Jaunais Ford Transit Custom ar dīzeļdzinējiem, elektriskā un PHEV hibrīdversijā (+ FOTO)

IAA Transportation 2022 izstādē Hanoverē (Vācija) prezentēts jaunais Ford Transit Custom, kas būs pieejams ar dīzeļdzinējiem, elektriskā un PHEV hibrīdversijā.

Pašreizējais Ford Transit Custom ir Eiropā vislabāk pārdotais komerciālais transportlīdzeklis 1 tonnas segmentā un arī tā pēctecis nedrīkst atdot pozīcijas, tādēļ jaunais modelis tiks piedāvāts pilnībā elektriskā un PHEV uzlādējamā hibrīda versijā, kā arī variantā ar EcoBlue dīzeļdzinējiem.

Elektriskais E-Transit Custom ir aprīkots ar jaunās paaudzes akumulatoru tehnoloģiju, kas nodrošina diapazonu līdz 380 kilometriem pēc WLTP un ātro uzlādi pie 125 kW iekārtas. Ražotājs norādījis, ka izmantojot ātrās uzlādes tehnoloģiju, uzlāde līdz 80% aizņem aptuveni 40 minūtes, bet pie standarta trīsfāzu maiņstrāvas pieslēguma to paveic nepilnās 8 stundās. Ir arī speciāla programma, kas paredzēta īsiem uzlādes cikliem, piemēram, 5 minūtēm, kuru laikā akumulatoru uzlādē 38 kilometriem.

Transit Custom PHEV plug-in hibrīdsistēma sastāv no 2,5 litru četru cilindru benzīna dzinēja, kas darbojas pēc Atkinsona cikla, elektromotora un litija jonu augstsprieguma akumulatora ar 11,8 kilovatstundu izmantojamo jaudu. Šāda iekārta aizgūta no krosovera Kuga PHEV un Transit Custom PHEV konstrukcijā spēs nodrošināt līdz pat 57 kilometriem pilnībā elektriskā režīmā.
Pircēja izvēlei būs arī Ecoblue dīzeļdzinēji ar 2,0 litru tilpumu un 81 kW (110 Zs), 100 kW (136 Zs), 110 kW (150 Zs) un 125 kW (170 Zs) jaudu. Dzinēji var strādāt pārī ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kuru pēc vēlēšanās var kombinēt ar mehānisku ierobežotas slīdes diferenciāli. Piedāvājumā arī ļoti efektīva 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba, kas nodrošina maksimālo vilkšanas jaudu 2500 kg un ir pieejama kombinācijā ar jaunu visu riteņu piedziņas sistēmu, kas Transit Custom transportlīdzekļiem pieejama pirmo reizi.

Ford inženieri pacentušies, lai elektriskais furgons atbilstu laikmeta garam, tādēļ aprīkojumā iekļauta digitālā “Ford Pro ekosistēma”, kuras mērķis ir optimizēt uzņēmuma produktivitāti, izmantojot mākoņpakalpojumus, piemēram, regulārus programmatūras atjauninājumus “pa gaisu”, kas ļauj atjaunināt līdz 30 funkcijām.

Vadītāja rīcībā 13 collu skārienekrāns, regulējama un uz augšu uzlokāma stūre, iespēja ērti pārvietoties uz blakussēdētāja sēdekli (nekas netraucē, jo režīmu izvēles slēdzis pie stūres kolonnas), ietilpīgas sīklietu glabātuves priekšējo panelī, jo gaisa spilvens tagad iemontēts virs vējstikla. Elektronisko paļīgu skaitā Pre-Collision sadursmes novēršanas tehnoloģija, joslu asistents, miegainības brīdinājums, kruīza kontrole, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, inteliģentais ātruma ierobežotājs, priekšējie un aizmugurējie parkošanās sensori un, atkarībā no aprīkojuma līmeņa arī 360 grādu kamera.

Komercpakalpojumu sniedzējiem jaunajā Ford E-Transit Custom ieviestas dažas viedās funkcijas, piemēram, “Delivery Assist” aprīkojuma pakete, kas nepieciešamības gadījumā iedarbina avārijas gaismas un, izkāpjot no automašīnas, automātiski aizslēdz sānu logus un durvis. Vadītājam atgriežoties, elektronika automātiski atgriež visu iepriekšējā stāvoklī un ceļojums var turpināties. Viedtālrunī tiek izmantota digitālā atslēga, ar kuru īpašnieks vai autoparka vadītājs var piešķirt vairākiem cilvēkiem piekļuvi automašīnai.

Zinot, ka furgoniņa vadītājs daudz laika pavada savā transportlīdzeklī, izstrādāti risinājumi, lai šoferis varētu ērti strādāt (rakstīt ceļazīmes) un arī paēst. Šādā gadījumā jāiegādājas ” Mobile Office”, kas ļauj nolaist stūri, lai izveidotu virsmu klēpjdatoram vai planšetdatoram vai izmantot to kā nelielu galdiņu, ieturot maltīti.

Tāpat kā ar E-Transit, arī E-Transit Custom var pasūtīt Pro-Power borta sistēmu, kas ļauj darbināt instrumentus un elektrorīkus ar enerģijas patēriņu līdz 2,3 kW, kas ir praktiska funkcija, īpaši amatniekiem.

Pirmo Transit Custom transportlīdzekļu piegāde ir paredzēta 2023. gada otrajā pusē.

Foto: Ford

Foto: Ford

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.