iAuto izmēģina jauno Volkswagen Taigo

Volkswagen Taigo ir B-segmenta krosovers, kas Eiropas tirgum tika prezentēts 2021. gada vasarā, taču vēl pirms gada šo modeli laida klajā Brazīlijā ar nosaukumu Nivus. Taigo papildina jau tā piesātināto Volkswagen SUV modeļu klāstu, nostājoties starp mazo krosoveru T-Cross un kompakto T-Roc. Tas veidots uz MQB-A0 platformas un ir ļoti radniecīgs sestās paaudzes Polo modelim. Patiesībā tik ļoti radniecīgs, ka Taigo ar Polo dala tādas detaļas kā sānu durvis, priekšējo stiklu, piekari, jumtu un teju visas detaļas interjerā. Un pirmais iespaids tāds arī ir – pacelts Polo. Izmaiņas skar priekšdaļu, kas ir vairāk pacelta, kā arī C statnes, kas ir slīpākas. Tā klīrenss ir 16.8 cm, kas ir par 2.3 cm augstāks nekā Polo un 1 cm augstāks nekā T-Cross. 

No visiem VW SUV modeļiem Taigo izskatās vistuvāk vieglajam auto. Tas iespējams ir vizuāls efekts tā virsbūves formai, kuru auto nozarē sākuši saukt par kupejas formu, taču būtībā tas ir liftbeks. Vizuāli tas tiešām varētu šķist kā Cross Polo turpinājums. Arī sēdēšana pie stūres ir netipiski zema krosoveram un ir sajūta kā braucot vieglajā auto. Jāsaka gan, ka augstāka klīrensa dēļ, iekāpšana un izkāpšana no tā ir vieglāka un arī redzamība drusciņ augstāka. Taigo arī ir pārsteidzoši ietilpīgs automobilis. Aiz 190 cm gara vadītāja tikpat garš pasažieris varēs justies komfortabli. Pietiekoši daudz vietas gan kāju zonā, gan arī krītošā jumta līnija nespiež galvu. Un paliek vieta 438 litriem bagāžas. Praktisks auto.   

Jaunais Volkswagen Taigo Foto: iAuto.lv

Salona iekārotjumā nekas jauns, bet jau redzētais Polo un T-Cross modeļos. Salīdzinot mazāko SUV, ir izmantoti labāki apdares materiāli priekšējā panelī, tomēr jārēķinās ar diezgan ievērojamu cietas plastmasas klātbūtni salonā. Tiesa, montāžas kvalitāte ir augstā līmenī. Vienīgais izteiktais troksnis salonā bija šalkoņa no riteņiem, kas diezgan ietekmē atmosfēru automobilī. Pozitīvi, ka stūres vadībai joprojām tiek izmantotas fiziskās pogas (jeb paaudzi vecākā stūre) nevis skārienjutīgie taustiņi kā citos jaunākajos modeļos. Arī multimediju sistēma, kas aizgūta no vecākajiem modeļiem ir lietotājiem draudzīgāka un saprotamāka. Klimata kontroles vadība ir saprotamāka nekā, piemēram, jaunajā Golf un elektriskajos ID modeļos, tomēr tā ir veidota no skārienjutīgu taustiņu paneļa (kas, par laimi, tumsā ir izgaistmota). Ir jāaprod, lai to izmantotu, pastiprināti nenovēršoties no ceļa.

Versijas un cenas

Dzinēju paletē ir divas 1 litra TSI benzīna dzinēja versijas ar 95 Zs (175 Nm) un 110 Zs (200 Nm) jaudu, kā arī 1.5 litru TSI benzīna dzinējs ar 150 Zs (250 Nm). Vājākajā versijā aprīkots ar 5 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, 110 Zs versijā pēc izvēles – ar 6 pakāpju manuālo vai 7 pakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu. Savukārt lielākais dzinējs pieejams tikai ar 7 pakāpju automātu. Visās versijās automobilis ir ar priekšpiedziņu.

Šobrīd lētākais Taigo ar vājāko dzinēju pieejams sākot no 20 930 EUR. Jāatzīmē, ka šeit cenu pieaugums nav svešs – augusta vidū cena sākās no 19 900 EUR atzīmes. Jaudīgākais viena litra dzinējs pieejams no 23 884 EUR ar manuālo pārnesumkārbu vai no 25 515 EUR ar 7 pakāpju DSG. Bet ar 1.5 TSI Taigo maksās no 29 956 EUR. Protams, automobiļa cena mainīsies atkarībā no aprīkojuma. Šeit tie ir trīs – Life, Style un R-Line. Par pārsteigumu, Volkswagen piedāvā gana bagātīgu bāzes jeb Life komplektāciju. Tajā iekļauti 16” vieglmetāla diski, LED lukturi priekšā un aizmugurē, Ādas apdares multifunkciju stūre (+ pārnesumu lāpstiņas versijās ar DSG), elektriskie logi, elektriski regulējami, nolokāmi un apsildāmi spoguļi, 20.3 cm krāsains mērinstrumentu displejs, multimediju sistēma ar  16.5 cm ekrānu, Bluetooth un App Connect savienojumiem, 4 skaļruņiem un DAB+ radiouztvērēju. No drošības un vadītāja asistentiem ir plašs klāsts ar sistēmām sadursmju novēršanai, gājēju un velobraucēju uzraudzībai, braukšanas joslu uzturēšanai, palīdzībai uzsākot braukt kalnā u.t.t. Pietrūkst vien adaptīvās kruīza kontroles (un kruīza kontroles kā tādas). Komfortam bāzes aprīkojumā būs jāiztiek ar manuālo kondicionieri un bez apsildāmiem sēdekļiem. Tie pieejami kā papildaprīkojums vai bagātīgākās aprīkojuma versijās. 

Testētais Taigo bija ar 110 Zs viena litra trīscilindru benzīna dzinēju, kas savienots ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu. Un pilnajā R-Line komplektācijā tā cena ir 30 367 EUR. No maksimālā aprīkojuma pietrūka elektriski vadāms stikla jumts (950 EUR), “Beats Audio” 300W skaņas sistēma (511 EUR) un divtoņu virsbūves krāsas (249-955 EUR).

Jaunais Volkswagen Taigo Foto: iAuto.lv

Uz papīra lēns, bet ikdienā pietiekoši dinamisks

110 Zs dzinēja savienība ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu šķiet kā cimds ar roku. Šajā kombinācijā Taigo spēj paātrināties gana strauji – gan no vietas līdz pilsētā atļauto ātrumu robežās, gan arī apdzenot uz šosejas. Tiesa, uz papīra dinamika no nulles līdz simtam ir vien 10.9 sekundes, taču nebija sajūtas, ka ikdienas braukšanai pietrūktu. Jārēķinās gan ar nelielu pārnesumkārbas aizturi strauji nospiežot gāzes pedāli, taču nav kritiska lieta. Iepriecinošs ir arī Taigo degvielas patēriņš. Ārpus pilsētas nedaudz virs 4 litriem uz 100 km, pilsētā ap 6 litriem. Arī pēc intensīvas un dinamiskas izmēģināšanas Latvijas Gada Auto 2023 konkursā vairāku dienu garumā, degvielas patēriņš nebija lielāks par 5.8 litriem uz 100 km. 

Taigo var lepoties ar gana komfortablu gaitu, kas pieļauj arī azartiskāku braukšanu. Stūre ir folksvāgeniski precīza un arī automobiļa gabarīti ar nepilnu 1.2 tonnu pašmasu to padara diezgan izveicīgu. Balstiekārta ar galvaspilsētas nelīdzenajām ielām tiek galā labi, vien stingrāki nelīdzenumi vairāk jūtami cauri. Sēdekļi piedāvā labu komfortu braukšanai Latvijas attālumos, tomēr garāki ceļojumi varētu būt nogurdinoši. 

Rezumējums

Šim automobilim pirmo reizi parādoties Brazīlijas tirgū, šķita ka Nivus būs Dienvidamerikas gaumei un pircēju rocībai speciāli radīts auto. Laižot to klajā Eiropā ar Taigo nosaukumu, radās neizpratne par tā vietu modeļu gammā, automobiļu klasifikatorā un bija jājautā, kam tāds modelis vispār ir domāts. Bet Taigo ir pārsitis visus priekšstatus, jo VW inženieri šajā automobilī ir apkopojuši daudz labu īpašību. Vai Taigo kļūs par bestselleru? Laiks rādīs. Ar gana bagātgu bāzes komplektāciju tas ir labā pozīcijā, taču dārgākajās komplektācijās ar cenu virs 30 tūkstošiem jau parādās lielāki, labāk aprīkoti un praktiskāki automobiļi, piemēram, Škoda Karoq un jaunais Toyota Corolla Cross hibrīds. Kopumā Taigo lielākie mīnusi ir lēti un cieti apdares materiāli un vājā skaņas izolācija no piekares.

Jaunais Volkswagen Taigo Foto: iAuto.lv

Jaunais Volkswagen Taigo Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.