Toyota nesteidz atteikties no dīzeļdzinējiem; ko domā Mercedes, BMW un VW?

Uzņēmums uzskata, ka dīzeļdzinējus ir pāragri norakstīt.

Tikko par savu pēdējo vieglās automašīnas eksemplāru ar dīzeļdzinēju paziņoja Volvo, taču Toyota nesekos šim piemēram. Par Toyota vadītāja Akio Tojoda uzskatiem šajā jautājumā rakstīts vairakkārt, bet nesen par to izteicies arī Toyota Austrālijas pārdošanas un mārketinga vadītājs Šons Hanlijs, kas izdevumam Drive apstiprinājis, ka “dīzeļdzinēji, neskatoties uz plaši izplatīto uzskatu, nav novecojuši”. “Tā joprojām ir populāra degviela, īpaši smagajām kravas automašīnām un lieliem SUV”. Vienlaikus Hanlijs atzinis, ka dīzeļdzinēji ir jāpadara ekonomiskāki, un norādījis uz jaunāko Toyota Hilux ar hibrīda spēkstaciju.

Hilux pikaps ar hibrīdiekārtu apvieno 2,8 litru turbodīzeli, kas attīsta 204 zirgspēkus, un 48 voltu starteri-ģeneratoru, kas to atbalsta ar 16 zirgspēkiem. Hilax ar siksnas starteri-ģeneratoru ir par 6-10 procentiem ekonomiskāks nekā standarta modelis, tā dzinējs darbojas vienmērīgi un klusi, pateicoties start-stop sistēmas atšķirīgajai darbībai. Austrālijā šīs modifikācijas cenas ir aptuveni 60 tūkstoši vietējo dolāru.

Toyota uzskata, ka nākotne pieder sintētiskās degvielas un ūdeņraža transportlīdzekļiem, elektromobiļus saucot par “pārvērtētiem”.

Gada sākumā Akio Tojoda apstiprināja lielu projektu tradicionālo spēka agregātu izstrādei, uzsverot, ka elektrisko transportlīdzekļu īpatsvars kopējā vieglo automobiļu pārdošanas apjomā nekad nepārsniegs 30 procentus, un šis rezultāts būs robeža neatkarīgi no tehnoloģiju attīstības. Atlikušie 70 procenti tirgus tiks sadalīti starp benzīna un dīzeļa modeļiem, hibrīdiem un degvielas šūnu elementu elektriskajiem automobiļiem.

Nesen par rāmāku tempu pārejai uz pilnīgu elektrisko piedziņu paziņoja Mercedes-Benz – sākotnēji vācu uzņēmums plānoja, ka 100 procentu elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomi jāsasniedz līdz  2030. gadam, tiesa, ar piebildi – tur, “kur tirgus apstākļi atļauj”, taču tagad līdz šim laika nogrieznim jāsasniedz rādītājs 50 procentu apmērā, turklāt šajā apjomā tiek ieskaitīti arī uzlādējamie hibrīdi.

BMW rīkojies vēl diplomātiskāk, nekādus galējos termiņus pārejai uz elektromobilitāti nemaz neminot. Bavārieši neslēpj, ka turpinās ražot benzīna un dīzeļa motorus, atklāj, ka katra modeļu līnija tiks elektrificēta, tiks pievienota jauna platforma elektriskajiem modeļiem, bet pāreja uz elektrisko piedziņu notiks pakāpeniski un bez lieka spiediena.

Ziņas no Volkswagen nav iepriecinošas – arvien vairāk vācu mediju ziņo, ka redzot elektriskās ID saimes nebūt ne daudzsološos pārdošanas apjomus, uzņēmumu „pārņem panika”. Tajā pašā laikā Volkswagen no savas izvēlētās politikas atkāpties negrasās.

Tikmēr Eiropā dīzeļdzinēju automašīnu pārdošanas apjomi neatgriezeniski samazinās. 2023. gada beigās elektriskie transportlīdzekļi un hibrīdi pirmo reizi pārspēja dīzeļdzinēju transportlīdzekļu pārdošanas apjomus, kas veidoja tikai 14,6 procentus no kopējā tirgus.

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.