Volkswagen pāries uz elektrību, taču saglabās arī dīzeļus

Jaunākās paaudzes dīzeļdzinēji varētu būt tikpat „tīri” kā elektrība. Risinājums – sintētiskā degviela.

Tāpat kā lielākā daļa pasaules autoražotāju, arī Volkswagen pāries uz elektrisko piedziņu, taču jaunākā informācija liecina, ka dīzeļdzinēji vēl netiek norakstīti pilnībā. Līdz 2030. gadam Volkswagen plāno samazināt oglekļa dioksīda emisijas par 40 procentiem, bet līdz 2050. gadam no tradicionālo iekšdedzes dzinēju izmantošanas atteiksies pilnībā.

Tajā pašā laikā zīmols turpinās attīstīt savu iekšdedzes motoru līniju un ir oficiāli apstiprinājis savus četrcilindru dīzeļdzinējus parafīnu degvielu izmantošanai.

“Šīs jaunizveidotās dīzeļdegvielas ar biokomponentu proporcijām ļauj ievērojami samazināt CO2 emisijas par 70-95 procentiem salīdzinājumā ar parasto dīzeļdegvielu,” teikts Volfsburgas ražotāja paziņojumā.

Šo degvielu var izmantot visi TDI dzinēji, kas ražoti pēc šī gada jūnija beigām, var darboties ar EN 15940 standarta parafīnu sintētisko dīzeļdzinēju, bet senāka ražojuma agregātiem der maisījumi Diesel R33, V. -Power Diesel, OMV MaxMotion un Aral Ultimate Diesel.

Šāda degviela tiek ražota no bioloģiskiem atkritumiem: atkritumu taukiem, zāģu skaidām, pārstrādātiem dārzeņiem, eļļām. Pēc ekspertu domām, piemēram, hidrogenētu augu eļļu izmantošana samazinās CO₂ emisijas par 70–95 procentiem. Nākotnē var parādīties cita veida degviela – PtL (Power-to-Liquid), tas ir, degviela, kas sintezēta no ūdens un uztvertā oglekļa dioksīda. Līdzīgi projekti ir arī Audi un Porsche.

Septembra vidū Porsche kopā ar Siemens Čīlē sāka būvēt rūpnīcu sintētiskās eFuel degvielas ražošanai. Pēc zīmola pārstāvju teiktā, rūpnīca spēs saražot līdz 130 000 litru videi draudzīgu degvielu gadā, 2024.gadā šo daudzumu palielinot līdz 55 miljoniem litru gadā, bet 2026.gadā – līdz 550 miljoniem litru.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.