iAuto testē jaunās paaudzes „Lexus RX”

Krosovera „Lexus RX” spēcīgākie argumenti no laika gala bijuši komforts, augsta kvalitāte un drošība. Tagad jaunajā paaudzē šīs kvalitātes ieguvušas vēl arī vizuāli spilgtu iepakojumu.

„Lexus” pārstāvji pie katras izdevības kā mantru atkārto savu apņēmību ar „RX” ieinteresēt gados jaunāku lietotāju auditoriju. Proti, ceturtās paaudzes modelis vairs nav tik izteikti orientēts uz amerikāņu namsaimniecēm un pārtikušiem pensionāriem, bet domāts enerģiskiem, pašpārliecinātiem biznesa ļaudīm vecuma kategorijā 35+.

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Japāņi allaž ir vairījušies skaļi nosaukt savu modeļu tiešos konkurentus, ļaujot noprast, ka „Lexus” līdzīgi kā reliģija ir ne tik daudz pragmatiskas izvēles, cik pārliecības jautājums. Un galvenā noieta tirgus, t.i., ASV milzīgā kapacitāte allaž spējusi nodrošināt „Toyota” premiālajam zīmolam vairāk nekā apmierinošus realizācijas un līdz ar to arī peļņas apjomus.

Tomēr ļoti jau nu gribas sevi pierādīt arī Eiropā… Bet okeāna šajā krastā pircēji citādāk vērtē un citādāk izvēlas automobiļus. Šeit tā reliģijas lieta tik viegli neiet cauri, te „premium” segmentā savas pozīcijas stingri tur vācu trīsvienība „Audi”, „BMW” un „Mercedes-Benz”, tādēļ ir vajadzīga nudien nopietna argumentācija, lai pievērstu potenciālo klientu uzmanību.

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Ko tad tas patiesībā gribētu izaicināt?

Salīdzinājumā ar priekšteci jaunais „RX” pastiepies garumā par 120 mm un ar savu 4890 mm virsbūves kopgarumu pāraudzis gan „BMW X5”, gan „Range Rover Sport”, gan arī „Porsche Cayenne”. Jā, tieši tos (kā arī „Mercedes ML” un „Audi Q7”) „Lexus” marketologi uzskata par sava lolojuma tiešajiem konkurentiem. Nudien augstu tēmēts! Taču interesanti, ka tā riteņu bāzes garums, kas arī izaudzis, tiesa, par salīdzinoši pieticīgiem 50 mm, izrādās īsāks nekā tādiem klasi mazākiem krosoveriem kā „Mercedes-Benz GLC”, „BMW X3” un „Audi Q5”.

Pilsētas švīts

Lai gan šis jau ceturto reizi ir pavisam cits „RX”, tomēr „Lexus” dizaineri tam saglabājuši oriģinālo siluetu, kas nodrošina krosoveram atpazīstamību. Ja iepriekšējā paaudzē japāņi to bija padarījuši brangāku, tā teikt, vienkārši palielinājuši muskuļu masu, tad tagad, turpinot anatomiskā terminoloģijā, „RX” muskulatūrai ir piešķirts izteikts reljefs un sejā parādījušies dusmīgi vaibsti. Tas nepārprotami zīmēts ar to pašu dizainera Gena Ikedas lekāli, kas izmantots mazajam brālim „NX”, taču uz tā fona „RX” jau izskatās vairs ne tik ekstravagants.

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Patīk vai nepatīk, tas, protams, ir gaumes jautājums, bet nevar noliegt, ka „Lexus” krosovers uz ielas ir pamanāms un tiek pamanīts.

Izsmalcinātība detaļās

Jau pierasts, ka ikviena „Lexus” modeļa interjers veidots kā dārgs uzvalks – darināts pēc visnotaļ atturīga fasona, bez spilgtām ārišķībām, taču gana izsmalcināts, turklāt der kā uzliets.

