iAuto testē jauno Ford Focus (+ FOTO)

Septembrī Eiropas tirgū tiks uzsākts Ford Focus ceturtās paaudzes modeļa tirdzniecība, kas jaunajā paaudzē būs pārstāvēts piecdurvju hečbeka, universāļa un atsevišķos tirgos četrdurvju virsbūves veidolā.

Jaunais Focus tiks piedāvāts sešās aprīkojuma versijās: Trend, Cool&Connect, Titanium, ST-Line un Vignale, kā arī nedaudz sarežģītākiem braukšanas apstākļiem paredzētais un augstāku klīrensu apveltītais Active, kas pievienosies 2019.gadā.

Cita no citas versijas atšķirsies ar interjera un eksterjera noformējumu, piemēram, ST versijai uzsvars likts uz sportiskumu, bet Vignale lutinās ar komfortu.  

Foto: iAuto.lv

Salīdzinājumā ar trešās paaudzes modeli jaunais Focus ir nedaudz garāks (+1,8 cm un 10,8 cm universālam), bet riteņu bāze pastiepusies par 5 cm. Piecdurvju modeļa bagāžas tilpums tagad ir 341-1354 litri (+25 l), bet universāla modelim – 575 -1653 litri.

Focus drošības un elektronisko palīgu arsenālā ir adaptīvā kruīza kontrole (ACC), kas tagad papildināta ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkciju, lai nodrošinātu plūstošu braukšanu lēnas satiksmes apstākļos; Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar jaunām prognozējošām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm, kas pielāgo priekšējo lukturu apgaismojumu, lai uzlabotu redzamību līkumos un pirmo reizi nozarē arī palīdzētu labāk saskatīt ceļa zīmes; aktīvā parkošanās palīgsistēma 2, kas tagad kontrolē arī pārnesumu pārslēgšanu, akseleratora pedāli un bremzes, nodrošinot pilnīgi automātisku manevrēšanu, nospiežot tikai vienu pogu; Ford pirmais projekcijas ekrāns (HUD) Eiropā, kas palīdz autovadītājiem koncentrēties uz ceļu; preventīvā stūrēšanas palīgsistēma — klasē pirmā šāda veida sistēma, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no automobiļiem, kas apturēti uz ceļa vai brauc lēnāk, lai izvairītos no sadursmēm.

Foto: iAuto.lv

Motoru piedāvājumā pa diviem benzīna un dīzeļa dzinējiem. Pirmos pārstāv trīscilindru EcoBoost turbo agregāts ar 85, 100 un 125 Zs, kā arī 1,5 litru EcoBoost motors ar 150 un 182 Zs, bet otrus – 1,5 litru motors 95 un 120 Zs versijā,  kā arī 2,0 litru agregāts ar 150 Zs jaudu.

Jāpiemin, ka trīscilindru benzīna dzinējam ir cilindru atslēgšanas sistēma, kas trīs cilindru motoriem izmantota pirmoreiz šajā segmentā. Tā ir sistēma, kas var automātiski apturēt vienu no dzinēja cilindriem, kad pilna jauda nav nepieciešama, piemēram, braucot tukšgaitā vai ar ieslēgtu kruīza kontroli, kad dzinēja noslodze ir maza.

Ford Focus pirmā paaudze ieradās 1998.gadā un kopš tā laika izlaisti jau vairāk nekā 16 miljoni šī modeļa eksemplāru.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.