Mercedes-Benz atklājis informāciju un publicējis attēlus ar modeļa GLK pēcteci – krosoveru GLC, kas tirdzniecībā nonāks 2015.gada septembrī.
Foto: Publicitātes foto
GLC izgatavots uz MRA platformas, kas ir pamatā arī C-klases sedanam. Salīdzinot ar tiešo konkurentu BMW X3, Štutgartes krosovers ir par 1 mm īsāks (4655 mm) un 9 mm platāks (1890 mm), bet riteņu bāze ir par 60 mm garāka (2870 mm). Savukārt salīdzinājumā ar GLK, jaunais krosovers ir par 120 mm garāks, 50 mm platāks un 9 mm augstāks. Riteņu bāze pieaugusi par 118 mm, brīvā vieta aizmugures pasažieru kājām – par 57 mm, bet bagāžas nodalījuma ietilpība – par 110 litriem (tagad 580 l). Tajā pašā laikā krosovera masa sarukusi par 80 kg un tagad būs 1735 – 2025 kg atkarībā no versijas.
Foto: Publicitātes foto
Sākumā Mercedes-Benz GLC būs pieejams ar diviem dīzeļdzinējiem versijās GLC 220d un GLC 250d. Abas komplektētas ar 2,1 litru agregātu, kas pirmajā versijā attīsta 170, otrā – 204 ZS. Komplektā ar vājāko motoru GLC 100 km/h sasniegs 8,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 210 km/h. Spēcīgākais motors nodrošina paātrinājumu līdz simtam 7,6 sekundēs un maksimālo ātrumu 222 km/h. Degvielas patēriņš abos gadījumos vienāds: 5,0-5,5 litri.
Foto: Publicitātes foto
Benzīna dzinēju piekritējiem sagatavota versija GLC 250 ar 211 ZS jaudīgu motoru, kas uz 100 km patērēs vidēji 6,5 – 7,1 litrus degvielas. Kombinācijā ar šo motoru GLC 100 km/h sasniegs 7,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs tāds pats kā komplektā ar jaudīgāko dīzeli – 222 km/h. Visas trīs versijas tiek piegādātas komplektā ar pilnpiedziņu un deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Foto: Publicitātes foto
Vēlāk motoru piedāvājumu papildinās hibrīdversija GLC 350e ar 211 ZS benzīna un 115 ZS jaudīgu elektromotoru, 8,7 kilovatstundu akumulatoru bloku un septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ar elektrību šāds krosovers varēs nobraukt 34 km, maksimālais ātrums šajā režīmā – 140 km/h, paātrinājums no vietas līdz simtam – 5,9 sekundes. Hibrīdsistēmas kopējā jauda ir 327 ZS, bet vidējais degvielas patēriņš – 2,6 litri uz 100 km.
Foto: Publicitātes foto
No rūpnīcas GLC tiks piegādāts ar piekari, kas komplektēta ar adaptīvajiem amortizatoriem un pieciem darba režīmiem: Eco, Comfort, Sport, Sport+, individuālais, bet par papildu maksu pircējs varēs pasūtīt pneimatisko piekari, kas papildināta ar Off-Road Engineering paketi un iespēju regulēt piekares augstumu vairākos variantos.
Foto: Publicitātes foto
Piemēram, Sport un Sport+ režīmā to var pazemināt par 15 un 35 mm, kad bagāžniekā jāiekrauj kāds smagāks priekšmets – par 40 mm, bet gadījumos, kad jāpārvar dziļākas bedres vai ūdens šķēršļi klīrensu var palielināt par 30 un 50 mm (līdz 227 mm). Versijai ar pneimatisko piekari grūtākajos brīžos palīdzēs Rocking Assist programma, kas pēc aktivizācijas pacels automobiļa piekari līdz maksimumam, bet elektronika ļaus dubļos iestigušajam automobilim ilgāk buksēt un izbraukt no bedres, izmantojot izšūpošanas paņēmienu.
Foto: Publicitātes foto
Mercedes GLC aprīkojumā jau no rūpnīcas iekļauta sistēma, kas brīdina par sadursmi ar priekšā braucošo transportlīdzekli, tuvo/tālo gaismu pārslēgšanas asistents un sistēma, kas brīdina vadītāju par nogurumu. Paket Plus komplekts pievieno adaptīvo kruīzkontroli ar Stop&Go un manevrēšanas funkciju, gājēju atpazīšanas sistēmu un automātiskās bremzēšanas sistēmu, aktīvo aklā leņķa un joslas uzturēšanas sistēmu. Sensori aizmugures buferī brīdinās vadītāju par iespējamo sadursmi ar šķēršļiem aizmugurē, 360 grādu kameras palīdzēs pārvietoties šaurās ieliņās un iebrauktuvēs, bet novietošanu stāvvietā var uzticēt aktīvajai parkošanās palīgsistēmai.
Mercedes-Benz GLC cena sāksies no 44 506 eiro.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto