“BMW” prezentējis jauno septītās sērijas (G11) sedanu, kas nomainīs kopš 2008.gada apritē esošo modeli (F01).
Foto: Publicitātes foto
Jaunās paaudzes modelis ir par 130 kg vieglāks, kas panākts plaši pielietojot īpaši vieglus materiālus un alumīniju. No kompozītmateriāliem izgatavota daļa virsbūves, bet alumīnijs izmantots durvju un jumta konstrukcijai. BMW flagmanis izgatavots uz jaunas platformas un tiks piedāvāts aizmugurējās piedziņas vai pilnpiedziņas versijā, standarta vai pagarinātajā modifikācijā. Jaunā modeļa kopgarums ir 5098 mm, platums – 1902 mm, augstums – 1478 mm, bet riteņu bāze ir tāda pati kā agrāk: 3070 mm standarta modelim, 3210 mm pagarinātajai modifikācijai. Pagarinātā versija ir par 139 mm garāka (5238 mm) vai par 18 mm lielāka nekā aktuālais modelis.
Foto: Publicitātes foto
7.sērijas sedans izceļas ar inovatīviem risinājumiem, piemēram, lāzeru priekšējiem lukturiem, kas sērijveida automobilim izmantoti pirmoreiz vai pilnībā automātisku parkošanās palīgsistēmu, kas neprasa vadītāja klātbūtni salonā.
Foto: Publicitātes foto
Sedans komplektēts ar stūres elektromehānisko pastiprinātāju un aktīvo šasiju ar piestūrējošajiem aizmugures riteņiem, ko par papildu maksu varēs pasūtīt gan septītnieka aizmugures piedziņas, gan xDrive pilnpiedziņas versijām. Ar šādu sistēmu komplektēta sedana aizmugures riteņi manevrējot nelielā ātrumā, spēs pagriezties par trīs grādiem pretēji priekšējo riteņu virzienam vai par diviem grādiem un tādā pašā virzienā kā priekšējie, tad, kad automašīna pārvietojas lielā ātrumā.
Foto: Publicitātes foto
7.sērijai tiek piedāvāta jauna sistēma Executive Drive Pro, kas pieejama visām versijām, izņemot 740e. Sistēma strādā komplektā ar pneimatisko balstiekārtu, adaptīvajiem amortizatoriem un aktīvajiem šķērsstabilizatoriem. Executive Drive Pro cīnās pret virsbūves sasvēršanos līkumos un nodrošina maksimāli komfortablu gaitu taisnos posmos jau iepriekš skenējot ceļa virsmu un sagatavojot amortizatorus ikvienas bedrītes, plaisas vai nelīdzenuma pārvarēšanai, ņemot vērā navigācijas un stereo kameras piegādātos datus, kā arī vadītāja braukšanas stilu.
Foto: Publicitātes foto
Vadītājam un pasažieriem patiks jaunākās paaudzes iDrive multimediju komplekss ar skārienjutīgu ekrānu un žestu vadību. Veicot noteiktas manipulācijas ar pirkstiem ekrāna priekšā, iespējams regulēt audio iekārtas skaļumu, atbildēt uz telefona zvaniem vai virzīties pa multimediju iekārtas izvēlnēm. Salonā būs arī automātiskā klimatkontrole ar gaisa jonizēšanas funkciju, septiņu collu planšete, kas iebūvēta aizmugures rindas centrālajā roku balstā un nodrošina visu informācijas-izklaides sistēmu kontroli, savukārt automašīnas novietošana stāvvietā vai garāžā tagad iespējama arī no attāluma – vadītājam atliek nospiest pogu uz atslēgu breloka un automātiskā parkošanās palīgsistēma visu izdarīs patstāvīgi.
Foto: Publicitātes foto
Izmantojot dažādus konstruktīvus elementus: gluda virsbūves apakšā, īpaša spoguļu forma un gaisa kanāli priekšējos spārnos, par 15% samazināta gaisa pretestība. Radiatora restē iemontētas aktīvās žalūzijas, kas regulē gaisa pieplūdi atkarībā no agregātu temperatūras.
Foto: Publicitātes foto
Motoru klāstu veido jaunās paaudzes sešcilindru agregāti un modernizēts astoņu cilindru motors. Cenu ziņā pieejamākā versija būs 730d ar 265 ZS (620 Nm) trīslitru dīzeli, kas simtu ļauj sasniegt 5,8 sekundēs. Benzīna versija 740i ar sešcilindru turbo motoru attīsta 326 ZS un līdz simtam var paātrināties 5,5 sekundēs. Motoru gammas virsotnē – versija 750i ar 4,4 litru astoņu cilindru motoru, kas attīsta 450 ZS un pirmo simtu sedanam ļauj sasniegt 4,4 sekundēs.
Foto: Publicitātes foto
Būs arī hibrīdversija 740e ar divu litru četru cilindru benzīna motoru, 95 ZS elektromotoru un litija-jonu akumulatoru bloku. Hibrīdiekārtas kopējā jauda ir 326 ZS. No vietas līdz 100 km/h šādi ekipēts 7.sērijas sedans varēs paātrināties 5,5 sekundēs, 40 km nobraukt tikai ar elektrību, bet vidējais degvielas patēriņš būs tikai 2,1 litrs uz 100 km.
Foto: Publicitātes foto
Foto: Publicitātes foto