“Dacia” atjaunojusi modeļu klāstu

Modernizētais dizains tika atklāts Parīzes autoizstādē, prezentējot autoražotāja četrus galvenos automodeļus – Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV.

Vēl mūsdienīgāks stils, jauns lukturu izskats, atjaunots salons ar modernu aprīkojumu un papildus bagāžas risinājumi – viss par joprojām saprātīgu cenu. Vairāki no jaunajiem elementiem parādās arī Dokker, Dokker Van un Lodgy modeļos, tādejādi apvienojot jaunāko autoražotāja piedāvājumu vienā grupā.
Papildus jau esošo dzinēju klāstam jaunajiem Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV tagad ir pieejams arī pavisam jauns benzīna dzinējs SCe 75, kas ir vēl modernāks un ekonomiskāks, turklāt tas neprasa būtiski lielāku līdzekļu ieguldījumu. Tikmēr Duster modeli tagad ir iespējams aprīkot ar automātisko EDC transmisiju.

1.1 Modernizētie Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV un atjaunotie Dokker, Dokker Van un Lodgy
Šī gada laikā Dacia ir atjaunojusi lielāko savu automodeļu daļu: jaunie Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV ir ieguvuši modernāku iekšējo un ārējo izskatu, kamēr Dokker, Dokker Van un Lodgy modeļos ir veikti dažāda veida atjauninājumi. Dacia piedāvājums ir kļuvis daudz pievilcīgāks par joprojām tikpat pieejamām cenām.

Jaunais Dacia lukturu dizains un izteiksmīgs stils
Jaunajiem Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV ir jauns, platāks priekšējais dizains ar jaunām lukturu formām gan priekšā, gan aizmugurē , atstājot spēka pilnu, dinamisku un spilgtu iespaidu. Priekšējie dienas gaismas LED lukturi ir veidoti četru saliktu taisnstūru formā, kamēr aizmugurē ir redzami četri izgaismoti kvadrāti. Jaunais bufera dizains ar hromētām detaļām rotātu gaisa ieplūdes režģi un miglas lukturiem vēl vairāk paspilgtina transportlīdzekļa izteiksmīgo izskatu.

Dizaina uzlabojumi ir sevišķi labi redzami Sandero Stepway modelim, kura priekšēja daļa tagad vairāk līdzinās Duster ārējam izskatam. Režģis eleganti apvieno bufera melnos toņus ar hroma detaļām, vēl vairāk paspilgtinot automodeļa dinamisko iespaidu papildus jau esošajām apvidus auto raksturīgajām iezīmēm kā augstāks klīrenss, hromēti priekšējie un aizmugurējie auto apakšas aizsargi, kā arī jumta stieņi. Hromēts izpūtējs auto aizmugurē uzsver automobiļa spēcīgo raksturu, kas vienmēr gatavs darbam.

Līdztekus ir atjaunots arī zīmola vieglmetāla disku un to dizainu klāsts (pieejamība atkarībā no reģiona un modeļa).

Mūsdienīgs salons ieturētā stilā

Jauno modeļu salonus raksturo augstas klases dizains: stūri, ventilācijas atveres, paneļa elementus, viduskonsoli, durvju rokturus un pārnesumu kloķi rotā hromēta matēta spīduma apdare. Jaunā četru spieķu stūres rata vidu lepni rotā Dacia logo, zem kura atrodas signāltaure. Augstākas klases versijās stūres ratam ir ekskluzīva Soft Feel apdare, kas ir gan izturīga, gan skārienam patīkama. Visu modeļu saloniem ir jauna auduma apdare, kas izskatās mūsdienīgi un ir komfortablāka. Jaunā Sandero Stepway salonā ir izteiktāka auduma tekstūra ar glītām dekoratīvām šuvēm, kas pastiprina salona eleganto izskatu.

Lielāks aprīkojuma klāsts lielākam komfortam
Jaunajos modeļos ir atrodama virkne mūsdienīgu vadītāja palīgrīku, kas padarīs auto vadīšanu vieglāku un praktiskāku, piemēram, atpakaļgaitas kamera (atkarībā no versijas) un palīgrīks braukšanas uzsākšanai slīpumā. Pielāgojoties klientu vēlmēm, priekšējo un aizmugurējo elektrisko logu slēdži ir pārvietoti uz durvju paneļiem, turklāt vadītāja ērtībām logu slēdzi var darbināt tikai ar vienu pieskārienu. Papildus komfortam ir pieejams nolaižams roku balsts vadītāja sēdekļa malā (atkarībā no versijas).

