LTAB cer, ka autoīpašnieku izglītošana palīdzēs vēl vairāk samazināt neapdrošināto skaitu

Noslēgusies Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) organizētā kampaņa “Es i` drošs ar OCTA!”, kuras ietvaros maija mēnesī satiksmes dalībnieki tika informēti par dažādiem ar OCTA iegādi saistītiem jautājumiem transportlīdzekļu īpašumtiesību pārejas gadījumos.

“LTAB statistika liecina, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits, kas pārvietojas pa Latvijas ceļiem ir mazāks par 2%, tomēr esam pārliecināti, ka šo skaitli iespējams vēl vairāk samazināt, izglītojot autoīpašniekus un atgādinot tiem par OCTA iegādes nepieciešamību,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Šajā gadā kampaņai izvēlētā tematika bija ļoti specifiska. “Pirms tās organizētajā autovadītāju aptaujā secinājām, ka transportlīdzekļu īpašnieki nereti iekuļas nepatikšanās, jo nav pietiekami informēti par situācijām, kad spēkrata īpašumtiesību maiņas gadījumos, OCTA polise vairs nav derīga. Visbiežāk šādas situācijas sastopamas līzinga gadījumos, kad automašīnas turētājs kļūst par tā īpašnieku vai otrādi, kā arī transportlīdzekli formāli pārdodot citai personai, bet neveicot pārreģistrāciju likumā noteiktā kārtībā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

“Kampaņas “Es i’ drošs ar OCTA!” ietvaros, šīs nianses centāmies skaidrot, izmantojot sasaisti ar hokeju un kontekstā ar maijā notiekošo Pasaules čempionātu hokejā. Ja pārfrāzējam Latvijas fanu iemīļoto teicienu, ka hokejs bez alus ir daiļslidošana, tad varam teikt, ka transportlīdzekļa vadīšana bez OCTA, ir gandrīz droši papildizdevumi autoīpašnieka maciņam,” stāsta J.Abāšins. Viņam piekrīt arī Rīgas Dinamo hokejists Kaspars Saulietis, kurš piedalījās kampaņas atklāšanā: “Auto vadīšana zināmā mērā ir līdzīga hokeja spēlei. Vienmēr jābūt drošam gan par ekipējumu, gan savām spējām!”

Kampaņas ietvaros vairākos mediju kanālos tika skaidrots par dažādiem ar OCTA iegādi saistītiem jautājumiem transportlīdzekļu īpašumtiesību pārejas gadījumos. “Ceram, ka komunikācija medijos, kā arī klātienes darbs, uzrunājot autoīpašniekus tirdzniecības centros un CSDD telpās, dos rezultātus nākotnē. Mūsu pieredze un statistika rāda, ka autoīpašnieki visbiežāk savlaicīgi neiegādājas OCTA savas aizmāršības vai neinformētības dēļ. Tāpēc mūsu mērķis ir informēt, skaidrot un atgādināt, lai palīdzētu autoīpašniekiem izvairīties no nepatīkamiem brīžiem, kad pašam jāsedz visi zaudējumi par izraisītu CSNg, jo spēkratam nav derīga OCTA,” skaidro J.Abāšins.

Foto: Ekrānšāviņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.