Apdrošinātājs BTA: Būtiski samazinās klientu skaits, kuri OCTA atlīdzību izvēlas saņemt naudā

Šogad būtiski samazinājies klientu skaits, kuri sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas atlīdzību izvēlas saņemt naudā, aģentūrai LETA pavēstīja risku apdrošināšanas kompānijas “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore Linda Upeniece.

Viņa norādīja, ka kopš 2017.gada 1.janvāra, kad stājās spēkā izmaiņas OCTA likumā, kas paredz būtiskas atšķirības atlīdzības apmērā, ja tā tiek izmaksāta remontdarbu vai naudas veidā, 27% auto īpašnieku izvēlējušies atlīdzību saņemt naudā, kamēr pērn šādu atlīdzības veidu izvēlējās 41% OCTA klientu.

Tāpat Upeniece atzīmēja, ka, izvēloties atlīdzību naudā vai remontdarbu veidā, būtiski atšķiras OCTA atlīdzības vidējais apmērs. Vidējā OCTA atlīdzība autoservisā šogad ir 895 eiro, kas ir par 39 eiro vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt naudā izmaksātā vidējā OCTA atlīdzības summa šogad ir 388 eiro, kas ir par 92 eiro mazāk nekā pērn, kad vidējais naudā izmaksātais atlīdzības apmērs bija 480 eiro.

“Līdz ar OCTA likuma grozījumiem klients ir stimulēts izvēlēties remontu pie apdrošinātāja sadarbības partnera, kuru izvēle notiek rūpīgi. Mums ir būtiski, lai autoservisam, pie kura sūtīsim savus klientus, būtu laba reputācija, augsta darbu izpildes kvalitāte un ātrums. Līdz ar to varam sacīt, ka OCTA likuma grozījumi darbojas klientu interesēs un mašīnas tiek labotas kvalitatīvos autoservisos,” sacīja BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Vienlaikus kompānijā arī atzīmēja, ka kopējais BTA izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs šogad ir pieaudzis par 9%, kas saistāms ne vien ar grozījumiem likumā, bet arī remonta izmaksu kāpumu autoservisos.

Pēc Finanšu ministrijas ierosinājuma, ar mērķi veicināt nodokļu maksāšanu par transportlīdzekļu remontu, 2017.gada 1.janvārī stājās spēkā grozījumi OCTA likumā. Tie paredz transportlīdzekļu bojājumu gadījumos par 30% samazināt izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības summas apmēru pirms remontdarbu veikšanas gadījumos, kad transportlīdzekļa īpašnieks remontdarbu vietā izvēlas apdrošināšanas atlīdzības izmaksas saņemt naudas summas veidā, proti, pirms remontdarbu veikšanas transportlīdzekļa īpašniekam apdrošinātājs izmaksās 70% no remontdarbu izmaksu tāmes, atskaitot pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summu, savukārt atlikušos 30% no remontdarbu izmaksu tāmes un PVN summas daļu transportlīdzekļa īpašnieks var saņemt pēc tam, kad iesniegti veikto remontdarbu apliecinošie dokumenti.

Līdz ar grozījumiem OCTA likumā palielināts arī termiņš, kādā transportlīdzekļa īpašnieks var iesniegt veiktos remontdarbus apliecinošos dokumentus – līdzšinējo divu mēnešu vietā no šā gada klienti pēc izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības var iesniegt maksājumus apliecinošos dokumentus par veiktiem remontdarbiem četru mēnešu laikā. OCTA likumā arī precizēts laiks, kādā apdrošinātājam pēc maksājumus apliecinošo dokumentu saņemšanas jāpieņem lēmums par papildu apdrošināšanas atlīdzības izmaksu – iepriekšējo 30 dienu laikā kopš 1.janvāra apdrošinātājam lēmums jāpieņem 15 dienu laikā.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.