Tesla autopilots un avārijas – sistēmai “ir vājība” uz specdienestu signālgaismām

ASV satiksmes drošības aģentūra NHTSA uzsākusi izmeklēšanu pēc 11 negadījumiem, kuros Tesla elektromobiļi sadūrās ar ugunsdzēsības, glābšanas vai policijas transportlīdzekļiem vai izraisīja negadījumus šo specdienestu tuvumā.

Pēdējo gadu laikā vairākas reizes ziņots par negadījumiem ar Tesla elektromobiļiem, kas notikuši ar aktivizētu autonomās braukšanas sistēmu, ko ražotājs dēvē par Autopilot. Ir pieņēmums, ka sistēmu varētu maldināt spectransportu zilās signālgaismas vai zibspuldzes, it īpaši tumsā. Sava loma varētu būt arī ceļazīmēm ar digitālām virzienu bultiņām un apgaismotiem satiksmes konusiem, raksta ziņu aģentūra “Bloomberg”, atsaucoties uz NHTSA informāciju. Zināms, ka līdz šim dažādās avārijās ievainoti 17 cilvēki, viens cilvēks ir gājis bojā.

ASV satiksmes drošības aģentūra NHTSA neļauj ražotājiem atslābt un nenogurstoši uzrauga situāciju autotirgū, pieprasot izmaiņas automobiļu konstrukcijā, kolīdz konstatēti kādi pārkāpumi vai novirzes no normas.

NHTSA jau ir pētījuši letālus negadījumus Tesla autopilota sakarā, kā arī nāvējošus ugunsnelaimes gadījumus, kuros iesaistīts elektromobiļu ražotājs.

Pēc tam Tesla modificēja dažu savu modeļu baterijas, izmantojot programmatūras atjauninājumus, lai nodrošinātu lielāku ugunsdrošību, taču līdz šim ir atteikusies nomainīt baterijas, atšķirībā no Hyundai, kas to pakāpeniski dara vai izdarīs kopumā vairāk nekā 80 000 savas markas elektromobiļu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.