2019.gadā Vācijā pārdoti 57 500 elektromobiļi; līdz nospraustajam mērķim vēl tāls ceļš

Pērn Eiropas lielākajā auto tirgū Vācijā pārdoti 57 500 jauni elektromobili. Tas nav slikts rezultāts, taču līdz nospraustajam mērķim – 2030.gadā 10 miljoni elektromobiļu – vēl tāls ceļš ejams.

2019.gadā Vācijā pārdoti 57 500 elektromobiļi, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2015.gadā, taču, lai sasniegtu 2030.gadam nolikto mērķi – 10 miljoni elektromobiļu un 500 000 elektriskās piedziņas komerctransporta vienību,  gan uzņēmējiem, gan infrastruktūras veidotājiem nāksies uzņemt apgriezienus.

Saskaņā ar Federālā statistikas biroja datiem Vācijā uz katriem 100 000 iedzīvotāju ir 25 elektromobiļu uzlādes stacijas, kamēr Norvēģijā un Nīderlandē – 180.

Arī piedāvājums pircējam vēl nav pietiekams, turklāt nepārliecina ar cenu. 2020.gadā gan tas mainīsies un tirgū ienāks spēlētāji, kas ienesīs dažādību.

Piemēram, divi jaunpienācēji no Ķīnas – Aiways un Byton. Pirmais ar savu elektrisko krosoveru U5 jau izgājis homologācijas procesu Vācijā, taču EuroNCAP testos ieguvis ne tik pārliecinošās trīs zvaigznes (no piecām). U5 ir Volkswagen Tiguan formāta SUV, kas sola 500 km tāldarbību un pieeju tikai līzinga veidā par 400 eiro mēnesī. Byton ir jaunuzņēmums, kas savu pirmo modeli Eiropas tirgum piedāvās no 2021.gada.

Tesla ir jau pārbaudīta vērtība. 2019.gada beigās amerikāņi vienojās par zemes gabala iegādi 4 miljardus vērtās Vācijas Gigafactory projektam un no 2021.gada plāno tur ražot krosoveru Model Y (560 km; 56 000 eiro).  

Cenu ziņā pievilcīgāks piedāvājums būs Volkswagen, kura pirmais plašām masām paredzētais modelis ID 3 First Edition izpildījumā jau izpārdots (40 000 eiro), kamēr sērijveida modelis (2020.gada jūnijs) būs pieejams jau par 30 000 eiro.

Vēl pievilcīgāka cena būs Volkswagen pilsētas mazauto Up un to tehniskajiem dvīņiem Seat Mii un Škoda Citigo iV (260 km; aptuveni 20 000 eiro). Spānijas Seat padomājis arī par atsevišķu modeli, kas izstrādāts pašu spēkiem. Tā nosaukumus – El Born.

Opel no 2020.gada pavasara piedāvās elektrisko Corsa E (136 Zs), kas Vācijas tirgū maksās 29 900 eiro – nedaudz vairāk par koncerna brāli Peugeot E-208 (30 450 eiro), bet gada gaitā tiks laisti klajā vēl divi elektriskās piedziņas modeļi – ģimenes auto Zafira Life un komerctransports Vivaro.

Opel Corsa E Foto: Publicitātes attēls

Tesla Model Y

Škoda Citigo iV

Volkswagen ID 3

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.