Roberts Rode uzvar “Baltic GT” klasē “Riga Summer Race” pirmajā braucienā

Beidzot latviešiem uzvara arī prestižākajā “Baltic GT” klasē! “Riga Summer Race” pirmajā braucienā Roberts Rode (Nissan 200 SX) pārspēja pieredzējušos somus Marko Rantanenu (Lamborghini Gallardo) un Miku Virtanenu (Renault Megane Trophy).

Šī latviešu sportista uzvara “Baltic GT” klases braucienā ir pat lielāka sensācija, nekā pavasarī “DeWalt GP” sacensībās Ulda Timaka izcīnītā uzvara “Legend Cars” klases braucienā, jo šajā ātrākajā un prestižākajā salonauto klasē pēdējās sezonās arī Biķernieku trasē izteikti dominējuši spēcīgie somu sportisti ar saviem “superkāriem”. Arī šoreiz starp somiem un lietuviešiem Roberts bija vienīgais Latvijas karognesējs.

Robertam Rodem šī ir tikai otrā sezona autošosejā, pirms tam izmēģināti spēki citā autosporta disciplīnā – driftā. Šosejā patīkot labāk, jo šeit varot braukt ātrāk un ilgāk. Pagājušajā sezonā izdevies izcīnīt uzvaru BTC Pērnavas posmā, bet Roberts paškritiski atzīst, ka tas galvenokārt noticis, pateicoties ātrāko konkurentu neveiksmēm.  

Pirms “Riga Summer Race” Roberts pastāstīja, ka šosezon viņa “Nissan 200 SX” pavisam labi braucis tikai vienu reizi – iepriekšējā posma kvalifikācijā. Visos pārējos braucienos nācies cīnīties ar dažādām tehniskām problēmām, kas liegušas parādīt cerēto ātrumu. Mašīna tiek pastāvīgi pilnveidota un uzlabota, taču viss tiek darīts, eksperimentējot  pašu spēkiem, no Japānas pasūtot detaļas. Pirms šīs sacīkstes uzstādītais mērķis bija – būt nākamajam ātrākajam aiz somiem.

Kvalifikācijā uzvarēja soms Jurki Peltola ar “Chevrolet Corvette”, otrais bija Marko Rantanens ar “Lamborghini Gallardo”, trešais Roberts Rode ar “Nissan 200SX”, ceturtais Kastutis Volbekas ar “Nissan GTR”, piektais – Mika Virtanens ar “Renault Megane Trophy”. Diemžēl, “pole position” ieguvējs Peltola līdz startam nemaz netika, jo viņa “Corvette” radās uz vietas nenovēršamas tehniskas problēmas.

Pirmajā braucienā, kad Robertam izdevās no trešās starta pozīcijas izrauties vadībā, viņš vēlējies, lai izdotos nobraukt pa priekšu kaut vienu apli… Šoreiz vairāk arī nemaz nedeva braukt, jo jau pirmajā aplī “ezera līkumā” smagi avarēja Kastutis Volbekas ar “Nissan GTR” un brauciens tika pārtraukts. Pēc vairāk gandrīz stundas tika dots atkārtots starts, un Robertam atkal izdevās perfekts starts. Rantanena “Lamborghini” cieši sekoja, taču Roberts spēja nosargāt līderpozīciju visus astoņus apļus līdz pat finišam, par spīti soma izmisīgajiem apdzīšanas mēģinājumiem, kas pēdējā aplī pat izraisīja vieglu kontaktu starp mašīnām! Pēc finiša Roberts atzina, ka vēl pāris apļus noturēt aiz sevis Rantanenu diez vai izdotos, jo riepas jau bijušas pavisam nobrauktas. Lai gan Robeta “Nissan” esot par kādiem 200 ZS jaudīgāks par soma “Laborghini”, kas dod priekšrocības taisnēs, bremzes un vadāmība labāka esot soma mašīnai, tāpēc līkumos to noturēt aiz sevis ir ļoti grūti, gandrīz neiespējami.

Otrajā braucienā Roberts startēja no “pole position”, jo pirmajā braucienā tieši viņam izdevās uzrādīt ātrāko apli. Taču šoreiz jau pirmajā aplī pieredzējušais soms Marko Rantanens ar klasisku autošosejas dubultmanevru apmānīja Robertu un izrāvās vadībā, brauciena gaitā arvien palielinot savu pārsvaru. Roberts aizvadīja cīņu ar otru somu Miku Virtanenu par otro vietu, ko izdevās nosargāt līdz pat brauciena finišam. Pēc finiša čempionāta līderis Marko Rantanens atzina, ka atšķirība starp pirmo un otro braucienu galvenokārt meklējama viņa galvā, nevis tehnikā.

Divu braucienu kopvērtējumā par “Riga Summer Race” uzvarētāju “Baltic GT” klasē kļuva soms Marko Rantanens. Bet Roberts Rode tagad ir pierādījis, ka Latvijas braucēji var cīnīties par uzvarām arī Baltijas autošosejas ātrākajā un prestižākajā klasē!

 

Roberts Rode un Marko Rantanens

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.