iAuto apmeklē tehnikas muzeju Maskavā 5.daļa (+ FOTO)

iAuto viesojas privātajā Vadima Zadorožnija muzejā Maskavā. Tas ir Krievijā lielākais privātmuzejs, kur uzglabājas vairāk nekā 1000 eksponātu.

Ford Model A

20.gadu sākumā Ford Motor Company dominēja automobiļu tirgū ar modeli Model T, kas tika ražots 18 gadus. Taču tad pieprasījums pēc Model T sāka kristies un Henrijs Fords deva pavēli izstrādāt jaunu modeli. Pirmais Model A dienasgaismu ieraudzīja 1927.gada 20.oktobrī. Automašīnai izmantoja trumuļu bremzes visiem riteņiem, bet no 1930.gada sāka uzstādīt nerūsējošā tērauda radiatora režģi un lukturu aploces. Model A izlaida divos variantos: kā vieglo auto ar indeksu A un kravas variantā AA.

Ražošanas gads: 1927.-1931.g., izlaisti 4 849 340, svars – 1080 kg, jauda – 40 Zs, maksimālais ātrums – 90 km/h.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Lagonda V12

Pēdējais modelis pirms apvienošanās ar Aston Martin. 1935.gadā Lagonda dizaineru nodaļā tika nodota Bentley, ko, savukārt, iegādājās Rolls-Royce Motor Cars. Neraugoties uz sliktajiem apstākļiem rūpnīcā, kas bija saistīti ar bankrota priekšā nonākušo Bentley, konstruktoriem tomēr izdevās uzbūvēt 4,5 litru V12 ar 180 Zs. Uz ceļa automašīna uzvedās pārsteidzoši labi, kas tai ļāva pat piedalīties slavenajās Lemānas sacīkstēs.

Ražošanas gads: 1938.-1944.g., izlaisti 190, svars – 1600 kg, jauda – 180 Zs, maksimālais ātrums – 200 km/h.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Renault Type ABI 35CV

Sākot ar 1909.gadu, kad Ņujorkas Piektajā avēnijā atvēra jaunu izstāžu zāli, franču kompānija Renault sāka nosūtīt lielu daudzumu savu luksusa automobiļiem izstrādāto šasiju uz ASV. Tieši tur nonāca arī luksusa modelis ABI, kur eleganto eiropiešu limuzīnu par vēl labāku pārtaisīja Manhetenas virsbūvju ateljē Moore & Munger Co. No 1935.gada līdz 1975.gada spēkrats glabājās Henrija Forda muzejā, Dirbornā, Mičiganas štatā.

Ražošanas gads: 1906.-1910.g., izlaisti (?), svars – 2500 kg, jauda – 35 Zs, maksimālais ātrums – 100 km/h.

Foto: iAuto.lv

Berliet Series C-2, model 22CV

Jau pirmajos ražošanas gados Berliet automobiļi apliecināja sevi kā uzticama un ilgmūžīga tehnika, turklāt labo reputāciju uzspodrināja arī panākumi autosportā. Sērija C-2, modelis 22 CV parādījās 1907.gadā un, pateicoties 22 Zs jaudīgajam motoram un četru pakāpju ātrumkārbai, taisnos ceļa gabalos varēja sasniegt 100 km/h.

Ražošanas gads: 1907.-1917.g., izlaisti (?), svars – 1950 kg, jauda – 22 Zs, maksimālais ātrums – 100 km/h.

Foto: iAuto.lv

Messerschmidtt KR 175/200

Vācijā pazīstams kā “Sniegbaltītes zārks”, Messerschmidtt ilgu laiku kalpoja kā izsmiekla objekts, taču patiesībā tas bija ideāls piemērs tam, kā ar minimāliem ieguldījumiem izveidot pilnvērtīgu transportlīdzekli, kas pasargā savus pasažierus arī sliktos laika apstākļos. Messerschmidtt maksāja 1200 DM un par šādu naudu tolaik varēja iegādāties motociklu ar visiem laika apstākļiem paredzētu ekipējumu. Vislētākais Volkswagen Beetle tolaik maksāja 5000 DM.    

Ražošanas gads: 1953.-1964.g., izlaisti 30 000, svars – 232 kg, jauda – 10 Zs, maksimālais ātrums – 90 km/h.

Foto: iAuto.lv

Mercedes – Benz 170V cabriolet A

Saskaņā ar rūpnīcā pieņemto klasifikāciju, cabriolet A bija divdurvju, vienlogu kabriolets ar divām vai trim sēdvietām. Automobiļa izskats veidots sportiskā stilā – garais motora pārsegs, zemais un stipri noliektais vējstikls, kā arī uz aizmuguri novirzītā šofera un pasažiera sēdvieta burtiski izstaro ātrumu un dinamiku.

Ražošanas gads: 1936.-1941.g., izlaisti 794, svars – 1100 kg, jauda – 38 Zs, maksimālais ātrums – 108 km/h.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.