Atšķirībā no šķautņaini-stūrainās ārienes „RX” salonā valda uzsvērti harmoniska gaisotne – noapaļotas līnijas, kvalitatīvi patīkamas faktūras materiāli. Apdare ir akurāta un perfekti nostrādāta līdz beidzamajam sīkumam. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka interjera koka paneļus darinājuši „Yamaha” klaviermeistari. Tas, protams, ir tāds pats mārketings kā kalnu kristāls „Volvo XC90” salonā vai „Nissan” sēdekļi, ko it kā projektējuši aerokosmiskās industrijas inženieri. Varam par to pasmaidīt, taču pārdevējam ar pircēju ir par ko parunāt…

Pilota postenis ir vizuāli nodalīts no pasažieru zonas. Vadītāja vietas ergonomika – nevainojama. Kā liecina ražotāja informācija, sēdeklis ir novietots par 19 mm zemāk. Tas ir stingrs, padarīts ievērojami formīgāks nekā iepriekš, turklāt ieguvis arī jūtamu sānu atbalstu. Lai gan „RX” virsbūves augstums palicis iepriekšējais, griesti virs priekšā sēdētāju galvām ir paaugstināti par 10 mm. Priekšējie statņi novietoti slīpāk nekā priekštecim, taču tie nav tik masīvi, lai būtiski ierobežotu redzamību. Ērts un labi pārskatāms mērinstrumentu panelis. Stūre patīkami ieguļ saujās, tā pēc vajadzības ir pieregulējama gan augstumā, gan tālumā. Visu funkciju vadība šķiet pilnīgi pašsaprotama, jo taustiņi un sviras trāpīgi novietotas it kā savās pierastās vietās.

Ar lepnumu tiek prezentēts multimediju centra jaunais augstas izšķirtspējas LCD ekrāns ar 12,3 collu diagonāli. Līdzīgs „televizors” atrodas S klases „Mercedes-Benz” viduskonsolē. Taču atšķirībā no „Mercedes” „Lexus” dizaineri to ir uzstutējuši kā portatīvo datoru – uz priekšējā paneļa, radot maldīgu iespaidu, ka tas varētu būt noņemams. Varbūt tā ir nodeva kaut kādai „gadžetofīlu” modei, taču, manuprāt, šāds risinājums kā nevietā izskanējusi nots izjauc „Lexus” salona stilistisko harmoniju.

Multimediju centra saskarne ir grafiski glīta, saprotama, vienīgi joprojām diezgan grūti saprasties ar savādo kursorsviru uz centrālā tuneļa līdzās pārnesumu selektoram. Un jo sevišķa izmanība vajadzīga, lai ar to noņemtos brauciena laikā. Labi, ka muzikālo centru, kruīza kontroli un bortdatoru var vadīt arī ar taustiņiem uz stūres…

Augstā centrālā tuneļa priekšgalā, zem klimata kontroles regulācijas pults ierīkota speciāla platforma viedtālrunim, kas aprīkota ar indukcijas uzlādes ierīci. Vēl viena telefona „guļvieta” ierīkota zem elkoņa balsta pagarinājuma. Priekšējā paneļa centrā starp ventilācijas deflektoriem joprojām atrodas elegants analogais pulkstenis.

Jā, „RX” salonā ir daudz sīku, bet patīkamu elementu, kas nodrošina šo specifisko „Lexus” šarmu.

Vairāk vietas

Lielākie ieguvēji no „RX” riteņu bāzes pieauguma (vai atceraties – par 5 cm) ir otrās rindas pasažieri. Kā izrādās, telpa ceļu rajonā tikusi pagarināta par 30 mm. Pateicoties zemāk novietotiem grīdas paneļiem, pazemināta arī aizmugurējā dīvāna sēdvirsma, kā rezultātā izdevies iegūt vēl papildus 12 mm virs sēdētāju galvām. Mīksts polsterējums, iespēja mainīt sēdekļu atzveltņu slīpumu, apsilde, kā arī papildaprīkojumā pieejama atsevišķa multimediju sistēma ļaus aizmugurējiem pasažieriem izbaudīt nudien patīkamu braucienu.

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Par 57 l pieaudzis arī bagāžas nodalījuma apjoms. Turklāt nedaudz, taču ir pazemināts piekto durvju iekraušanas slieksnis – no iepriekšējiem 750 mm līdz 723 mm.

Komforts pāri visam

„Lexus RX” agresīvā āriene ir mānīga. iAuto testa braucienā mēs pārliecinājāmies, ka tā raksturs joprojām palicis visnotaļ miermīlīgs.

