Peugeot prezentācijas Ženēvas auto izstādē

Franču kompānija „Peugeot” 2016. gadu nāk ar vairākām jaunām ziņām, par ko informē Ženēvas auto izstādē: atjaunināts kompaktkrosovers „Peugeot 2008”, pilnīgi jauns minibuss „Traveller” un konceptautomobilis „Fractal”, kas demonstrē tehnoloģijām bagāta interjera „i-Cockpit” nākotnes virzienus.

Atjauninātais „2008” būs pieejams 9 krāsu toņos, to vidū pirmo reizi būs „Ultimate Red” sarkans un „Emerald Crystal” okeāna zils. Aprīkojuma līmeņus papildina sportiskā „GT Line” pakotne.

Unikālais „Peugeot i-Cockpit”, ļauj kontrolēt auto intuitīvāk, elastīgāk un drošāk. Modelim tiek piedāvāta „Grip Control” vilkmes kontroles sistēma ar 5 dažādiem braukšanas režīmiem; „Mirror Screen” sistēma, kas balstīta uz „Mirrorlink” un „Apple Carplay” tehnoloģijām, ļauj savietot tālruni ar automobiļa multimediju centru; atpakaļgaitas kamera un stāvvietā novietošanas palīgsistēma „Park Assist”; „Active City Brake” drošības sistēma, kas, konstatējot ceļā šķērsli, automātiski samazina braukšanas ātrumu, tādējādi palīdzot izvairīties no sadursmes.

 „Peugeot 2008” spēka agregātu paletē ir jaunās paaudzes 1,2 l „PureTech” benzīna dzinēji ar ar jaudas diapazonu no 82 līdz 130 ZS, kā arī 1,6 l „BlueHDi” dīzeļa dzinēji ar 75 – 120 ZS jaudu. Dzinēju degvielas patēriņš un CO2 emisiju līmenis ir samazināts par 4%. 

„Euro NCAP” drošības testos „Peugeot 2008” ir ieguvis maksimālo rezultātu, t.i, piecas zvaigznes.

Ženēvā pirmizrādi piedzīvojis jaunais pasažieru minibuss „Peugeot Traveller”. Tas ir pārliecinošs virziena rādītājs „shuttle” tipa transportlīdzekļu segmentā, kas piedāvā ar vieglajiem automobiļiem salīdzināmu ergonomiku un komfortu. 

„Traveller” ir daudzfunkcionāls augstākās klases minivens – mikroautobuss, kurā pasažieru komfortablākai pārvadāšanai izmanto vairākus jaunus risinājumus, visjaunākās vadītāja palīgsistēmas un dažādas sēdvietu izvietošanas variācijas. Tādēļ „Peugeot” tam par mērķa grupu uzskata galvenokārt privātpersonas un korporatīvos klientus, kas novērtē luksusu un komfortu. „Traveller”, kuru ražos uz jaunas platformas, par spēka avotu kalpos  jaunās paaudzes „BlueHDi” dīzeļa dzinēji ar jauda no 95 līdz 180 ZS, kas tiks komplektēti gan ar manuālo pārnesumkārbu, gan ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Sola, ka vidējais degvielas patēriņš būs 5,4 l/100km, bet CO2 izmešu masa nepārsniegs 140g/km, kas ir vislabākais rezultāts šajā segmentā. 

Arī „Traveller” ir arī ieguvis vislabāko iespējamo rezultātu „Euro NCAP” testā – 5 zvaigznes par drošību.

„Peugeot” iepazīstina arī ar „Traveller” īpašo versiju „i-Lab”. Automobiļa pasažieru nodalījumā iekārtoti četri ērti atsevišķi sēdekļi, starp tiem novietots milzīgs 32 collu skārienjutīgais ekrāns. Tā stāvokli var mainīt tā, lai ekrānu izmantotu viens vai vairāki salonā esošie. Ja nepieciešams, ekrānu var sadalīt četros atsevišķos elementos. Tas radīts sadarbībā ar korejiešu elektronikas gigantu „Samsung”. Viņi arī parūpējušies nepieciešamo bezvadu interneta aprīkojumu, virtuālās realitātes iekārtām un „Bluetooth” moduļiem.

Auto vadīšanu ērtāku padara ceļa zīmju atpazīšanas sistēma un 3D navigācijas iekārta. Aprīkojumā ir arī sistēmas, kas seko vadītāja uzmanībai un nogurumam.

Līdztekus „Peugeot” prezentē konceptauto „Fractal”. Šajā futūriskā dizaina elektromobilī tiek piedāvāta jauna „Peugeot i-Cockpit” vadītāja vietas interpretācija, kas vēl intuitīvākas vadīšanas nodrošināšanai koncentrējas uz skaņu. Līdztekus acīm un pirkstiem tagad kaut kas tiek piedāvāts arī ausīm. Brazīlijas dizainera Amona Tobina un „Peugeot” speciālistu sadarbības rezultātā tapusi 9.1.2 akustiskā sistēma, kas kombinē 9.1 hi-fi sistēmu un katra sēdekļa muguras balstā integrēti zemo frekvenču skaļruņi, kas ļauj iegūt dinamisku skaņas pārvietošanos telpā. Tās skanējums mainās atbilstoši tam, vai automobilis paātrinās, palēninās vai pārvietojas ar konstantu ātrumu. Skaņas sistēma brīdina arī gājējus un velosipēdus – tādēļ šis automobilis prot pieklājīgi uzvesties pilsētas ielās.

„Peugeot Fractal” vadītāja vietā izmantota vesela rinda modernu tehnoloģiju. „Head Up Display”, kas saistīts ar digitālo planšetdatoru un HD hologrāfisko ekrānu; kompaktajā stūrē ir integrēta skārienjutīga vadības pults, kas ļauj kontrolēt funkcijas un skaņu. 80% interjera komponentu ir tapušas uz 3D printera, tostarp arī skaņu slāpējošās virsmas. Ar „Samsung Gear S” pulksteni auto durvis var atvērt un aizvērt no attāluma.

Kupejas elektriskā dzinēja jauda ir 204 ZS. Pateicoties pludlīniju virsbūvei, 1000 kg svaram un augstajām un šaurajām riepām, ar vienu uzlādi iespējams nobraukt pat 450 km. No nulles līdz 100 km/h „Fractal” paātrinās 6,8 sekundēs.

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.