Renault-Nissan Alianse kļūst vēl varenāka

Renault-Nissan Alianse šodien paziņoja par 16% pieaugumu, salīdzinot 2015. un 2016.gadu sinerģijas.

Francijas un Japānas uzņēmumi pagājušajā gadā nodrošināja iekrājumus, radīja papildu ienākumus un ieviesa izmaksu samazināšanas līdzekļus pasaules vadošajā autorūpniecības partnerībā.

Gada griezumā pārskatītā sinerģijas vērtība pagājušajā gadā sasniedza 5 miljardus eiro, kas ir pieaugums, salīdzinot ar 2015.gadu. Apvienotās pirkšanas, inženierijas un mašīnbūves darbības veidoja lielāko daļu no 700 miljonu eiro sinerģijas pieauguma.

“Pieaugošā sadarbība Alianses ietvaros nodrošina spēcīgus ieguvumus Alianses biedriem, kurus atspoguļo apjomradītie ietaupījumi, kā ari Renault un Nissan dalīšanās ar tehnoloģiskajiem atklājumiem un inovācijām,” sacīja Karlos Gosns, Renault-Nissan Alianses priekšsēdētājs un izpilddirektors. “Mēs turpinām tuvoties mērķim 2018.gadā realizēt sinerģijas 5,5 miljardu apmērā, pat vēl neņemot vērā devumu no mūsu jaunā Alianses partnera Mitsubishi Motors.”

Ar Mitsusbishi Motors, kas 2016.gada beigās kļuva par trešo pilntiesīgo Alianses biedru, pievienošanu, gada pārdošanas apjoms ir sasniedzis 10 miljonus vienību. Mitsubishi Motors pievienošana notikusi divus gadus pēc tam, kad Renault un Nissan stiprināja savu aliansi, apvienojot četras galvenās darbības sfēras: inženieriju, ražošanu un piegādāšanu, iepirkumus un cilvēku resursus. Šīs funkcijas vada apvienotās Alianses viceprezidents-izpilddirektors.

“Tagad mēs redzam taustāmus ieguvumus no šīs lielās apvienošanās,” pievienoja Gosna kungs. ”Mūsu pieaugošās sinerģijas palīdz Renault, Nissan un nu arī Mitsubishi Motors sasniegt savus finansiālos mērķus un piegādāt augstākas vērtības transportlīdzekļus klientiem jaunā mobilitātes ērā.”

Šogad tiek prognozēts, ka Alianses biedri ieviesīs vairāk nākošās paaudzes tehnoloģijas elektriskajos transportlīdzekļos, autonomajā braukšanā un savienotajās mašīnās, kā arī palielinās vienotību platformās, piedziņas mehānismos un detaļās, lai uzlabotu konkurētspēju un identificētu jaunas sinerģijas iespējas.

2017.gada aprīlī Alianse radīja vieglo komerctransportlīdzekļu biznesa vienību, kas nodrošinās papildu sinerģijas mikroautobusu un vieglo kravas automašīnu jomā. Jaunā vienība paredzēta, lai palielinātu kopīgoto produktu attīstību, ražošanu, tehnoloģiju attīstību un samazinātu izmaksas, vienlaikus saglabājot zīmolu atšķirības starp Alianses biedriem.

Ar Mitsubishi Motors pievienošanu tiek sagaidīts, ka Alianse radīs papildu sinerģijas, apvienojot iepirkumu un loģistikas jomas, kā arī īstenojot padziļinātu lokalizāciju, ar vienotu rūpnīcu izmantošanu, vienotām transportlīdzekļu izstrādes platformām, dalīšanos ar tehnoloģijām, kā arī izvēršot tās kopīgo klātbūtni gan stabilos, gan augošos tirgos.

No Mitsubishi Motors tiek sagaidīts ekspertīzes pienesums Aliansei tādās jomās kā uzlādējamās hibrīdautomašīnas, pikapi, vieglās kravas automašīnas un sporta transportlīdzekļi, kā arī pastiprināta klātbūtne Dienvidaustrumāzijas tirgū.

Kopīgo moduļu platformu ģimene
Kopīgo moduļu platformas (KMP) arhitektūra balstās uz piecām galvenajām komponentēm vai moduļiem, kas atļauj inženieriem savstarpēji mainīt moduļus un radīt simtiem variāciju Alianses zīmolu ietvaros.
Kopš 2013.gada, kad tika ieviests KMP, tas aliansei ir nodrošinājis vērā ņemamus ieguvumus.

Rernault Kwid, kuru sāka tirgot Indijā 2015.gadā, kļuva par pirmo Alianses modeli, kas tika uzbūvēts, izmantojot KMP-A arhitektūru mazāko un lētāko auto segmentā. Pagājušajā gadā Nissan laida klajā Datsun modeli, kas arī balstīts uz tās pašas CMF-A arhitektūras Indijā: Datsun redi-GO. Šīm mašīnām ir vairāk nekā 60 % kopīgu detaļu, tomēr tās patērētājiem piedāvā pilnīgi dažādas zīmolu pieredzes.

2016.gadā Alianse pabeidza visu CFM-C/D arhitektūrā balstīto modeļu izvietošanu ar jaunā Renault Scenic un jaunā Megane laišanu klajā. Citi ar CFM-C/D arhitektūru veidotie transportlīdzekļi iekļauj Nissan Rogue, Qashqai un jauno X-Trail, jauno Renault Espace kā arī Kadjar un Talisman.

Līdz 2020.gadam Alianse sagaida to, ka 70% no tās transportlīdzekļiem būs būvēti, izmantojot KMP. No šīs pieejas tiek sagaidīts 30% ietaupījums veicot iepirkumus, kā arī līdz 40% liels inženierijas izmaksu ietaupījums.

Kopīga ražošana un platformas
Transportlīdzekļu kopīga ražošana turpina būt būtisks ražošanas sinerģijas dzinulis. Kopīgā ražošana atļauj Renault, Nissan un Mitsubishi ražot transportlīdzekļus vienam otra rūpnīcās un tuvāk vietām, kur tie tiek pārdoti, tādējādi padarot rūpnīcu izmantošanu racionālāku un samazinot fiksētās izmaksas.

Jaunā Nissan Micra ražošana 2016.gadā sākās Renault rūpnīcā Flinsā, Francijā. Nissan izmanto rūpnīcas darbinieku zināšanas augstas kvalitātes B segmenta hečbeku ražošanā. Jaunā Micra ir izveidota uz atjaunotas V-Platformas ar piedziņas mehānismu, ko dala Micra un Clio.
Šogad vēlāk Nissan uzsāks Renault pikapa Alaskan ražošanu savā Barselonas rūpnīcā Spānijā.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.