Ražotāja informācija liecina, ka krosoveram ir uzstādīti cietāki amortizatori, priekšējai asij – resnāks šķēsstabilizators, aizmugurējai piekarei – stingrākas bukses un aprīkojumā ir jaunākās paaudzes aktīvā balstiekārta („AVS”). Visa šī bagātība palīdz nodrošināt jaunajam „RX” saturīgu gaitu, labu taisnvirziena stabilitāti un stingru noturību līkumos, tomēr uz sportiskām trakulībām neprovocē. Patiesībā „Lexus” ar visu savu būtību pauž japānisku nosvērtību un noskaņo ģimeniski rāmam pārvietošanās stilam.

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Brauciena laikā salonā valda pārsteidzošs klusums. Kā izrādās, „RX” virsbūves apakša, motora pārsegs, jumts un jumta statņi ir pārklāti ar jaunu skaņas izolācijas materiālu, papildu blīvējums ticis arī durvju ailām. Tas ļāvis minimizēt vēja izraisītos trokšņus. Savukārt „Michelin” un „Toyota” kopīgi izstrādātās „Premier” modeļa riepas izceļas ar sevišķi zemu rites troksni. Smalkais riepu protektora zīmējums pat nepieļauj domu, ka ar tādām varētu mesties bezceļu piedzīvojumos, lai gan pilnpiedziņa un paaugstinātais klīrenss ļauj „RX” itin droši nobraukt no ceļa cietā seguma.

Divlitru turbo spēks

Arī jaunajā paaudzē „Lexus RX” topversijai zem motora pārsega atrodas hibrīddzinējs, taču bāzes komplektācijas aprīkojumā ir jaunākais koncernā „Toyota” tapušais spēka agregāts „8AR-FTS” – divlitrīgs turbomotors. Tas dzinēju paletē ieņēmis līdzšinējā 3,5 l V6 atmosfēriskā agregāta vietu. Kā pirmais to jau paspējis aprobēt mazais brālis „NX”.

Plašā diapazonā pieejamais maksimālais griezes moments (350 Nm) padara šo dzinēju sparīgāku par iepriekšējo V6. Tas gandrīz momentāni reaģē uz akseleratora spiedienu, nodrošina mašīnai vienmērīgi enerģisku paātrinājumu. 238 „zirgi” ļauj krosoveram no vietas pirmā simta robežu sasniegt 9,2 sekundēs. It kā jau šķiet naski, taču… Kā saka, viss ļaunums ceļas no salīdzināšanas. Piemēram, masas ziņā līdzīgais „BMW X3” ar 2,0 l/245 ZS dzinēju šo vingrinājumu veic ar ievērojami (!) labāku rezultātu – 6,5 sekundēs.

Rezumējums

Vai nu japāņi ir speciāli centušies, vai arī viņiem tā vienkārši sanācis, bet ceturtās paaudzes „RX” ir tāds kā aita vilka ādā. Zem agresīvā eksterjera slēpjas izteikti miermīlīgas dabas automobilis ar eleganti iekārtotu, ģimeniski komfortablu salonu. Būsim reāli – ir ne mazums ļaužu, kas šādas īpašības savā prioritāšu skalā liek krietni augstāk par galvu reibinošu sportiskumu.

Nu ko, tīri vai negribot, nākas atzīt, ka „Lexus” tiešām kā savdabīga reliģija, kas vedina uz lietām un dzīvi kopumā palūkoties savādākā rakursā…

Tehniskie dati

Lexus RX 200t F Sport

R4 benzīna dzinējs ♦ četri vārsti uz cilindru ♦ darba tilpums – 1998 cm3 ♦ jauda 175 kW (238 ZS) pie 4800-5600 apgr./min. ♦ griezes moments – 350 Nm pie 1650-4000 apgr./min. ♦ četru riteņu piedziņa ♦ sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ♦ priekšā un aizmugurē neatkarīgā piekare ♦ bagāžas nodalījuma tilpums – 553/1626 l ♦ degvielas tvertne – 72 l ♦ garums/platums/augstums – 4890/1895/1690 mm ♦ riteņu bāze – 2790 mm ♦ minimālais klīrenss – 200 mm ♦ riepas – 235/55 R20 ♦ pašmasa – 1960 kg ♦ maksimālais ātrums – 200 km/h ♦ paātrinājums 0-100 km/h – 9,5 s ♦ vidējais degvielas patēriņš – 7,9 l/100 km ♦ CO2 emisija – 184 g/km.

Cena Latvijā: 66 010 eiro 

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Lexus RX Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.