Mīti un patiesība par hibrīdauto

Mūsdienās dabai draudzīgāks dzīvesveids iegūst arvien lielāku popularitāti – cilvēki cenšas domāt un dzīvot ekoloģiski, kā arī saimniekot saudzīgi, neizniekojot dabas resursus, piemēram, taupot energoresursus, šķirojot atkritumus un arī pārvietojoties “zaļāk”.

Protams, viszaļākais pārvietošanās veids noteikti būtu iešana ar kājām, taču, ja tomēr jāpārvar lielāki attālumi, ir vērts aizdomāties par hibrīdauto, kurš nodrošina zemu degvielas patēriņu un ievērojami samazina CO2 emisijas.

Neskatoties uz to, ka hibrīdauto Latvijas tirgū ir jau ilgu laiku, vēl joprojām mūsdienu tehnoloģiju pasaulē valda daudz mītu par to, kādi tad īsti ir hibrīdauto, kuri sastāv no parastā, mums jau pazīstamā, iekšdedzes dzinēja un elektromotora kopīgās mijiedarbības. Zīmols “Lexus” piedāvā aplūkot sešus populārākos mītus par hibrīda motoriem.

Mīts nr.1: Apgalvo, ka hibrīda automobiļu akumulatoru kalpošanas laiks ir īss.
Patiesība: Hibrīda akumulatori kalpo tikpat ilgi, cik automobilis.
Hibrīda akumulatora garais kalpošanas laiks tiek nodrošināts ar datora vadītiem uzlādes cikliem, ar kuru palīdzību tiek nodrošināts optimāls akumulatora uzlādes līmenis.

Mīts nr.2: Hibrīda automobiļi nepiedāvā reālu degvielas ekonomiju.
Patiesība: Hibrīda auto savā klasē parasti ir visekonomiskākie.
Hibrīda automobiļa degvielas ekonomija vislabāk izpaužas, braucot pilsētā, un tās pamatā ir efektīva elektromotora izmantošana ieskrienoties un bremzējot.

Mīts nr.3: Cenas ziņā dārgākie hibrīda automobiļi neattaisno degvielas ekonomiju.
Patiesība: Papildus mazākam degvielas patēriņam hibrīda automobiļiem ir arī mazāk dilstošo detaļu.
Pateicoties hibrīda pārvadam automobilim nav, piemēram, sajūga, ģeneratora vai startera, nevienā hibrīda komponentā netiek kā enerģijas nesējs izmantots hidraulikas šķīdums un tāpēc tiem nav nepieciešama nekāda apkope. Bremzējot ar elektromotoru, bremžu uzlikas nodilst ievērojami mazāk un labākajā gadījumā tās jāmaina tikai pēc 100 000 km nobraukuma.

Mīts nr.4: Hibrīda automobiļos akumulatoru dēļ ir mazāk vietas.
Patiesība: Elektromotora efektivitāte nodrošina mazāku degvielas patēriņu, kā rezultātā ir arī mazāka degvielas tvertne.
Mazāks degvielas patēriņš nozīmē arī mazāku degvielas tvertnes tilpumu un, pateicoties optimālajam izvietojumam, bagāžas nodalījuma ietilpība ir pilnībā pietiekama.

Mīts nr.5 Hibrīda auto ziemā nav uzticami.
Patiesība: “Lexus” hibrīda automobiļi ir testēti arī skarbā salā.

Hibrīda sistēmas burvība slēpjas apstāklī, ka elektromotoru atbalsta parasts benzīna dzinējs, kas neļauj hibrīda akumulatoram ekstrēmos apstākļos pilnībā iztukšoties un nodrošina tā optimālu uzlādi arī skarbos ziemas apstākļos. Tāpēc hibrīda akumulatora ir tikpat ilgs kā automobiļa paša kalpošanas laiks. Tāpat dzinējs rūpējas par to, lai automobiļa salons ātri uzsiltu arī lielā salā.

Mīts nr.6: Hibrīda automobiļu tehnoloģija ir jauna un rūpīgi nepārbaudīta.

Patiesība: Korporācija, kas ražo Toyota un Lexus automobiļus, sāka hibrīda automobiļu tirzniecību 1997. gadā un līdz šodienai visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 9 miljoni hibrīda automobiļu.
Lexus klienti ar hibrīda automobiļiem ir nobraukuši miljardiem kilometru un piedalījušies pat dažādos rallijos un izturības sacīkstēs. Tas viss ir apliecinājis hibrīda automobiļa ļoti labo tehnisko izturību.

Pasaulē hibrīdauto ir straujāk augošā auto nozare, tostarp, arī Latvijā hibrīdauto popularitāte pieaug. Sākot no 2005. gada aprīļa, kad tirgū tika laists pirmais “Lexus” luksusa auto RX 400 h ar hibrīdtehnoloģiju, kopumā tika pārdots viens miljons hibrīdauto visā pasaulē. Latvijā 83% no 2015. gadā pārdotajiem “Lexus” auto bija hibrīdi. Papildu mazākam degvielas patēriņam un mazākām CO2 emisijām, “Lexus” hibrīdauto ir arī ļoti klusi, kas raisa labas domas un labu augsni jaunām idejām.

Jāpiebilst, ka līdz jūnija beigām pirmajiem 80 interesentiem, kuri testa braucienos izmēģinās “Lexus” hibrīdauto, būs iespēja izvēlēties skolu, kurai tiks uzdāvināts piecu grāmatu komplekts 100 EUR vērtībā.

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.