Salons ir veidots plašs un praktisks, pateicoties vairākiem mantu glabāšanas nodalījumiem, piemēram, mobilo telefonu novietnei priekšā, nelielu priekšmetu glabātuvei viduskonsolē un pudeles turētājam viduskonsoles aizmugurē. Papildus tam ir pieejama 12 voltu strāvas ligzda, kas pasažieriem aizmugurē dod iespēju uzlādēt mobilās ierīces.

2017: Atjaunotās Dokker, Dokker Van un Lodgy versijas

Vairāki jaunā dizaina elementi, kas raksturo Dacia galveno automodeļu piedāvājumu, ir nonākuši arī atjaunotajos Dokker, Dokker Van un Lodgy modeļos.

Visi trīs modeļi ir aprīkoti ar jaunu, hromētu priekšējā gaisa ieplūdes režģa apdari , kas paspilgtina automobiļu spēkpilno iespaidu. Stepway versijām ir pieejami jaunie tumša metāla (Dark Metal Flex) riteņu diski, kamēr visiem pārējiem modeļiem iepriekšējo disku vietā tiks uzstādīti jauni 16 collu Altica vieglmetāla diski. Jaunā Lodgy bagāžas nodalījuma vāku rotā hromēts dekoratīvais moldings.

Salona iekārtojumā manāmi vairāki stila elementi, kas raksturīgi Dacia galvenajiem automodeļiem, piemēram, matēta hroma apdare uz viduskonsoles elementiem un jaunās četru spieķu stūres, kā arī ap ventilācijas atverēm. Divtoņu priekšējais panelis ir aizstāts ar tumšas kokogles krāsas variācijām. Jaunā salona apdare rada eleganta un mūsdienīga interjera atmosfēru. Tāpat kā Sandero Stepway arī jaunajam Dokker ir pieejama izteiktāka auduma tekstūra ar glītām dekoratīvām šuvēm. Papildus komfortam jaunajā Lodgy un Dokker ir ierīkots bagāžas tīkls priekšējam pasažierim un divi nolokāmi galdiņi aizmugurējiem pasažieriem.

Tāpat kā Lodgy, arī jaunajos Dokker un Dokker Van vieglākai manevrēšanai ir uzstādīta atpakaļgaitas kamera.

1.2 SCe 75: pilnīgi jauns, vēl ekonomiskāks dzinējs
Dacia ir pirmais zīmols grupā, kas piedāvā pilnīgi jaunu turbopūtes SCe 75 benzīna dzinēju. Salīdzinot ar tā priekšgājēju, šis sākuma līmeņa 1.0 litru trīscilindru dzinējs spēj nodrošināt 75 zs un 97Nm griezes momentu, vienlaikus samazinot CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu par gandrīz 10% . Šāds rezultāts tika panākts samazinot dzinēja svaru par 20kg, pateicoties alumīnija izmantošanai un mūsdienu tehnoloģijām:
– mainīga darba tilpuma eļļas sūknim,
– dimantam līdzīga oglekļa pārklātiem sadales vārpstas izciļņiem un grafīta pārklātām virzuļu vadotnēm.

Jaunais dzinējs pilnībā atbilst Renault-Nissan alianses kvalitātes standartiem un Dacia pamatvērtībām. SCe 75 nonāks pārdošanā 2017. gada sākumā (atkarībā no tirgus).

Papildus tam galvenajiem Dacia modeļiem tiek piedāvāts plašs spēka piedziņas kombināciju skaits:
– Benzīns: TCe 90 ar Stop&Start (S&S), TCe 90 S&S LPG un TCe 90 S&S ar Easy-R automātisko transmisiju.
– Dīzelis: dCi 75 S&S un dCi 90 S&S ar manuālo vai automātisko Easy-R transmisiju.

Visiem Dacia automodeļiem ir pieejami arī LPG dzinēji (atkarībā no tirgus).

1.3 Jaunums: Duster ar divsajūgu EDC automātisko transmisiju vēl patīkamākai braukšanai
Pēdējo 12 gadu laikā automātisko transmisiju tirgus Eiropā ir pieaudzis no 6% līdz 18% (2015.g. dati). Tagad arī Duster modelim ir pieejama alternatīva manuālajām pārnesumkārbām – Dacia divsajūgu EDC (Efficient Dual Clutch) automātiskā pārnesumkārba kombinācijā ar dCi 110 4×2 S & S dīzeļdzinēju.

