Toyota RAV4 – Latvijas Gada auto 2014 pretendents

„Toyota” veikusi nopietnu sava populārā parketa džipa „RAV4” rekonstrukciju. Neizmainīta palikusi tikai auto riteņu bāze. Viss pārējais ir jauns, kā uzsver ražotāja pārstāvji – izveidots tieši tā, kā to vēlējušies klienti.

Konkurss „Latvijas Gada auto 2014” iepazīstina ar konkursā pieteikto jaunās paaudzes pilsētas apvidus auto „Toyota RAV4”.

„Toyota” veikusi nopietnu sava populārā parketa džipa „RAV4” rekonstrukciju. Neizmainīta palikusi tikai auto riteņu bāze. Viss pārējais ir jauns, kā uzsver ražotāja pārstāvji – izveidots tieši tā, kā to vēlējušies klienti.

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Jaunais „RAV4” ir pastiepies garumā par iespaidīgiem 20,5 cm. Tas ir platāks, zemāks, ar labāku aerodinamiku. „RAV4” āriene izmainīta atbilstoši „Toyota” jaunākajiem korporatīvajiem standartiem. Automobiļa izskatā nekas nav palicis no priekštečiem, kas turpināja attīstīt dizaina līnijas no pirmā „RAV4” 1994. gadā, ko sevišķi bija iecienījušas daiļā dzimuma pārstāves. Ceturtajā paaudzē „RAV4” padarīts par pilnīgu „uniseksu”.

Pievilcīgāk tagad izskatās arī auto aizmugure. Piektās durvis ieguvušas ne tikai jaunu formu, bet arī funkcijas. Tās veras augšup, nevis sānis kā līdz šim, tādēļ kravas nodalījumam var piekļūt ērti un no visām pusēm.

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Salons

Pateicoties iespaidīgajai gabarītu izaugsmei, nemaz nepārsteidz „RAV4” apjomīgā salona telpa un 547 litru bagāžnieks. Patiesībā salona ietilpības efekts varētu būt vēl lielāks. Taču daļu no tā apjoma japāņu dizaineri ziedojuši, lai automobilī ievietotu masīvo priekšējo paneli. Tā sarežģītā arhitektūra un iekārtojums līdzinās iepriekšējā paaudzē redzētajam, taču izlietots ievērojami vairāk materiālu. Lai gan dizains kļuvis nopietnāks, vadības centra specifiskā ergonomika joprojām prasa zināmu adaptācijas laiku, t.i., laiku, lai atrastu dažādus attālāk novietotus taustiņus. Tostarp arī pogu ar uzrakstu „Sport”, kura izvietota zem elkoņu balsta. Joprojām dominē cieta, pelēka plastmasa, mākslīgā āda nav taustei īpaši patīkama, bet oglekļa šķiedras imitācija nav pārāk līdzīga oriģinālam.

Mašīnas virsbūves augstums samazinājies, turpretim klīrenss paaugstināts, tātad ir sarucis salona augstums, taču jūtams tas nav. „RAV4”salonā galvas/plecu apvidū telpas joprojām ir daudz.

Sēdekļi padarīti konstruktīvi vieglāki, tagad tie ir ērtāki nekā priekštecim un ar labāku sānu noturību. Nedaudz pagarināts sēdvirsmas spilvens nodrošina labāku stilbu atbalstu. Plašs regulēšanas diapazons ļauj vadītāja sēdekli vienkārši pielāgot katra auguma prasībām. Arī stūre pieregulējama gan augstumā, gan tālumā.

Otrās rindas pasažieri ieguvuši papildus 5,5 cm ceļu rajonā. Tas ir nozīmīgs ieguvums, jo aizmugurējā sēdeklī ne tikai bez sevišķas spiešanās, bet pat visai ērti var iekārtoties trijatā. Otrās rindas dīvāns ir divdaļīgs. Katrai no daļām ir neatkarīgi regulējams atzveltnes slīpums, turklāt tas bīdāms uz priekšu 165 mm diapazonā, kas ļauj palielināt bagāžnieka apjomu, taču tādējādi atņem ērtības aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Toyota RAV4

Gaita

„Toyota” ziņo, ka „RAV4” aprīkojumā iekļauta integrēta dinamiskās vadības sistēma. Krosovers jau iepriekš „mācēja” starta brīdī talkā pieslēgt aizmugurējās ass riteņus, novadot tiem līdz pat 50% griezes, bremzēšanas laikā atslēgt pilnpiedziņu, kā arī bloķēt starpasu sajūgu. Tagad gaitas stabilitātes sistēma (VSC) papildināta ar pagriezienu vadības funkciju.

