Desmitā daļa autovadītāju brīvprātīgi apdrošina pasažierus

Foto: euroncap.com

Iegādājoties KASKO vai OCTA apdrošināšanu, tikai nepilni 10% autovadītāju domā arī par savu auto pasažieru aizsardzību, tos apdrošinot, liecina AAS “Gjensidige Baltic” statistika.

Pēdējā gada laikā apdrošināšanas sabiedrība “Gjensidige Baltic” saņēmusi apdrošināšanas atlīdzības pieteikumus no 206 cilvēkiem, kuri kā automašīnas pasažieri cietuši auto avārijās.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos ievainoti un smagi cietuši 1153 auto vadītāji un 1110 automašīnu pasažieri. Lielākoties pasažieri cieš tikpat bieži, cik autovadītāji.

Par pasažieru aizsardzību jārūpējas auto īpašniekam, tāpēc, iegādājoties KASKO polisi kopā ar nelaimes gadījumiem visiem pasažieriem, iespējams apdrošināt savus līdzbraucējus – notiekot negadījumam, pasažieri un pats autovadītājs tiktu finansiāli pasargāts, un viņu ārstēšanās un medicīniskos izdevumus segtu apdrošinātājs, informē “Gjensidige Baltic”.

CSDD statistika liecina, ka no visiem avārijās cietušajiem 6,8% ir bērni vecumā līdz sešiem gadiem un 14,8% ir vecumā no sešiem līdz 18 gadiem.

“Gjensidige Baltic” ģenerāldirektors Aleksandrs Rjabovs paziņojumā medijiem norāda, ka situācija gadu no gada būtiski nemainās – cietušo un smagi ievainoto auto pasažieru skaits salīdzinoši ir ļoti augsts. Lai gan OCTA polises pasargā gan autovadītājus, gan pasažierus, tomēr, lai saņemtu kompensāciju par ārstēšanās izdevumiem vai morālo kaitējumu, cilvēkiem jāgaida mēnešiem ilgi, kamēr tiks pieņemts lēmums administratīvā pārkāpuma vai krimināllietā. Tāpēc izdevumi par savu ārstēšanos cilvēkam jāsedz pašam un jācer, ka kādreiz tos atmaksās. Savukārt, apdrošinot savus pasažierus pret nelaimes gadījumiem, ar ārstēšanos un rehabilitāciju saistītos izdevumus sedz apdrošinātājs, turklāt uzreiz pēc pieteikuma un nepieciešamās medicīniskās dokumentācijas saņemšanas, skaidro Rjabovs.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.