ŠĪ sešu ātrumu divsajūgu EDC automātiskā transmisija ideāli apvieno automātiskās pārnesumkārbas līgano gaitu un komfortu ar zemu degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, kas parasti vairāk raksturīgs manuālajai transmisijai.

EDC pārnesumkārba ir divu sajūgu kombinācija: viens sajūgs kontrolē nepāra pārnesumus (pirmo, trešo un piekto), kamēr otrais – pāra pārnesumus (otro, ceturto un sesto), kā arī atpakaļgaitu.

Pārnesumu maiņa notiek ar elektriskā pievada palīdzību, kuru savukārt kontrolē vadības bloks, kas izvēlas atbilstošu pārnesumu attiecīgi auto vadībai. Pārnesumi pārslēdzas plūstoši pārejot no viena sajūga uz otru, nodrošinot nevainojamu saķeri pārnesumu maiņas laikā bez jebkāda enerģijas zuduma.

Sistēma nodrošina ātru pārslēgšanos uz augstāko iespējamo pārnesumu attiecīgi braukšanas ātrumam, tādējādi samazinot degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu. EDC tehnoloģijai piemīt augsta līmeņa reaģētspēja, tā sniedz papildus komfortu, turklāt tajā ir iestrādāts palīgrīks braukšanas uzsākšanai slīpumā.

2. Rekordlieli pārdošanas apjomi
Līdz šī gada oktobra beigām Dacia zīmols ir pārdevis vairāk nekā 477,967 transportlīdzekļu vienību pasaules tirgū, sasniedzot 6% pieaugumu. Autoražotāja tirgus daļa ir pieaugusi līdz 2.4% Eiropā, 8.2% – Eirāzijā un 18.5% – Magribas reģionā.

Vienlaikus, no 44 tirgiem, kuros tiek pārdoti Dacia transportlīdzekļi, vismaz 27 tika sasniegti pārdošanas apjomu vai tirgus daļas rekordi.

– Eiropā pārdošanas apjomi sasniedza rekordlielu 11.1% pieaugumu, sastādot 346,882 vienības. Mazumtirdzniecībā Sandero ir kļuvis par Eiropas trešo pārdotāko automodeli savā segmentā, kamēr Duster – par otro visvairāk pārdoto automodeli savā segmentā.
– Francijā tika sasniegts 11.5 procentu liels pārdošanas apjoma pieaugums, sastādot 94,055 vienības. Turklāt tika sasniegts jauns vieglo automobiļu pārdošanas apjoma rekords mazumtirdzniecībā ar 92,727 pārdotām vienībām. Sandero pārdošanas apjomi pieauga par 15.6 procentiem, pārceļot automodeli trīs pozīcijas augstāk Francijas reitingos. Mazumtirdzniecībā Sandero kļuvis par pārdotāko automodeli.
– Citās Eiropas valstīs Dacia pārdošanas apjomi palielinājušies par 10.9 procentiem līdz 252,827 vienībām. Rekordliels pārdoto vienību skaits tika sasniegts Itālijā (45,065; +15.1%), Spānijā (45,669) un Polijā (15,781).
– Marokā pārdošanas apjomi pieauguši par 16.4 procentiem līdz 33,801 vienībām. Zīmols saglabājis tirgus līdera pozīciju vieglo transportlīdzekļu un komerctransporta sektorā, abos kopā sasniedzot 26 procentu lielu tirgus daļu.
– Ar pārdotām 34,840 vienībām Turcijā Dacia pārspējusi savu iepriekšējo tirgus daļas rekordu par 4.8 procentiem.
– Rumānijas tirgū Dacia zīmols saglabā līdera pozīciju, sasniedzot 3.5% pārdošanas apjoma pieaugumu un 31,316 pārdotas vienības.

Līdz ar galveno modeļu atjaunošanu Dacia sagaida zīmola popularitātes pieaugumu visos 44 darbības tirgos. Jau vairāk nekā 10 gadus Dacia zīmols ir izcēlies kā viens no tirgus svarīgākajiem dalībniekiem, kas ražo pievilcīgus un funkcionālus automodeļus par izdevīgām cenām.

3. Efektīvas ražošanas iekārtas – Dacia panākumu balsts
Jaunie Dacia modeļi tiek ražoti Pitešti rūpnīcā Rumānijā, Tanžeras un Kasablankas rūpnīcās Marokā, kā arī Orānas rūpnīcā Alžīrijā. Lai apmierinātu aizvien pieaugošo tirgus pieprasījumu, visas ražotnes šobrīd darbojas trīs maiņās. Dacia izvēlas ražot automodeļus pēc iespējas tuvāk to gala tirgiem, lai piedāvājums maksimāli atbilstu klientu prasībām.