Brīdī, kad vadītājs pagriež stūri un ir aktivizēts iepriekš pieminētais taustiņš „Sport”, 10% griezes momenta tiek novadīti uz aizmugurējās ass riteņiem, un nepieciešamības gadījumā šī proporcija var tikt palielināta līdz pat 50:50, straujā līkumā nodrošinot maksimālu saķeri.

„RAV4” ir padarīts par patīkamu ikdienā braucamu auto. Ar mērķi uzlabot gaitas stabilitāti „Toyota” inženieri krietni izmainījuši balstiekārtas regulējumus – padarījuši mīkstāku priekšu un stingrāku aizmuguri, kā rezultātā braukšanas sajūtu ziņā tas jau tuvojas savas klases sportiskākajam sāncensim „Ford Kuga”, kas arī pretendē uz prestižo „Latvijas Gada auto 2014” titulu. „Toyota RAV4” priecē ar savu manevrētspēju – tā apgriešanās diametrs ir 10,6 m.

Automobiļa pilnveidotās vadības sistēmas ir palielinājušas tā bezceļa spējas. Paaugstinātais (197 mm) klīrenss, pilnpiedziņas sistēma un vesela rinda elektronisku palīgu ļauj droši nobraukt no ceļa cietā seguma. Tomēr allaž jāpatur prātā, ka idejiski tas tomēr veidots kā „parketa džips”, kas paredzēts miermīlīgai ekspluatācijai pilsētas ielās un bezceļa dēkām nav paredzēts.

Nelielu modifikāciju rezultātā uzlaboti „Toyota” 2,2 litru 150 ZS „D4-D” turbodīzeļa ekoloģiskie parametri. Veiktspēja gan pagaidām palikusi bez izmaiņām. Tomēr „RAV4” labākais komplekts ir ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ar pārlieku sportiskumu motors neizceļas, taču iespaidīgā griezes momenta rezerve un korektā transmisijas darbība nodrošina automobilim patīkamu dinamisko komfortu.  „Toyota” konstruktori ir notušējuši dīzelim raksturīgo smagnējo troksni un vibrācijas ar pastiprinātu skaņas izolāciju.

Drošība

„RAV4” ir pārbaudīts arī „EuroNCAP” testos. Priekštecis drošības pārbaudē pēc vecās metodikas nopelnīja četras zvaigznes, turpretim jaunais – novērtēts pēc stingrākas eksaminācijas programmas – saņēmis piecas zvaigznes. „Toyota” krosovera bāzes komplektā ietilpst septiņi gaisa drošības spilveni. Automobilī izvietoti četrdesmit signāla devēji nodrošina pastāvīgu braukšanas apstākļu uzraudzību, palīdzot koordinēt „gudrās” pilnpiedziņas un gaitas stabilitātes sistēmas un citu palīgsistēmu darbību.

 

+ 5. durvju (bagāžnieka) risinājums

+ Piecas zvaigznes „EuroNCAP” drošības testā

+ Plašs un ērts salons arī aizmugurē

– Salona apdares kvalitāte

 

Konkursa „Latvijas Gada auto 2014” žūrijas komentāri.

Ingars Tenis, autožurnālists, Tvnet auto redaktors: „Kompakto krosoveru segmenta pionieris „Toyota RAV4” nepārprotami iet līdzi laikam un mainās gan vizuāli, gan tehniski. Eksterjera dizainā redzams, ka jaunais „RAV4” ir pietuvināts pārējiem jaunākās paaudzes modeļiem „Yaris”, „Auris”, „Corolla”, „Verso”, savukārt salonā auto ir plašs, komfortabls un ar labu pārskatāmību. Ja salīdzina ar iepriekšējās paaudzes „RAV4”, tad ir vērojams gaitas īpašību uzlabojums, turpretim piedāvātās 2,2 litru 150 zirgspēku dīzeļdzinēja un automātiskās kārbas kombinācijas dinamikas un ekonomiskuma rādītāji drīzāk ir pieņemami nekā labi.”

