Vācijas TÜV: elektroautomobiļu uzticamība nav augstāka kā iekšdedzes motoru mašīnām

Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (TÜV) statistika liecina, ka elektroautomobiļu uzticamības reitings nebūt nav augstāks par mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna vai dīzeļa motoriem.

Valda uzskats, ka elektroautomobiļu konstrukcijās ir mazāk detaļu, kam nodilt un salūst: e-mašīnas iztiek bez virzuļiem un klaņiem, bez izplūdes un sarežģītām degvielas iesmidzināšanas sistēmām. Tam vajadzētu sniegt priekšrocības attiecībā pret konvencionālās darbības automobiļiem, taču statika nav tik rožaina – arī elektroautomobiļiem sastopami defekti, tikai tie jāmeklē citā vietā, proti, elektroautomobiļu vājās vietas ir piekare un bremzes. Pirmajā gadījumā tas saistīts ar konstrukcijas svaru, otrā – ar to, ka enerģijas rekuperācijas sistēmas dēļ bremzes elektroautomobiļiem tiek darbinātas salīdzinoši reti. Kā nepārprotama priekšrocība tiek uzsvērta izturība pret rūsu, kas arī vecākiem elektroautomobiļiem ir „Kein Thema” (nav aktuāli).

Pagaidām elektroautomobiļu segments vēl nav tik vecs, lai varētu veikt plašu pētījumu, tādēļ TÜV balstījies uz četru Vācijā populārāko elektroautomobiļu tehniskās apskates rezultātiem, iekļaujot savā pētījumā ziņojumus par Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 und Tesla Model 3.

Nissan Leaf izrādījies labākais no šī četrinieka, ar 4,3% būtisko defektu skaitu nostājoties nedaudz virs vidējā rādītāja no 130 auto modeļiem, kas iekļauti kopējā pārbaudīto automobiļu statistikā, Renault Zoe ar 5,3 procentiem atkārto vidējo rezultātu visu pārbaudīto transportlīdzekļu statistikā, BMW i3 ar 5,9 procentiem ir nedaudz zemāk, bet Tesla Model 3 ar 8,9 procentiem ierindojies saraksta apakšā, dalot pēdējās vietas ar iekšdedzes dzinēju Volkswagen Sharan, Dacia Logan un Dokker.

TÜV norādījis, ka elektroautomobiļu vājākā vieta ir piekare, kur lielai slodzei pakļauti sviras, stieņi un to savienojumi, savukārt bremzes tiek noslogotas maz, jo automobiļa palēnināšanu nodrošina enerģijas rekuperācijas sistēma. Visos pārbaudītajos e-automobiļos bremžu defekti konstatēti biežāk nekā vidēji, tādēļ TÜV speciālisti ieteic laiku pa laikam padarbināt arī bremzes, lai atjaunotu bremžu kluču darbību.  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.