Dacia veiksmes stāsts sākās ar Logan modeli, kas 2004.gadā tika pirmo reizi sagatavots Pitešti rūpnīcā. Šobrīd tajā tiek ražots ne tikai jaunais Logan, bet arī jaunais Logan MCV, jaunais Sandero un Sandero Stepway, kā arī jaunais Duster. Rūpnīcā ir apvienotas virsbūves montāžas un spēka piedziņas ražošanas iekārtas, loģistikas nodaļa un metāla liešanas darbnīca. Pitešti rūpnīca strādā ar pilnu jaudu, lai apmierinātu pieaugošo tirgus pieprasījumu.

Zīmolam kļūstot populāram, 2012.gadā tika atvērta Tanžeras rūpnīca, kurā tiek ražoti jaunie Lodgy, Dokker un Dokker Van, kā arī jaunais Sandero un Sandero Stepway. Logan MCV ražošana tiks uzsākta 2017.gadā.

Pateicoties atjaunojamo resursu izmantošanai, Tanžeras rūpnīcas CO2 izmešu apjoms ir gandrīz 0. Siltumenerģija tiek radīta uz vietas, kamēr elektroenerģija tiek pirkta no atjaunojamiem avotiem. Šī ir pirmā un vienīgā šāda tipa auto rūpnīca pasaulē. Turklāt ražotne ir veidota tā, lai rūpnieciskie notekūdeņi nevis noplūst apkārtējā vidē, bet tiek attīrīti atkārtotai lietošanai. Savukārt tās sadzīves notekūdeņi tiek bioloģiski attīrīti ārpus rūpnīcas.

Grupas otrā rūpnīca Marokā atrodas Kasablankā un ražo jaunos Logan, Sandero un Sandero Stepway.
Pirms diviem gadiem atvērtā Orānas rūpnīca Alžīrijā ir jaunākā no grupas ražotnēm. 2016.gada jūnijā tajā tika uzsākta Sandero Stepway ražošana vietējam tirgum.

4. Aktīva Dacia zīmola klientu kopiena
Kopš 2004.gada Dacia zīmols ir ievērojami audzis, izcīnot unikālu pozīciju automobiļu tirgū. Šobrīd tas var lepoties ar septiņiem automodeļiem, četrām ražotnēm, 44 iekarotiem tirgiem, kopējo pārdošanas apjomu vairāk nekā 4 miljoni transportlīdzekļu un 3.3 miljoniem fanu sociālajos tīklos, kas snieguši ievērojamu ieguldījumu zīmola panākumos.

Dacia un dalīšanās ekonomika

Dacia ir populārs zīmols, pateicoties pievilcīgam produktu klāstam un aktīvai zīmola kopienai. Tās pirmsākums meklējams pirms 11 gadiem spontāni organizētajos Dacia piknikos uzreiz pēc Logan ienākšanas tirgū. Šogad vairāk nekā 11 000 cilvēki piedalījās Dacia pēc skaita jau astotajā piknikā Francijā. Līdzīgs pasākums Dānijā pulcēja 3 000 cilvēku, kamēr Vācijā – 5 500 cilvēku. Šie pikniki apvieno izklaidi ar iespēju socializēties ar citiem zīmola faniem un ir kļuvuši par tradīciju, vienlaikus sniedzot iespēju Dacia klientiem kļūt par aktīvākiem zīmola vēstniekiem.

Francijā autoražotājs ir nācis klajā ar Dacia automodeļu īpašniekiem domātu jaunu komunikācijas platformu ‘Système Dacia’. Tīmekļa vietne nodrošina komunikācijas telpu darījumiem, pieredzes apmaiņai un citai saistītai informācijai, kā arī testa braucieniem ar Dacia īpašniekiem.

Savstarpējā klientu auto noma ir vēl viens veids kā Dacia veicina savu automodeļu popularitāti. Šāda pieeja ir pamats Dacia partnerattiecībām ar Drivy – vienu no Francijas līderiem peer-to-peer auto nomas tirgū. Papildus tam Dacia ir uzsākusi ‘Dacia Jeunes’ programmu jauniešiem, kas domāta vecuma grupai no 18 līdz 29, ar mērķi atvieglot jaunas automašīnas iegādi. Programmā ietilpst īpaši piedāvājumi, piemēram, pirmā gada apdrošināšana tikai par €1, automātiskās autoceļa nodevu maksāšana, atlaižu kuponi servisam, u.c.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.