Normunds Avotiņš, autožurnālists, TV raidījuma vadītājs: „Jaunā „Toyota RAV4” jau pēc izskata ir atšķirīgs, ietilpīgs, potenciāli izturīgs un nesatricināms automobilis. Dažos aspektos pat parāk nesatricināms, jo instrumentu panelis ir atklāti vecmodīgs, priekšējais panelis – nepārskatāms, un apdares materiāliem ir pārāk atšķirīgas faktūras. Raupjā amortizācija īsti nepiestāv komfortablajam, nomierinošajam „Toyota” imidžam. Benzīna dzinēja un variatora kombinācija prasa ilglaicīgu pierašanu, un ne katram vadītājam gribēsies noņemties ar šī skaļā unisona piejaucēšanu, raustot lāpstiņas zem stūres. Dīzeļdzinējs ar „automātu”, kaut arī dārgāks un trokšņaināks, „RAV4” ir labāka izvēle, lai arī padara galvenokārt pilsētu apstākļiem paredzēto automašīnu nedaudz lauksaimniecisku.”

Atis Jansons

Atis Jansons, autožurnālists, „Latvijas Gada auto 2014” žūrijas priekšsēdētājs: „Ar „RAV4” var komfortabli un ļoti ātri braukt arī pa meža stigu, kurā „normāla” ielas auto normāls režīms būtu 25 km/h. Pārbaudījām. Bet to simtiņu šeit var var arī ar „Kugu”, „CR-V”, ‘Forester” utt. utjp. Lai izvēlētos tojotu jābūt subjektīvam „klikšķim”. Un man personīgi tāda nav. Interjeru es gribu vienkāršāku, mazāk uzbāzīgu. Caur caurēm robotizētās pilnpiedziņas un stabilitātes kontroles sistēmas liek braukt nevis tā, kā man gribētos, bet meklēt dialogu ar to konstruktoru. Izdodas tas man ne visai labi un viegli.

Īpašs stāsts par variatoru. Šāds „bezpakāpju” koncepts sākumā kaitina daudzus, prasa ilgstošu adaptāciju. Man vieglāk – ikdienā ar tādu braucu „Nissan” izpildījumā. Un priecājos par citā veidā grūti iegūstamu dinamikas un degvielas ekonomikas savienojumu. „Toyota” variators ir citādi programmēts, pēc paātrinājuma ļoti lēni atgriežas tiešajā pārnesumā. Un (laikam tieši tādēļ) ir „rijīgāks”. Kopumā labs auto, bet nav manējais.”

„Toyota” dīlera komentārs.

Linda Brizga „WESS Motors” mārketinga speciāliste: „Jaunais „Toyota RAV4” modelis ir pieprasīts un stilīgs pilsētas apvidus auto, tādēļ noteikti ir pelnījis vietu starp konkursantiem. „RAV4” ir moderns un paver daudz jaunu iespēju tā īpašniekiem un lietotājiem. Dizaina izcilās pārvērtības, auto salona palielināšanās, vadāmība, iespējamo aprīkojumu klāsts, ekoloģiskie dzinēji, lieliskā piemērotība braukšanai gan pilsētas vidē, gan ārpus tās un augstais drošības līmenis „Toyota RAV4” padara par lielisku automašīnu ikvienam.”

Toyota RAV4

Tehniskā informācija un cenas

Jaunās „Toyota RAV4” cena ir sākot no 23 378 eiro.

Benzīna dzinējs:

2.0 l, 151 ZS, kombinētais degvielas patēriņš no 7,2 l/100 km, CO2 no 166 g/km

Dīzeļdzinējs:

2.2 l, 150 ZS, kombinētais degvielas patēriņš no 6,6 l/100 km, CO2 no 173 g/km

Konkursā „Latvijas Gada auto 2014” pieteikti ir 28 jaunākie automobiļu modeļi no 19 autoražotāju zīmoliem: Mazda 6, Ford Kuga, Honda CR-V, Renault Clio, Renault Captur, Nissan Note, Nissan Juke Nismo, Škoda Octavia, Toyota Auris, Toyota Auris Touring Sports, Toyota RAV4, Toyota Corolla, Fiat Panda 4×4, Peugeot 2008, Peugeot 308, Kia Pro Cee`d, Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Trax, Opel Mokka, Opel Adam, Opel Ampera, Volkswagen Golf Variant, Volkswagen Jetta Hybrid, Audi A3 Limousine, Subaru Forester, Lexus IS un Suzuki SX4 S-Cross.

Informatīvi atbalsta: Delfi, www.iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Zebra, Tavs auto, Auto ziņas, Telegraf, garaza.lv, FHM, 10minutes.lv. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, NRJ, Linearis, Holography.lv, Baltic Pictures, V4 motors.

Vairāk par konkursu: www.gadaauto.lv

 

Toyota RAV4

Latvijas Gada auto 2014 pretendenti

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.