EuroNCAP testi – “Škoda Superb” teicami, “Fiat Panda” – slikti (+ foto)

EuroNCAP speciālisti pārbaudījuši trīs jaunus automobiļus: “Škoda Superb,” “Hyundai i20” un “Fiat Panda Cross.” Rezultāti visai atšķirīgi – “Škoda Superb” saņēmis piecas zvaigznes, “Hyundai i20” – četras, bet “Fiat Panda Cross” – tikai trīs.

“Fiat Panda Cross”ir gluži svaigs pēc nesen veiktās modernizācijas, tomēr kopējais rezultāts ir slikts – vien trīs zvaigznes.

Foto: Publicitātes foto

Automobiļa pamatā ir 2012.gada modelis, tādēļ palīgsistēmu klāstā nav sastopamas tādas mūsdienīgas sistēmas kā kruīzkontrole, joslas uzturēšanas asistents vai automātiskās bremzēšanas funkcija. Pieaugušo pasažieru aizsardzība ir vājā līmenī – vadītāja galva frontālās sadursmes gadījumā var atsisties pret stūri, bet blakussēdētājs var gūt smagas traumas krūšu apvidū. Labāki rezultāti ir sānu trieciena pārbaudē (4 zvaigznes) un pavisam labi attiecībā uz bērnu drošību, par kuru Panda Cross saņēma maksimālo rezultātu (5 zvaigznes).

Foto: Publicitātes foto

“Hyundai i20”pierādījis sevi kā samērā drošu transportlīdzekli , ko apliecina EuroNCAP izliktā kopējā atzīme – četras zvaigznes.

Foto: Publicitātes foto

Gan frontālās, gan sānu sadursmes “i20” salons pārdzīvoja bez lielām deformācijām un gan pieaugušies pasažieri, gan bērni tika pasargāti „labi” un „ļoti labi.” Vienīgais aizrādījums tika saņemts par sānu gaisa spilvenu, kas abos gadījumos neatvērās pilnībā (“Hyundai” jau uzsācis pārbaudes).

Foto: Publicitātes foto

Gājēju aizsardzība novērtēta kā „laba,” tāpat kā palīgasistentu arsenāls, neraugoties uz to, ka kruīzkontrole un joslas uzturēšanas palīgsistēma pieejamas tikai kā papildaprīkojums. EuroNCAP speciālisti pieņem, ka lielais vairums abas sistēmas pasūtīs tik un tā, tādēļ “i20” šī nepilnība tiek piedota un kopējo atzīmi nemaina.

Foto: Publicitātes foto

“Škoda Superb”uzrādījis EuroNCAP pārbaužu 2015.gada jūnija mēneša labāko rezultātu un pelnīti saņem augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Foto: Publicitātes foto

Čehu ražojums uzrādījis pārliecinošu sniegumu visās četrās disciplīnās, tikpat kā neatstājot iemeslu sūdzībām. Frontālā trieciena gadījumā vadītāja krūtis aizsargātas „pietiekami,”  bet aizmugures pasažieri var ciest no kakla skriemeļu pārslodzes. Kopumā visās “Superb” sēdvietās pasažieri (arī bērni) ir pasargāti „labi” un „ļoti labi,” bet uzrādītais rezultāts (86%) ir krietni labāks par EuroNCAP noteikto minimumu (75%) piecu zvaigžņu novērtējumam. 

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Foto: Publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.