāju labprātāk izvēlas iegādāties jaunas riepas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistika liecina, ka daudzi joprojām nepietiekami novērtē jautājumu par automašīnas riepām. No 2013. gada pavasara līdz 2014. gada pavasarim gandrīz 25 000 transportlīdzekļu izbrāķēti tehniskajā apskatē neatbilstošu riepu dēļ, turklāt puse no tiem negatīvu vērtējumu saņem satiksmei potenciāli bīstamajā ziemas periodā – no decembra līdz martam. 

“Jāatceras, ka ceļu satiksmes negadījumos, kur autovadītājs nav ievērojis visus drošības apsvērumus un prasības, tostarp atbilstošu riepu izvēli, OCTA izmaksātā atlīdzība par nodarītiem zaudējumiem regresa kārtībā tiek piedzīta no avāriju izraisījušā auto vadītāja,” uzsver Ritvars Heniņš.

Daudzi autovadītāji vasaras riepas pret ziemas riepām nomaina vien pēc tam, kad parādījies pirmais sniegs. Tomēr, lai izvairītos no iespējamām avārijām, ERGO aicina aprīkot auto ar ziemas riepām, negaidot pirmo sniegu vai likumā noteikto 1. decembri, jau laicīgi sagatavojoties ziemīgiem laika apstākļiem, kas nereti mēdz pārsteigt negaidīti.

17. oktobrī jau fiksēts pirmais sniegs Latvijā, un Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs informē, ka arī šajā nedēļas nogalē un jaunnedēļ varētu tikt novērots slapjš sniegs, īslaicīgi var veidoties pat apledojums. Vislielākā sniega varbūtība ir Vidzemē un Latgalē. Tas gaidāms gan svētdien, gan arī nākamo otrdien, un, iespējams, – arī nedēļas izskaņā 24. un 25. oktobrī. Tāpēc ERGO speciālisti atgādina un iesaka:

–        Pāreju uz ziemas riepām vēlams veikt, vidējai āra gaisa temperatūrai sasniedzot jau +7 grādus.

–        Minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir 4 mm.

–        Lietotām riepām ir svarīgi veikt kritisku vizuālu novērtējumu – vai to nodilums ir vienmērīgs, vai protektors riepas abās pusēs ir vienāds, vai nav redzamas kādas plaisas, pumpas, iedūrušies priekšmeti.

–        Lietotas riepas gadu gaitā kļūst cietākas, kas nozīmē sliktāku saķeri, vilkmi un vadāmību.

–        Iegādājoties lietotas riepas, nav ieteicams pirkt vecākas par 3 – 4 gadiem.

–        Viens riepu komplekts vidēji kalpo divas sezonas vai 60 000 km, taču, ja tās pareizi glabā un ekspluatē, tās var būt derīgas arī trīs vai pat četras sezonas. To ietekmē arī ceļu kvalitāte un braukšanas stils.

–        Ekonomēt uz ziemas riepām, nozīmē riskēt ar savu, pasažieru un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību!

Foto: iAuto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.