Jaunu auto tirdzniecība pasaulē – “Volkswagen” apsteidz “Toyota”

Apkopotā statistika liecina, ka 2015.gada pirmajos sešos mēnešos “Volkswagen” pārdevis visvairāk jaunu automobiļu, apsteidzot līdzšinējo līderi “Toyota.” Trešo vietu ieņem “General Motors.”

Laika periodā no janvāra līdz jūnijam, “Volkswagen” realizējis 5,04 miljonus transportlīdzekļu, “Toyota” – 5, 02 miljonus. Salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā, Vācijas un Japānas uzņēmumu pārdošanas apjomi samazinājās attiecīgi par 0,5 un 1,5 procentiem. Arī “General Motors” pārdevis par 1,2 procentiem mazāk transportlīdzekļu nekā iepriekš – 4, 86 miljonus.

“Volkswagen” panākumi skaidrojami ar situāciju Rietumeiropas tirgū, kas, pateicoties ekonomikas izaugsmei, piedzīvo straujāko pieprasījuma pieaugumu pēc jauniem automobiļiem pēdējo piecu ar pusi gadu laikā. Labvēlīgā situācija sekmējusi “VW” produkcijas noieta pieaugumu par sešiem procentiem.

Taču Ķīnā, kas ir vācu koncerna lielākais noieta tirgus, realizācijas apjomi sarukuši par 3,9 procentiem – līdz 1,74 miljoniem vienību. Tas saistīts ar vietējā tirgus kraso pieprasījuma kritumu jūnijā, kā arī ar to, ka krosoveru segmentā “Volkswagen” izjūt arvien lielāku konkurenci no vietējo ražotāju puses, kas piedāvā cenu ziņā izdevīgākus modeļus.

Pateicoties pieprasījumam pēc krosoveriem “Lexus NX” un “Toyota RAV4,” japāņu kompānijas realizēto automašīnu skaits Eiropas un Ziemeļamerikas tirgos pieaudzis par 5,7 un 5,6 procentiem, savukārt pašmāju tirgū pēc nodokļu politikas izmaiņām piedzīvots straujš kritums – “Toyota” un “Lexus” zaudējis 8,2 procentus, “Daihatsu” – 13.

“Volkswagen” kopā ar saviem ASV tirgū pārstāvētajiem zīmoliem “Audi” un “Porsche” spējis kāpināt realizācijas apjomus par 2,4 procentiem, bet Japānas tirgū noiets samazinājies par 17 procentiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.