Gads jaunu auto tirgū iesācies ar būtisku pārdošanas pieaugumu

Šā gada janvārī reģistrētas 1160 vieglās automašīnas, kas ir par 27% vairāk nekā 2013.gada janvārī, kad Latvijā tika reģistrētas 911 jaunas vieglās automašīnas.

Šā gada janvārī lielākā tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū ir “Toyota” zīmolam ar 165 pārdotām automašīnām un 14,2% tirgus daļu. Tai seko “Volkswagen” ar 147 pārdotiem jauniem vieglajiem auto un 12,7% tirgus daļu, bet trešais pārdotākais jaunu auto zīmols ir “Fiat” ar pārdotām 105 jaunām automašīnām un attiecīgi 9,1% tirgus daļu.

Foto: iAuto.lv

Tāpat šā gada janvārī reģistrētas 968 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir par 25% vairāk nekā 2013.gada janvārī, kad tika reģistrētas 776 jaunas automašīnas.

Šā gada janvārī lielākā tirgus daļa jaunu pasažieru auto tirgū ir “Toyota” zīmolam ar 145 pārdotām automašīnām un 15% tirgus daļu. Tai seko “Volkswagen” ar 109 pārdotiem jauniem auto un 11,3% tirgus daļu, bet trešais pārdotākais jaunu auto zīmols ir “Škoda” ar pārdotu 81 jaunu pasažieru automašīnu un attiecīgi 8,4% tirgus daļu.

Savukārt šā gada janvārī reģistrētas 192 jauna vieglā komerctransporta vienības, kas ir par 42% vairāk nekā 2013.gada janvārī, kad Latvijā tika reģistrētas 135 jauns vieglais komerctransporta līdzeklis.

Šā gada janvārī lielākā tirgus daļa jauna komerctransporta tirgū ir “Volkswagen” zīmolam ar 38 pārdotām automašīnām un 19,8% tirgus daļu. Tai seko “Renault” ar 33 pārdotiem jauniem auto un 17,2% tirgus daļu, bet trešais pārdotākais jaunu auto zīmols ir “Fiat” ar pārdotām 28 vienībām un attiecīgi 14,6% tirgus daļu.

Jau ziņots, ka 2013.gadā Latvijā kopumā tika reģistrētas 12 811 jaunas automašīnas, kas bija par 1% mazāk nekā 2012.gadā, kad kopumā tika reģistrēta 12 901 jauna automašīna, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika.

2013.gadā Latvijā visbiežāk reģistrētās pasažieru automašīnas ir “Volkswagen” (2080), kas aizņem 16% tirgus daļu, “Toyota” (1519) ar 12% tirgus daļu, “Peugeot” (900) ar 7% tirgus daļu, “Škoda” (835) ar 6,5% tirgus daļu un “Nissan” (667) ar 5% lielu tirgus daļu.

Populārākie pasažieru automobiļi bijuši “Volkswagen Golf” (450), “Ford Focus” (357) un “Peugeot 3008” (321), no pēdējām gandrīz visas (309) ir izvestas no Latvijas. Populārākie jaunie vieglie komerciālie transportlīdzekļi bija “Toyota Hilux” (243), “Renault Master” (216) un “Volkswagen Caddy” (133).

2013.gadā Latvijā nav notikušas būtiskas izmaiņas auto klašu sadalījumā – Latvija joprojām ieņem vadošo vietu Eiropā apvidus klases automobiļu īpatsvarā ar 34,7% (2012.gadā tie bija 33,7% no kopējā pasažieru auto tirgus).

Savukārt mazā un kompaktā klase attiecīgi aizņem tikai 6,8% un 24,4%. Šādu klientu ieradumu iemesli ir meklējami gan globālās pirkšanas tendencēs, gan ražotāju modeļu attīstībā, gan arī Latvijas brūkošajos ceļos, – atzīts Auto asociācijā.

2013.gadā pirmo reizi reģistrēto vieglo automašīnu vidējais oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzums ir samazinājies, sasniedzot 152,2 gramus uz kilometru. 2012.gadā tie bija 156 grami uz kilometru.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.