Prognozē apdrošināšanas cenu pieaugumu

Foto: iAuto

Apdrošināšanas tirgus Latvijā nedaudz augs, bet arī cenas kāps, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Latvijā un Baltijā iedzīvotāju skaits samazinās, vairāki uzņēmumi nolēmuši aiziet no Latvijas – šādos apstākļos nav pamata cerēt, ka tuvākajos gados varētu būt nozīmīga apdrošināšanas tirgus izaugsme, vērtēja eksperts.

Viņaprāt, nevar cerēt uz brīnumu, ka pie krītoša iedzīvotāju skaita apdrošināšanas tirgus uzrādīs padsmit procentu izaugsmi gadā. Būs ļoti labi, ja būs 3-5% kāpums. Jau tagad uzņēmumi – gan bankas, gan apdrošinātāji – skatās uz Latvijas karti un spriež, vai “pilsētā X” saglabāt filiāli vai nē, jo iedzīvotāju skaits ir samazinājies, palicis viens lielāks vai mazāks uzņēmums, ko var apkalpot ar interneta starpniecību. Ekonomika pielāgojas krītošajam iedzīvotāju skaitam un to pirktspējai, skaidroja Abāšins.

Neliela izaugsme apdrošināšanas tirgū gaidāma uz tā rēķina, ka cilvēki vairāk izpratīs apdrošināšanas būtību un ka vairāk uzņēmumu apdrošinās darbinieku veselību. Izaugsme varētu būt arī tāpēc, ka apdrošināšanas tirgus pēdējos divus trīs gadus bijis mīnusos un tagad, visdrīzāk, gaidāms neliels cenu kāpums, lai arī konkurence ir ļoti nežēlīga, prognozēja Apdrošinātāju asociācijas prezidents.

Īpašumu apdrošināšanā varētu būt kāda izaugsme, bet vairāk uz izpratnes rēķina un tāpēc, ka cilvēki apdrošina mājas, ka uzņēmumi apdrošina nekustamos īpašumus pareizāk, nekā viņi to darījuši līdz šim, domā Abāšins. Laba izaugsme varētu turpināties arī dzīvības apdrošināšanā.

Izaugsme gaidāma arī veselības apdrošināšanā.

Apdrošinātāju asociācijas prezidents prognozēja, ka cenu celšanās, visticamāk, varētu būt OCTA nozarē, jo šajā segmentā apdrošināšanas sabiedrības vairākus gadus bijušas mīnusos, tām pakāpeniski jātiek ārā no mīnusiem. Lai apdrošinātāji OCTA segmentā nestrādātu ar zaudējumiem, cenām būtu jākāpj pa 10-15%. Ja pārejas uz eiro laikā autoservisu cenas sadārdzinātos, OCTA polišu cena varētu kāpt pat vēl vairāk. Tomēr Abāšins atzina, ka OCTA ir tāds kā “naudas krāns, kas apdrošinātājiem pastāvīgi pil”, līdz ar to šajā apdrošināšanas veidā ir ļoti spēcīga konkurence. Turklāt apdrošināšanas tirgū ienākuši divi jauni spēlētāji. Tāpēc konkurence arī turpmāk būs samērā nežēlīga un liela cenu pieauguma šajā segmentā nebūs. “Kas zina – varbūt pat kāpuma nebūs vispār,” teica Abāšins, vienlaikus atzīmējot, ka pamatā cenu izaugsmei būtu jābūt.

Pēc pārejas uz eiro varētu būt cenu spiediens gan no ārstniecības iestāžu, gan autoservisu puses – ja medicīnas iestādās un autoservisos kāps pakalpojumu cenas, tas ietekmēs arī apdrošināšanas cenas, atzina eksperts.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.