Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās.

Sākuma līmeņa Macan 4 aprīkots ar diviem motoriem, kas attīsta 285 kW (387 ZS), Overboost un Launch Control režīmā jaudai īslaicīgi pieaugot līdz 300 kW (408 ZS), bet maksimālajam griezes momentam sasniedzot 650 Nm. Šādā gadījumā Macan līdz simtam ieskrienas 5,2 sekundēs, maksimālais ātrums 220 km/h.

Macan Turbo apveltīts ar 584 Zs jaudu, kas Overboost režīmā pieaug līdz 639 Zs, griezes momentam sasniedzot 1130 Nm. Turbo versijas sniegums: 3,3 sekundes līdz simtam un 260 km/h maksimālais ātrums.

Interesanti, ka versija Turbo, atšķirībā no Macan 4 ir izstrādāta tā, lai tā būtu nedaudz smagāka aizmugurē. Atkarībā no situācijas līdz 100 procentiem piedziņas jaudas tiek novirzīta uz vienu no divām visu riteņu piedziņas asīm, turklāt pirmo reizi Macan kā papildaprīkojums ir pieejama aizmugurējās ass stūrēšana ar maksimālo pagrieziena leņķi līdz pieciem grādiem, palīdzot nodrošināt vēl lielāku stabilitāti līkumos līdz ar to lielāku veiktspēju. Turbo standarta aprīkojumā būs arī pneimatiskā piekare ar elektronisko amortizatoru vadību Porsche Active Suspension Management (PASM) ar divu vārstu tehnoloģiju, elektroniski vadāmais diferenciāļa bloķētājs uz aizmugurējās ass (Porsche Torque Vectoring Plus) un Boose mūzikas sistēma, kas salīdzinājumā ar Macan 4, „nozog” 60 litrus no bagāžnieka ietilpības. Macan 4 tā sasniedz 540 itrus, Turbo – 480 litrus, priekšējie bagāžnieki abiem vienādi – 84 litri. 

Abu versiju pamatā ir Premium Platform Electric (PPE), kas izstrādāta kopā ar Audi. Litija jonu akumulators ar neto jaudu 95 kWh (100 kWh bruto) iebūvēts korpusa apakšā, līdz ar to elektriskā Macan smaguma centrs atrodas par 140 mm zemāk nekā iekšdedzes motoru modelim.

Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, iespējama maksimālā uzlādes jauda 270 kW. Ražotājs norādījis, ka izmantojot atbilstošu ātrās uzlādes staciju pietiks ar 21 minūti, lai akumulatoru uzlādētu no desmit līdz 80 procentiem, savukārt 100 kilometru braucienam pietiktu ar 4 minūtēm. Uzlāde iespējama arī ar 11 kW (drīzumā sola 22 kW) maiņstrāvu, turklāt uzlādes pieslēgvietas atrodas abās aizmugurējo spārnu pusēs. Tiesa, aizmugurējo kreiso var lādēt gan ar maiņstrāvu, gan līdzstrāvu, aizmugurējo labo tikai ar līdzstrāvu.

Braucēju ērtībām Porsche piešķīris 12,9 collu monitoru vadītājam, kā arī 10,6 collu centrālo displeju, bet vēl vienu tāda paša izmēra skārienekrānu var pasūtīt arī priekšējam pasažierim. Porsche lepojas ar jauno Head up projekcijas displeju – attēls vadītājam parādās desmit metru attālumā, un tāpēc tas ir 87 collu displeja izmērā.

Vācijā Macan 4 cena sākas no atzīmes 84 100 eiro, jaudīgais Turbo pieejams no 114 600 eiro.

Foto: Porsche

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.